واحد مرکزی خبر نوشت:

یک مسئول آمریکایی پنجشنبه اعلام کرد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد احتمال قراردادن اخوان المسلمین را در فهرست سازمانهای تروریستی بررسی کند و حتی درباره آن گفتگو نیز نخواهد کرد. 

وی افزود دولت آمریکا معتقد است دولت مصر با اقدامات کنونی خود بر ضد اخوان المسلمین و طرفداران آن «به جای بسیار دوری» می رود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، این مسئول آمریکایی افزود با وجود محافظه کاریهایی که دولت اوباما در خصوص اقدامات دولت مصر دارد اما هیچ طرحی برای اتخاذ اقدام بر ضد مصر یا مقامات این کشور در پاسخ به این حملات وجود ندارد.
این مسئول آمریکایی درحالی این اظهارات را بیان می کند که مصر روز پنجشنبه با بازداشت دهها تن از طرفداران اخوان المسلمین به اتهام وابستگی به یک سازمان تروریستی ، فشار خود را بر ضد این گروه تشدید کرده است.
دولت مصر چهارشنبه در پاسخ به حمله انتحاری به اداره امنیت الدقهلیه در شهر المنصوره در شمال قاهره ، اخوان المسلمین را گروهی «تروریستی» اعلام کرد.
در این حمله که روز سه شنبه صورت گرفت 16 نفر کشته شدند و دولت مصر اخوان المسلمین را به اجرای این حمله تروریستی متهم کرد.
اخوان المسلمین نیز این حمله را محکوم کرد.
یک گروه اسلامگرای تندرو به نام «انصار البیت المقدس» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    5 10
    آقای اوباما؛ من کشور آمریکا را دوست دارم . ولی شما را قبول ندارم . چون شما طرفدار تروریستها هستید . چرا از اخوان المسلمین دفاع می کنید و اینکار شما غلط است . انسانهایی که انسانهای دیگر را بخاطر عقایدشان بکشند، و بگویند فقط حرف ما این یک تروریسم است. از آدمکشها دفاع نکن! مرگ بر اوباما!
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      14 3
      من کاری ندارم عقاید اخوان المسلمین درسته یا نه اما تا امروز ارتش بوده که کودتا کرده و یه دولت رو که با رای مردم روی کار اومده بود(حتی اگر ناکارامد بوده باشه) کنار زده و معترضان به این کودتا رو تار و مار کرده و صدها نفر رو به قتل رسونده یا دستگیر کرده.شما از کجا فهمیدین که اخوان المسلمین این عمل تروریستی رو انجام داده؟؟یه طرفه قاضی رفتن کار درستی نیست. باز هم میگم بحث درست یا غلط بودن افکار اخوان المسلمین نیست بلکه بحث اینه که آیا کودتا بر علیه مرسی که با رای مردم رییس جمهور شده با ادعای آزادی خواهی مطابقت داره یا نه؟
    • شهره IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      0 13
      آقای بی نام؛ اخوان المسلمین جزو خانواده شماست؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      9 2
      نخیر خانواده ام نیست اما یاد گرفتم در تحلیل مسایل بدون حب و بغض و بنابر اطلاعات موجود نظر بدم نه با اطلاعات ناقص.شما اگر از روند انقلاب مصر آگاه باشین و روند تحولات رو پیگیری کرده باشین متوجه میشین قتل و کشتار و بگیر و ببندی که ارتش در کودتا بر ضد مرسی انجام داد حتی توسط حسنی مبارک هم اتفاق نیافتاد.دولت مرسی دولت قانونی مصر بود و ارتش به صورت غیرقانونی(کودتا)اونو برکنار کرد و در ادامه اعتراضات مردمی رو با خشونت تمام و با قتل صدها نفر در چند روز پاسخ داد.دموکراسی یعنی احترام به نظر اکثریت(حتی اگر اکثریت اشتباه کنن) و حرکت ارتش مصر نشون داد که برای دموکراسی ارزشی قائل نیست و دموکراسی رو تا زمانی قبول دارن که مطابق میلشون رفتار بشه!!
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    4 0
    «به جای بسیار دوری می رود» اشتباه ترجمه هست ، منظور «زیاده روی میکند» هست اینجا
  • شهره A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 6
    پس بنظر شما اقلیت بر اکثریت حکومت کنند؟ فکر کنم شما یک نظامی هستید!! که طرفدار رعب و وحشت و ترور و کشتار هستید . زنده باد ارتش مصر !
    • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      4 0
      شما اصلا حالتان خوب نیست!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    خوابيد روميتوان بيدار کرد ولي کسى کهرازهی خودشو به خواب زده نمى شه بيدار کرد