تسنیم نوشت:

استعفای سه وزیر کابینه ترکیه و درخواست آنها برای کناره گیری نخست وزیر از قدرت موجب شد تا بازارهای مالی این کشور با کاهش شدیدی روبرو شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ افشای پرونده فساد مالی سیاستمداران ارشد دولت ترکیه منجر به استعفای سه وزیر کابینه رجب طیب اردوغان شده و دولت آنکارا را با چالش جدی دیگری پس از اعتراضات اواسط 2013 میلادی روبرو کرده است. درخواست وزرای مستعفی از اردوغان برای کناره گیری از قدرت تاثیر منفی زیادی بر افت شدید بازارهای مالی ترکیه داشته است.
علی رغم قول بانک مرکزی ترکیه مبنی بر حمایت از ازرش لیره بازارهای مالی این کشور افت چشمگیری را تجربه کرده است. ارزش لیره ترکیه روز گذشته با کاهش زیادی در برابر دلار آمریکا روبرو شد. بانک مرکزی ترکیه قول داده است تا پایان ژانویه بیش از 6 میلیارد دلار ارز خارجی به بازار این کشور تزریق کند. لیره ترکیه که پیش از این تحت فشار شدید ناشی از سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا بود با افشای پرونده فساد مالی سیاستمداران این کشور بیش از پیش کاهش یافته است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی ترکیه ذخایر ارزی کافی را برای حمایت از ارزش لیره در بلندمدت در اختیار ندارد. ترکیه تقریبا همه نفت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند. شاخص اصلی بورس ترکیه نیز بیش از 4/2 درصد کاهش داشته تا روند نزولی این شاخص همچنان ادامه یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    28 10
    خبرانلاین گیرسه پیچ دادی به ترکیه ولش هم نمی کنی...؟؟!! ای کاش کمی هم از خود ایران ودولیت واقتصاد وجامعه انتقاد میکردی داداش..................؟؟!!