۰ نفر
۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

فارس نوشت:

نخست‌وزیر عراق در پی ترور فرمانده لشگر ۷ ارتش این کشور در استان الانبار، به تحصن‌کنندگان در این استان یک هفته برای ترک میدان‌های اعتراض مهلت داد.
به گزارش پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق بار دیگر اعلام کرد که عناصر تحصن‌کنده در میدان‌های «الانبار» در پشت پرده عملیات‌های تروریستی قرار دارند و این میدان‌ها به آغوش و لانه‌هایی برای تروریست‌ها بدل شده است.

وی در اظهاراتی تلویزیونی از ساکنان الانبار خواست تا برای مبارزه با تروریسم القاعده با نیروهای امنیتی کشور همکاری کنند.

مالکی به تمام تحصن‌کنندگانی که نمی‌خواهند به القاعده بپیوندند یک هفته مهلت داد تا میدان‌های تحصن را ترک کنند.

نخست‌وزیر عراق گفت که این میدان‌ها به پناهگاه امنی برای گروه‌های مسلح تبدیل شده است و دیگر تحمل چنین اوضاعی در الانبار غیرممکن و غیر قابل قبول است.

وی از کسانی که دارای مطالباتی مشروع از دولت عراق هستند خواست که میدان‌های تحصن را ترک کنند.

مالکی گفت: ما به مطالبات مشروع این تحصن‌کنندگان پاسخ خواهیم داد و آنها باید میدان‌ها را ترک کنند. در این میدان‌ها خودروهایی بمب‌گذاری می‌شوند و برای عملیاتهای تروریستی و مسلحانه برنامه‌ریزی می‌شود. صحرای الانبار نیز به پناهگاهی امن برای تروریست‌ها و گروه‌های مسلح تبدیل شده است اما ما در کنار ساکنان الانبار می‌ایستیم تا تمام این طرح‌ها را ناکام گذاریم.

وی در ادامه کشته شدن سرتیپ «محمد الکروی» فرماندهی لشگر هفت ارتش عراق و تعدادی از افسران و سربازان در این استان طی یک عملیات را محکوم کرد و مرگ الکروی را فاجعه دانست و از شخصیت‌های سیاسی که این حادثه را جشن گرفتند، انتقاد کرد و گفت: دیگر سکوت نخواهیم کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =