این روزنامه چاپ لندن مصاحبه ای با کمال قلیچدار اوغلو رهبر بزرگترین حزب مخالف در ترکیه را منتشر کرد که حاوی اظهارات او در انتقاد شدید از رجب طیب اردوغان است.

این رقیب سیاسی در این مصاحبه اردوغان را مرغابی لنگ خوانده و ادعا کرده است این رسوایی مالی سبب شده است او در اداره کشور ناتوان شده و به زودی مرگ سیاسی او و حزبش فرا خواهد رسید.

قلیچدار اوغلو که رهبر دومین حزب مهم ترکیه و قویترین رقیب حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری و ریاست جمهوری در سال آینده خواهد بود گفت از این رسوایی غافلگیر نشد و حزبش از سال گذشته به دنبال این بود از گزارشهای نظارت مالی بر هزینه های وزارتخانه ها و مناقصه های عمومی با خبر شود.

قلیچدار اوغلو  همچنین گفته است دولت با اصرار بر پنهان کردن این گزارشها و مخفی کردن آن از پارلمان آشکارا قانون اساسی را نقض کرده است و گزارشها نشان می دهد فساد مالی در حجم بسیار هنگفتی بوده است. وی در ادامه گفت اردوغان و حزبش تغییر کردند. شرم آور و جای تاسف است مردی که فعالیت نخستین دولتش را در سال 2003 با تشکیل کمیته ای در پارلمان برای شناسایی فساد و مبارزه با آن آغاز کرد و من یکی از اعضای این کمیته بودم ، کارش به جایی برسد که تا بنا گوش در فساد غرق شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    10 12
    همچین چیزی غیر ممکن هم هست جناب قلیچ قلوچ، شما تاب دیدن موفقیت اسلامگراها رو ندارید حقیقت همینه تاب اینو ندارید که خدایی به نام((الله)) به جای بتی جز اتاتورک پرستیده شود!!! حقیقت همینه الگوی مشابه مصر با کمی تغییرات را دشمنان اسلام می خواهند در ترکیه کلید بزنند، البته اردوغان خاکستری و انسان است، امّا در زمان او ترکیه به اوج پیشرفت و شکوفایی رسیده، این جنجالها برای به زیر کشیدن اخوان، در سراسر عالم اسلامی است ، بله حمایت آشکار او از اخوان مصر زبانزد است امیدوارم عاقبت همه ی مسلمین به خیر بشه و کسی جون عزیزشو از دست نده
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    13 16
    کار عدالت وتوسعه تمام باشد کار ترکیه هم تمام است دوباره گرانی لحظه ای و انزوا در جهان مثل سال 75 شمسی
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      6 7
      حتما اردوغان هم ادعا ميكنه پاك ترين دولت در ايران بوده ولي.....
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      2 9
      من مطمئنم به زودي دست خودش هم در اين فساد ها رو ميشه
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    6 7
    کار اسراییل بود
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      2 5
      دوست عزیز الانه که اسرائیل پرستان و آمریکا پرستان که مشکلات داخلی کورشان کرده و واقعیات را نمیبینند بریزن سر کامنتت منفی بارانت کنند
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    10 3
    به همین خیال باش. مطمئنا باز هم پیروز انتخابات عدالت و توسعه خواهد بود