تسنیم نوشت:

رهبر جریان صدر عراق طی مصاحبه با یک نشریه عرب زبان تاکید کرده است که فرمانده سپاه قدس ایران هم‌ اکنون قدرتمند ترین شخصیت در عراق است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الحیاه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق طی مصاحبه با نشریه الحیاه و درخصوص اوضاع داخلی عراق اعلام کرد، در جنگ‌های داخلی شرکت نخواهد کرد و نسبت به عدم وقوع آن نیز خوش‌بین نیست، وی توضیح داد که براساس شواهد موجود عراق به تشکیل و گسترش شکاف‌های قومی، مذهی و سیاسی در حرکت است.
وی همچنین با اشاره به "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران، او را قدرتمندترین شخصیت در عراق خواند که نسبت به دولت، مذهب، ملت و آرمان خود وفادار است.
مقتدی صدر همچنین افزود قاسم سلیمانی همواره سعی دارد با همه گروه‌ها روابط خوبی برقرار کند، تاجایی که چندین بار سعی کرد با حاکمان کشورهای عربی گفتگو کند اما هیچ گوش شنوایی در این زمینه نیافت، وی هم اکنون نیز در حال رایزنی برای دیدار با مقامات کشورهای اروپایی است.
مقتدی صدر همچنین اعلام کرد که علاقه مردم عراق به حزب حاکم سبب می‌شود تا نوری المالکی نخست وزیر فعلی کشور در انتخابات آینده برگزیده شود.
وی در خصوص سوریه توضیح داد که در امور داخلی این کشور دخالت نخواهد کرد و هیچ تلاشی برای گفتگو با گروه‌های تروریستی در سوریه نکرده است، تنها در صورتی که نیاز به میانجیگری او باشد با آنان گفتگو خواهد کرد.
مقتدی صدر همچنین گفت: حوادثی که در سوریه روی می‌دهد کاملا داخلی بوده و هیچ شخصی اجازه دخالت در آن را ندارد، مردم سوریه می‌خواهند سرنوشت خود را به دست بگیرند، این امر چه ارتباطی به من و یا سیاست دارد، سوریه را به حال خود رها کنید و دست از کش مکش بردارید.
وی همچنینی اعلام کرد که حزب الله لبنان سیاست‌های خود را در سوریه دنبال می‌کند و ما سیاست‌های خاص خود را داریم و تا کنون در این خصوص با آنان گفتگو نکرده‌ایم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انتی بشار A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    18 62
    افرین .مردم سوریه از رژیم دیکتاتوری منزجر و خسته شدند و این ربطی به هیچ کس یا هیچ کشوری ندارد که بخواهند این رژیم را نجات بدهند .
    • کاظم A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      16 3
      چرایکطرفه قضاوت میکنی منظورت ازهیچکس ایرانه.چراعربستان وقطروامریکاوتروریستهایی که ازاروپاوامریکاوغیره آمده اندرافراموش کرده ای.اگرمردم کاره اندکه ایران بارهااعلام کرده دخالت خارجی قطع وتروریستها بکشورهای خودبرگردندومردم دریک انتخابات سالم وآزاد حکومت خودراتعیین کنند.نه آنتی خان هدف مهارایران وامنیت صهیونیستهاست وهمچنین فروش تسلیحات غربی وراه افتادن کارخانجات اسلحه سازی ورفع بیکاری درغرب وتامین بیشتر منافع سرمایه داران وابسته به صهیونیسم بین الملل البته ازجیب مردم مظلوم منطقه عربی توسط حکام خودفروخته ونوکرغرب.بازم بگم؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    31 21
    قاسم سلیمانی خدا پشت و پناهت.از راه خدا منحرف نشو