تسنیم نوشت:

مرکز مطالعات مشترک کره‌- آمریکا از راه اندازی نیروگاه جدید تولید سوخت هسته ای از سوی کره شمالی خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم؛ مرکز مطالعات مشترک کره ای و آمریکایی در گزارش اعلام کرد: کره شمالی به منظور تولید سوخت هسته‌ای یک نیروگاه هسته ای جدید را در شهر یونگ بیون راه اندازی کرده است.

پایگاه نورث 38 مرتبط به اخبار مربوط به کره شمالی وابسته به مرکز مطالعات کره ای و آمریکایی در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جونز هاپکنز در واشنگتن اعلام کرد: تصاویر دریافتی از ماهواره صنعتی و تجاری موجود در فضا نشان می دهد، مقامات کره شمالی  پایگاهی را احداث کرده اند که در یونگ بیون واقع شده است و در این مرکز دولت کره شمالی در حال تولید سوخت هسته ای برای آغاز بکار مجدد نیروگاه هسته ای با قدرت 5 مگا واتی است.

این درحالی است که دولت کره شمالی در سال جاری میلادی اعلام کرده بود، پیونگ یانگ در سال 2007 تصمیم گرفت این نیروگاه را تعطیل کند، اما اینک به نظر می رسد مقامات کره شمالی برای راه اندازی مجدد آن تصمیم به تولید سوخت هسته ای گرفته اند.

براساس یافته‌های این مرکز مطالعاتی هم اکنون مقامات پیونگ یانگ تلاش وسیعی را برای آغاز مجدد فعالیت هسته ای در نیروگاه هسته ای 5 مگاواتی یونگ بیون شروع کرده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    3 0
    5 مگاوات؟ این که از راکتور تحقیقاتی تهران هم کمتره!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    4 0
    شکم خالی مردم کره ی شمالی با نیروگاه اتمی پر نمیشه !