پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

رییس‌جمهور در پیامی فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی(ع) و آغاز سال نو میلادی را به رهبر کاتولیک‌های جهان و همه پیروان این آیین الهی تبریک گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب پاپ فرانسیس اول

رهبر محترم کاتولیک‌های جهان

در اولین سال از آغاز دوران زعامت حضرتعالی در جامعه کاتولیک، سالروز تولد حضرت عیسی‌ بن مریم (ع) را به شما و جامعه کاتولیک‌های جهان تبریک می‌گویم. امیدوارم در جایگاه رفیع پاپ بتوانید در کمک به گسترش صلح، کاستن فقر، و هدایت جهان آلوده به خشونت، تبعیض و افراط‌گرائی به سوی آرامش، عدالت، و اعتدال موفق باشید.

آن‌چه من و سایر مؤمنان به ادیان الهی را به موفقیت جنابعالی در گام برداشتن به سوی تحقق صلح، آزادی و عدالت امیدوار می‌سازد، سابقه طولانی شما در باور داشتن به ضرورت گفت‌وگوی میان ادیان است. زندگی حضرتعالی به عنوان رهبری مذهبی گواه تلاش برای مهیا ساختن شرایط گفت‌وگوی میان مذاهب مسیحی، و هم‌چنین تعامل و گفت‌وگو با رهبران مسلمان و یهودی است. به علاوه، عنایت حضرتعالی به تلاش برای کاستن فقر و دغدغه ممانعت از سیطره روابط مادی صرف بر دنیای امروز، نویدبخش رویکردهای جدید به مسائل دشوار جهان از منظری دینی است.

بی‌گمان گرامیداشت سالروز تولد عیسی مسیح (ع) و همه پیامبران عظیم‌الشأن خداوند، فرصتی است تا زمینه‌های احترام متقابل ادیان، و گفت‌وگوی میان آن‌ها تقویت شود و از مجرای این تعامل، بشریت به تجلی روح صلح‌طلبانه، انسانی و الهی ادیان نزدیکتر شود.

برای جنابعالی سلامت و طول عمر، و موفقیت در رهبری جامعه بزرگ و جهانی کاتولیک را آرزو دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهور همچنین سالروز میلاد حضرت مسیح را به هموطنان مسیحی تبریک گفت.متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

به نام خدا

سالروز تولد حضرت عیسی‌ بن مریم (ع) را به همه انسان‌هایی تبریک می‌گویم که جهان را آزاد، مشحون از صلح، توأم با عمل به مسئولیت انسان بودن و زیستن در راستای ارزش‌های الهی می‌خواهند. بالاخص این روز فرخنده را به مسیحیان جهان و از جمله هم‌وطنان مسیحی‌ام تبریک می‌گویم. چه نیک است که در جهان پرخشونت ما، هر سال فرصت داریم تا در سالروز تولد مسیح، شادی گرامی داشتن صلح، رأفت و زیستن مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر را تجربه کنیم.

ادیان الهی و در رأس آن‌ها ادیان ابراهیمی، منادی ارزش‌های والائی همچون فراخواندن انسان به دوری جستن از تبعیض‌ها، به کار بستن خرد و تدبیر، و امید داشتن به جهانی بهتر و عادلانه‌تر بوده‌اند. این ادیان ما را به بیرون رفتن از زیر سایه خشونتی که کابوسش جهان ما را در بر گرفته است فرا می‌خوانند. از میان مردم جهان هر کس که قدمی در راه کاستن تبعیض، خشونت و افراط‌گرائی بردارد، و صلح را دست‌یافتنی‌تر سازد، در راستای روح ادیان الهی و رسالت پیامبران خدا، از جمله حضرت عیسی مسیح (ع) گام برداشته است.

اینجانب با کمال مسرّت و افتخار از سوی ملّت ایران اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران در راستای برداشتن گام‌های عملی برای تحقق صلح و ترویج هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، پیشنهاد در دستور کار قرار گرفتن شعار «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد که با موافقت قاطع کشورهای جهان نیز مواجه شد. ما در پیمودن مسیر ارتقای ثبات و صلح در جهان مصمم هستیم و این اقدام را سازگار با روح رسالت پیامبران خدا می‌دانیم. در سالروز تولد عیسی مسیح (ع) و نزدیک به آغاز سال نو مسیحی، جهانیان را به همراهی در مسیر رسیدن به دنیایی بهتر فرامی‌خوانم و امیدوارم سال ۲۰۱۴ توأم با آزادی، رفاه، بردباری، همگرائی و صلح و شادکامی بیشتر برای همه مردم جهان باشد.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

17219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    60 2
    ممنون
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    33 9
    روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    17 0
    عید شماهم مبارک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!