فارس نوشت:

سردبیر یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش کرد که دولت نخست‌وزیر ترکیه ۱۳۵ افسر پلیس این کشور را اخراج کرده است و احتمالاً ۱۵۰ نفر از افسران پلیس این کشور را قرار است اخراج کند.
به گزارش روزنامه «تودی زمان» ترکیه، «اکرم دومانلی» سردبیر روزنامه «تودی زمان» ترکیه اعلام کرد که تعداد افسران پلیس اخراج شده توسط دولت «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه به 135 نفر رسیده است.

وی ضمن اعلام این خبر ادامه داد که احتمالاً 150 نفر دیگر از افسران پلیس ترکیه قرار است اخراج شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدام دولت ترکیه در واکنش به اقدام پلیس این کشور برای مبارزه با فساد مالی و دستگیری چندین نفر از نزدیکان حزب عدالت و توسعه بوده است.

روز گذشته نیز در خبرها اعلام شده بود که دولت ترکیه در پاسخ به عملیات پلیس این کشور برای مبارزه با فساد مالی و دستگیری چندین نفر از نزدیکان حزب عدالت و توسعه، 25 افسر دیگر پلیس را از کار برکنار کرد.

اردوغان پیشتر اعلام کرده بود که «عملیاتی کثیف» علیه دولت در جریان است و ادعا کرده بود که «گروه‌های بین‌المللی» و «ائتلاف‌هایی تاریک» به این تحقیقات دامن زده‌اند.

در 27 آذرماه طی عملیات نیروهای پلیس مبارزه با فساد مالی ترکیه، 25 نفر از جمله فرزندان سه تن از فرزندان وزیران دولت ترکیه و نیز مدیر کل بانک دولتی خلق در ارتباط با پرونده فساد مالی دستگیر شدند.

به دنبال چنین رخدادی، 70 نفر از افسران پلیس شامل رئیس پلیس قدرتمند استانبول از کار خود برکنار شدند و یا به پست‌های دیگری گماشته شده‌اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 2
    سلطان رجب زده به کلش. بابا دولت خودت فاسده چیکار به پلیس داری!
  • بی نام EU ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    1 0
    توی ترکیه چه خبره؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    3 1
    گناهشان افشائ فساد مالي نزديكان دولت بود؟
  • رضا ضراب A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    1 1
    ديوونه شده اردوغان !!!