ایسنا نوشت:

نخست وزیر ترکیه ضمن متهم کردن تعدادی از سفرای خارجی در این کشور به "فساد و رشوه" خواستار اخراج این سفرا از آنکارا شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه سفرای کشورهای خارجی در ترکیه را به دخالت در "اقدامات تحریک آمیز" علیه کشورش متهم کرد.
رجب طیب اردوغان با متهم کردن برخی از سفرای خارجی به دست داشتن در مسایل "فساد و رشوه" به برخی از آنها هشدار داد که ترکیه را ترک کنند.
این اظهارات نخست وزیر ترکیه در حالی مطرح می شود که دادگاه استانبول پس از پایان تحقیقات دادستانی درباره دست داشتن برخی از نزدیکان به دولت ترکیه و نخست وزیری ترکیه در خصوص فساد مالی، فرزندان وزرا و مسئولان بلدپایه و تاجران ترک را به زندان محکوم کرد.
نخست‌وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از دستگیری 80 نفر از نزدیکان به حزب حاکم توسعه و عدالت ترکیه به جرم فساد و رشوه اعلام کرد که توطئه‌ای سیاسی علیه دولت وی در جریان است.
رجب طیب اردغان، نخست‌وزیر ترکیه، در واکنش به دستگیری بیش از 80 فرد تاجر و بوروکرات که شامل فرزندان سه تن از وزرای کابینه دولت نیز می‌شود، اعلام کرد که "عملیاتی کثیف" علیه دولت در حال انجام است.
وی در جریان یک نشست خبری در آنکارا گفت: "اینجا شاهد عملیاتی بسیار کثیف هستیم."
پلیس آنکارا و استانبول از صبح روز سه شنبه گذشته عملیات‌ گسترده‌ای را برای مبارزه با کلاهبرداری و رشوه انجام داده و تاکنون 80 نفر را بازداشت کرده است.
اردوغان در ادامه افزود که محافلی در داخل و خارج از کشور می‌خواهند رشد سریع ترکیه را متوقف کنند.
وی در ادامه گفت که دولتش اجازه توطئه سیاسی را نخواهد داد.
امروز در آنکارا و استانبول پنج رئیس پلیس و شش معاون پلیس از سمت‌های خود برکنار شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    8 17
    وضع ترکیه خطرناک است
  • يكي IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    23 2
    منظورش به ايرانيا هم بوده!
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      2 1
      يكي اين اردغان را از برق بكشه بيرون
    • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      2 0
      منظورش فقط سفیر امریکا بوده که در جمع سفرای اروپایی گفته: " ماقبلا به ترکیه در مورد روابط حالک بانک با ایران هشدار داده بودیم ، اکنون شما شاهد سقوط یک امپراطوری هستید"
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    4 4
    خبر فارسی ، اخبار تو از حوادث ترکیه را مثل اخبار حوادث ایران نوشتی نه اسمی از این سفرا بردی نه اسمی از کشورهایشان بابا جان آنها بدون سانسور دارند رویدادها را پوشش میدهند .