روزنامه لبنانی السفیر در مقاله ای به بررسی اختلافات ایران و عربستان و تاثیر آن در موازنه سیاسی در لبنان پرداخته و مدعی شده است ریاض از متحدان سیاسی خود در لبنان خواسته است به امید حل اختلافات ایران و عربستان نمانند.

به گزارش خبرآنلاین ریاض این پیام را در پاسخ به کسانی داده است که فکر می کنند تنها راه حل بحران سیاسی کنونی لبنان توافق منطقه ای، به ویژه میان عربستان و ایران است تا بدین ترتیب لبنان از دامنه درگیریهای سوریه خارج شود و یا حداقل از تاثیر درگیریهای سوریه بر وضعیت داخلی لبنان کاسته شود.

این تحلیل می افزاید اظهارات تند شاهزاده ترکی الفیصل درباره ایران و اظهارات تند سیدحسن نصرالله درباره دخالت عربستان در حمله به سفارت ایران در بیروت شرایط را برای دو کشور ایران و عربستان و حتی برای گروه های سیاسی در لبنان به شدت سخت کرده است.

با همه اینها تمامی گروههای سیاسی معتقدند نزدیک شدن این دو کشور اگر محال نباشد سخت و مشکل است به ویژه که شاهزاده ترکی فیصل اخیرا علیه ایران و جنبش حزب الله لبنان موضع‌گیری کرده و سفیر عربستان در لندن هم تاکید کرده است ریاض همچنان به حمایت خود از گروههای مسلح سوریه ادامه خواهد داد. ‌ بدین ترتیب موضع‌گیری گروه 14 مارس در خصوص مسائل لبنان و سوریه بازتاب موضع عربستان است و تغییری نیز در آن صورت نخواهد گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =