۰ نفر
۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

ایسنا نوشت:

دولت آمریکا به آنکارا هشدار داده است که از روابط دو جانبه به عنوان ابزاری در سیاست داخلی استفاده نکند و اینکه "مقامات ترک از اظهاراتی که این روابط را خدشه‌دار می‌کند، نفعی نمی‌برند."

به نوشته روزنامه تودی زمان، به گفته منابع دیپلماتیکی که خواستند نامی از آن‌ها برده نشود، دولت آمریکا در پیامی به ترکیه این مواضع را بیان کرد.

روزنامه‌های حامی دولت ترکیه در روز شنبه گزارش دادند که فرانک ریکاردونه، سفیر آمریکا در ترکیه به تعدادی از سفرای اروپایی در این کشور گفته است که آمریکا از ترکیه خواسته است تا مناسبات مالی "هالک‌بانک" را با ایران قطع کند و وقتی که ترکیه به خواسته‌های آمریکا عمل نکرد، ریکاردونه عنوان کرد: اکنون شما شاهد نابودی هستید.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه هرگونه خطا در روابط این بانک با ایران را رد کرده و این ادعاها را توطئه بین‌المللی برای تضعیف موقعیت اقتصادی و دیپلماتیک ترکیه و سرنگونی حزبش می‌خواند.

وی حتی به طور غیر مستقیم سفیر آمریکا را تهدید کرد که در صورت ادامه دخالت در پرونده رشوه‌ای که طبق آن تعداد زیادی از افسرهای پلیس و مقامات دولتی و نزدیکان‌شان دستگیر شده‌اند، او را از ترکیه اخراج خواهد کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =