سازمان محیط زیست در پی افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی و ماندگاری آلودگی در برخی شهرها، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با سرد شدن و ماندگاری سرما در کشورِ، مصرف گاز به عنوان نخستین و مهمترین سوخت گرمایشی ساختمان ها در ایران، به شدت بالا رفته است. 

افزایش مصرف گاز در بخش خانگی باعث می‌شود دولت سهمیه گاز نیروگاه های حرارتی را قطع کند و آنها به همین دلیل برای تولید برق از سوخت مازوت استفاده کنند. مازوت هم به دلیل داشتن گوگرد بالا،‌ هوای شهرها را آلوده می کند. 

به همین دلیل سازمان محیط زیست در اطلاعیه ای از مردم خواسته است در مصرف گاز صرفه جویی کنند. 

در این اطلاعیه ۴ درخواست سازمان محیط زیست چنین بیان شده است؛

- در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا دولت بتواند به جای مازوت سنگین از سوخت پاک استفاده کند... و همه بتوانیم نفس بکشیم.

- در داخل منازل لباس گرم بپوشیم تا مصرف گاز برای گرمایش کاهش یافته و همه بتوانیم از هوای سالم بهره مند شویم.

- دمای متعادل منزل بین 18 تا 20 درجه سانتی گراد است. با تنظیم سیستم گرمایش خانه و کاهش مصرف گاز از تعطیلی کارخانجات و صنایع و در نتیجه بیکاری هموطنان مان جلوگیری کنیم.

- با خاموش کردن شومینه های خود که نقش بسیار زیادی در اتلاف انرژی و بالارفتن مصرف گاز خانگی دارد گامی در جهت کاهش مصرف مازوت در نیروگاه ها و کاهش آلودگی هوا برداریم.

سازمان محیط زیست البته پیش از این تلاش کرده بود که به دلیل استفاده از مازوت، با تعطیلی سه واحد از ۴ واحد نیروگاه حرارتی شازند اراک که موجب آلودگی هوای این شهر می شوند، از آلودگی هوای اراک پیشگیری کند. اما قاعدتا تکرار این اتفاق در نیروگاه های حرارتی دیگر کشور، کمبود شدید برق را موجب می شود.

گفتنی است سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است سرما حداقل تا پایان هفته در کشور باقی بماند. ضمن اینکه تغییرات جوی خاصی هم پیش بینی نشده است. 

 

استقرار اتوبوس‌ آمبولانس‌های اورژانس تهران در میادین مهم پایتخت

از سوی دیگر و با افزایش آلودگی هوای تهران،‌مرکز اورژانس تهران جهت امدادرسانی به شهروندان تهرانی در روزهای آلودگی هوا اقدام به استقرار پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در پنج میدان شهر تهران کرد.

این استقرارها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 6 و7 آذرماه 1392 در میادین تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن و امام خمینی(ره) از ساعت 9 صبح تا 19 خواهد بود.

همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها آماده ارائه خدمات امدادی و فوریتی به شهروندان خواهند بود. مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل به این واحدها مراجعه کرده و از خدمات درمانی لازم استفاده کنند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    7 0
    ما الان مشكل تصفيه گاز ترش داريم. بايد براي اون كاري بكنن.
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    7 0
    در کشور هایی که میزان گوگرد سوخت بالاست از امولاسیون آب استفاده میکنند هم اکنون شرکت توتال حدود 10 ساله داره از ابن نوع سوخت در امریکا و اروپا استفاده میکنه که آژانس محیط اروپا و امریکا این نوع سوخت را تایید کرده است و در حال حاظر یک نمونه نیز در داخل کشور با فرمولاسیون داخلی تولید شده که میزان ذرات معلق و دود را تا 80 درصد کاهش میدهد ولی مورد حمایت مسئولین قرار نگرفته
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    1 2
    باز مردم دارن مقصر می شن.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 0
    اين قافله تا به حشر لنك است. قرار نيست اين وضعيت درست بشه. اينا برن بيلبورد صداقت امريكايي و افزايش جمعيت شون رو تو شهر نصب كنن.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    1 2
    حتما دوست دارین از سرما بمیریم
    • بی نام RS ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      1 1
      انصافاباید صرفه جویی کنیم مصرف ماایرانی ها خیلی بالاس