به نظر می رسد دست دادن باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا با رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا در مراسم یادبود نلسون ماندلا مقدمه ای بود رییس جمهوری کوبا روز شنبه برای برقراری رابطه و گفتگو با آمریکا که وی آنرا متمدنانه می خواند ابراز تمایل کند.

 

 

 

رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا می گوید: "ما از ایالات متحده نمی خواهیم تا سیستم سیاسی و اجتماعی خود را تغییر دهد. و بنابراین بحث و مذاکره بر سر تغییر سیستم سیاسی و اجتماعی کوبا را هم نمی پذیریم. اگر تمایل داریم تا در روابط دوجانبه پیشرفت داشته باشیم باید احترام متقابل به تفاوتهایمان را فراگیریم و عادت کنیم تا با آنها بصورت صلح آمیز زندگی کنیم."

وی همچنین اعلام کرد در صورتی که به استقلال و سیستم سیاسی کوبا احترام گذاشته شود کشورش حاضر به برقراری ارتباط و گفتگو با ایالات متحده است. در غیر اینصورت کوبا آمادگی آنرا دارد تا ۵۵ سال دیگر قطع رابطه خود با آمریکا را حفظ کند.

آمریکا از سال ۱۹۶۱ میلادی پس از انقلاب چپ های دوست با شوروی با کوبا قطع رابطه کرد و تحریم اقتصادی علیه این کشور اعمال کرد.

منبع: یورونیوز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    33 2
    تاریخ نشان داده که پایان هر دعوایی به آشتی ختم میشه،اگر سران تمامی کشورها این را درک می کردند ،مردم دنیا زندگی بهتری داشتند.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      4 2
      پس جنگ اول به از صلح اخرش چی؟!!
  • حبیبیان A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    58 1
    منتظر مقاله تند کیهان وحاج حسین در این مورد هستیم .
  • ع.ک A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    14 3
    جهان بصورت متفاوتی در حال تغییر است.
  • دیندرنریندرن A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    15 11
    حسین اوباما ما با او حسین واقعا یک انسان نجیب است اگر گرگ امریکا(بوش)بود الان خاور میانه خرابه ای بیش نبود من میدانم او با ما جایزه صلح نوبل دیگری دریافت میکند آمریکا با تمام دنیا دوست خواهد شد.ودوستی واقعی!!!!!!!!باورش سخته اما حقیقت دارد.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      7 4
      به این میگن یه تحلیل خوب آبکی
  • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    4 2
    کاری به نتیجه و نیت و این حرفــا ندارم اما این کارهایی رو که اوبامــا کرد هیچ رئیس جمهوری جراتش رو نداره... واقعا تو زمـان خودش تـکـه
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    7 0
    موضع اصولی کوبا در تمام این سالها مبارزه با چپاول گری های امریکای زورگو بر ضدمردمش بوده وگرنه یه دست دادن یا ندادن چیز مهمی نیست. دولت کوبا همواره سعی کرده تا جای ممکن همزمان با حفظ استقلال خودش رفاه نسبی مردم رو هم تامین کنه که در این زمینه موفق هم بوده فقط کافی یه نگاه به بخش اموزشی ، مسکن و پزشکی کوبا بکنیم که چه امکاناتی به صورت رایگان برای مردم قرار داده در حالیکه این امکانات در خود امریکا هم برای همه وجود نداره. مبارزه کشوری مثل کوبا با زورگویی امریکا یه مبارزه اصولی هست نه یه نمایش ظاهری که مربوط به دست دادن یا ندادن باشه.
  • بي تعصب IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 1
    نظر ((بي نام ساعت 17:00:24 روز چهارشنبه )) را بدون تعصب و از روي واقع بيني درنظر بگيريم .من با اين نظر موافق هستم . من مي گويم اين يعني دمكراسي .اگرچه به من ايراد گرفته مي شود كه دمكراسي اين نيست واي ديكتاتوري است .من مي گويم بله ديكتاتوري براي سرمايه دار انگل است ودمكراسي براي توليد كننده .پايه واساس دمكراسي ((عدالت)) است پس اگر نياز هاي عمومي (( آموزش ، مسكن ، درمان وبهداشت و....)) براي طبقه توليد كننده وسازنده باشد يعني دمكراسي . براي انجام آ» ديكتاتوري قانون لازم است نديكتاتوري خود كامه (( يك نفر يا يك گروه يا يك طرز تفكر خاص)) .اين ديكتاتوري به مذاق انگل خوش آيند نيست .