ایرنا نوشت:

احمد هاکان روزنامه نگار منتقد دولت آنکارا با طرح این سوال که چرا ترکیه جرات اخراج سفیر آمریکا را ندارد، دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ را زیر سووال برد.
وی امروز در مقاله ای در روزنامه حریت نوشت: دولت ترکیه به هنگام اخراج سفرای دیگر کشورها، با دل و جرات عمل می کند، ولی زمانی که نوبت به سفیر آمریکا می رسد این جرات خود را از نشان نمی دهد.

وی می نویسد: مقامات دولتی ترکیه ادعا می کنند که در پشت پرده عملیات تنش سیاسی به دنبال رسوایی اقتصادی در این کشور، آمریکا قرار دارد و سفیر واشنگتن در آنکارا مرتکب خطاهایی شده است، حال اگر این ادعاها صحیح است چرا سفیر آمریکا را به کشورش باز نمی گردانند.

این روزنامه نگار با اشاره به اینکه سفیر آمریکا ادعاهای مطرح شده علیه خود را دروغ و افترا خوانده و مقامات دولتی ترکیه نیز آن را پذیرفتند، نوشت: به رغم آن ادعاها ، سفیر آمریکا در ترکیه حتی به وزارت خارجه فراخوانده نشده است.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در پی اخبار منتشر شده در برخی از رسانه های همگانی در باره دست داشتن روشن سفیر آمریکا در رویدادهای اخیر این کشور، روز شنبه گذشته در سخنانی گفت: اگر سفرای خارجی پا را از گلیم خود فراتر بگذارند، عنصر نامطلوب شناخته و اخراج خواهند شد.

اردوغان افزود : رویدادهای اخیر که با عملیات بزرگ ارتشا و فساد پلیس استانبول رخ داده است، عملیاتی دارای ابعاد بین المللی و داخلی و علیه دولت آنکاراست.

نخست وزیر ترکیه گفت: در روزهای اخیر حوادث عجیبی رخ می دهد. برخی سفرا دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند. من از اینجا به آنان هشدار می دهم اگر پا را از حیطه وظایف تعریف شده خود فراتر بگذارند و وارد حوزه اختیارات دولت ترکیه شوند، ما مجبور نیستیم آنان را در کشورمان نگه داریم. اگر در کشور شما نیز سفرای ما وارد چنین ماجراهایی شوند، شما به ما اطلاع دهید ما خودمان آنان را فرا خواهیم خواند، لزومی به اخراج نخواهد بود.

روزنامه ˈینی شفقˈ چاپ ترکیه نیز در مطلبی با عنوان ˈسفیر آمریکا، گورت را از کشور ما گم کنˈ نوشت: در پشت پرده عملیاتی که با محور ˈهالک بانکˈ آغاز و باعث بروز تنش سیاسی در ترکیه شد، آمریکا قرار دارد.

روزنامه ˈینی شفقˈ امروز نوشت: در پشت عملیاتی که دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را هدف قرار داده و هالک بانک در مرکز آن قرار داشت، آمریکا قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، ˈفرانسیس ریکاردونهˈ سفیر آمریکا در آنکارا به تازگی با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در این شهر تشکیل جلسه داده است و در این جلسه عنوان کرده که ˈما از ترکیه خواستیم روابط هالک بانک با ایران را قطع کند که گوش ندادند، آنچه را که اکنون در ترکیه می بینید، فروپاشی امپراطوری حزب حاکم ترکیه است.ˈ

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كاربر A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    22 4
    آقا چرا ارتباط رضا ضراب ايراني الاصل مقيم تركيه يكي بزرگترين سرمايه دار تركيه كه در جريان پولشويي اخير دسگير شده و در مطبوعات تركيه ارتباط ايشان با بابك زنجاني فاش شده در مطبوعات و رسانه ملي ما بحثي نمي شود و پيگيري حقوق مردم صورت نمي پذيرد
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    8 9
    اردوغان بد نیست تاریخ ایران رو یه مروری بکنه .....
  • حمید A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    4 23
    ترکیه نوکر و غلام حلقه به گوش آمریکاست تمام ملت ما بدانند که اینها با سیاست بازی بین اروپا و آمریکا هم از کیسه این میخورن هم از توبره اون ترکیه جرات اخراج سفیر آمریکا رو نداره و حزب حاکم گماشته آمریکاست