فارس نوشت:

یک گروه سلفی تندرو موسوم به «یاران بیت‌المقدس» مرتبط با القاعده، ارتش مصر را تکفیر کرد و گفت که آنها «نقشه‌های یهود و نصاری» را اجرا می‌کنند.

به گزارش بخش عربی پایگاه خبری شبکه "سی.ان.ان" آمریکا، گروه انصار بیت المقدس که گمان می رود با شبکه القاعده ارتباط دارد و حملات علیه ارتش و مسئولان مصری در منطقه سینا را اجرا می کند؛ به افراد هشدار داد که وارد خدمت در ارتش و پلیس نشوند زیرا "ارتش و پلیس مجری نقشه های یهود و نصاری" هستند.

گروه یاران بیت المقدس در بیانیه خود درباره عواقب نادیده گرفتن این درخواست هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:"اولین اولویت ما محافظت از خون و آبروی مسلمانان براساس تعالیم دین ما است و به همگان تاکید می کنیم که تکفیر حکمی شرعی است و آن را براساس مبانی شرعی مطرح می کنیم".

این بیانیه افزود: تکفیر کردن ارتش مصر به علت مبارزه آن با همه کسانی است که خواهان اجرای شریعت اسلامی هستند و برای حاکمیت آن تلاش می کنند و این تکفیر همچنین به این علت است که ارتش برای کسانی که به خداوند و رسول و دین وی اهانت می کنند، زمینه را باز کرده و نظام لائیک را قادر ساخته است که با وضع کردن قوانین حکومت کند.

گروه یاران بیت المقدس همچنین "حمایت ارتش مصر از یهود و نصاری و همکاری با آنها در جنگ علیه اسلام و مسلمانان" را از دیگر دلایل برای تکفیر ارتش مصر دانسته است.

این بیانیه خطاب به سربازان ارتش مصر آورده است: از خدمت در صفوف ارتش خودداری کنید و بدانید که نهادهای ارتش از شما به عنوان ابزاری برای اجرای نقشه های یهود و نصاری استفاده می کند.

این بیانیه همچنین از خانواده های سربازان خواست تا "به آنها برای ترک خدمت کمک کنند".

در پایان این بیانیه آمده است: به کسانی که این نصیحت را گوش نکرده و بر ورود به خدمت و ادامه آن اصرار ورزند می گوییم که ما عزم خود را برای اجرای دستورات خدا و رسولش در جهاد و جنگ با شما جزم کرده ایم.

برپایه این گزارش، گروه انصار بیت المقدس تفکر "سلفی جهادی" دارد و مقر آن در شبه جزیره سینا است و تاکنون مسئولیت تعداد زیادی از حملات را برعهده گرفته است که بارزترین آن تلاش برای ترور محمد ابراهیم وزیر کشور مصر در شهر نصر در سپتامبر گذشته از طریق عملیاتی انتحاری بود و با ارتش مصر در منطقه سینا در حال نبرد است.

بامداد امروز انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل مرکز اداره امنیت شهر المنصوره در شمال مصر 14 کشته و 133 زخمی برجای گذاشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =