۰ نفر
۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

ایسنا نوشت:

به نظر می‌رسد شوخی نابجای اولاند روابط الجزایر و فرانسه را دچار تنش جدی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر اظهارات اخیر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و شوخی نابجای او درباره کشورش را تاسف بار خواند و گفت که این اظهارات به روابط دو کشور آسیب می‌زند.

اولاند در نشستی با یهودیان فرانسه خطاب به وزیر کشورش که به تازگی از الجزایر بازگشته بود، گفت: ما به وزیر کشور تبریک می گوییم که به سلامتی از الجزایر بازگشته است.

این اظهارات طعنه آمیز اولاند الجزایری‌ها را به یاد سال‌های اشغال این کشور و استعمار فرانسه در قرن بیستم می اندازد که طی آن هزاران الجزایری به دست نظامیان فرانسوی کشته شدند.

لعمامره در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه چین گفت: سخنان اولاند یک رویداد تاسف بار است که ارزش روابط الجرایر و فرانسه را پایین می آورد و هیچ نفعی برای دو کشور ندارد.

روابط فرانسه و الجزایر با سفر اولاند در سال 2012 به الجزایر و استقبال چشمگیر مردم از وی تا حدود زیادی بهبود یافته بود و به نظر می رسید که دو طرف سال‌های سیاه استعمار سیاه فرانسه در الجزایر را فراموش کرده‌اند.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که اظهارات اولاند می تواند تا حدود زیادی روابط سیاسی رو به رشد دو کشور را با رکود مواجه کند به ویژه آنکه در الجزایر گروه‌هایی هستند که از بهبود روابط با فرانسه ناخرسندند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =