تسنیم نوشت:

عزیز اکبریان نایب رئیس هیئت نظارت بر امور نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع دریافت کارت‌های هدیه از سوی نمایندگان مجلس اظهار داشت: درحال حاضر این موضوع در دستورکار هیئت نظارت بر امور نمایندگان قرار ندارد چرا که هنوز تخلفی محرز نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون اصل 90 مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تخلفی وجود داشت، به هیئت نظارت ارجاع می‌شود لذا تا زمانی نظر کمیسیون اصل 90 اعلام نشده، این بحث در دستور کار هیئت نظارت نیست و هیئت منتظر نظر کمیسیون اصل 90 مجلس می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی، گفته شده بود که 37 نماینده مجلس از این سازمان کارت هدیه و بن‌کالا دریافت‌ کرده‌اند.

پس از انتشار این خبر، سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی ایران در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد که دریافت کارت هدیه و بن کالا، مختص 37 نماینده نبوده و در این نامه اسامی و مشخصات نمایندگان "دریافت‌کننده هدیه" را مطرح کرد.

وی در این نامه‌ سرگشاده نوشته بود که این نمایندگان در سه نوبت از تامین اجتماعی هدیه و بن دریافت کرده‌اند.

مرتضوی در این نامه نوشته بود که برخی نمایندگان مجلس هشتم از محل بودجه غیرشمولِ در اختیار مدیرعامل بن و کارت هدیه دریافت کرده‌اند. بر اساس اظهارات مرتضوی، این پرداخت‌ها هیچ اشکال قانونی نداشته و در اکثر دوره‌های مجلس 'در همین حد' پرداخت صورت گرفته است.
/17220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    3 0
    این کارت های هدیه رقم ش خیلی ناچیزه در مقابل کارت های هدیه ایی که شرکت توزیع داروپخش ( زیر مجموعه تامین) به بعضی ها می دهد.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    حالا که دست خودشون رو شد ایرادی نداره پس؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    2 0
    تیتر رو باید مینوشنتید مردم و هیئت نظارت منتظر اعلام نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره کارت‌ هدیه‌های تامین اجتماعی به نمایندگان
  • مظلوم A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 0
    هرکسی و هر شخص و هر مقامات سوء کرده است کارت هدیه دریافت کرده است حرام به دلیل این کارت هدیه حق و حقوق کارگران مظلوم شرکت های مختلف مزایای کارگران قطع کردند به نمایندگاه مجلس و دیگر کارت هدیه داده است
  • رزمنده A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    2 0
    حق الناس: امیرمومنان {علیه اسلام} می فرماید : خدای سیحان حقوق بندگان را بر حقوق خویش مقدم کرده است و رعایت حقوق مردم به ادای حقوق خدا خواهد انجامید و همچنین می فرماید: ستم برخی بند گان بر برخی دیگر { بدون ادای حق الناس } بخشوده نمی شود
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 1
    پیشنهاد می‌شود حقوق‌های زیر یک میلیون تومان در سال آینده ۳۰ درصد تا ۲ میلیون تومان ۱۵ درصد، تا ۳ میلیون تومان ۱۰ درصد و بیشتر از آن ۵ درصد افزایش یابد تا بین حقوق‌ها نسبت عادلانه‌تری به وجود آید. البته با نظر کارشناسان ذی‌صلاح، نسبت‌های بالا می‌تواند تغییر کند.
  • شاکی A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 0
    صدقه خوردن بهتر است کارت هدیه گرفتن است
  • رزمنده در جبهه ها A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    با توجه به ميزان سابقه بيمهتان چون قبل از 17 مرداد سال 85 به خدمت سربازي رفتهايد سابقه بيمه دوسال خدمت سربازي براي شما رايگان محاسبه ميشود. در اين جا لازم است با توجه به سؤالات مكرر بيمهشدگان بهويژه آنهايي كه خدمت سربازي را گذراندهاند اين نكته را اشاره كنم كه براساس ماده 95 قانون تامين اجتماعي افرادي كه قبل از اين تاريخ بيمه پرداز تامين اجتماعي بودهاند و به خدمت سربازي رفتهاند و پس از آن بيمه پرداز تامين اجتماعي بودهاند از پرداخت سهم 7 درصدي دوران سربازي معافند. سازمان تامین اجتماعی برای اضافه کارکردن 26 ماه سربازی بنده به سابقه بیمه مبلغ 980 هزار تومان پول گرفته است عرض بنده این است که چرا ایثارگران دارای سابقه جبهه مثل بنده را از پرداخت این مبلغ معاف نمی کنند
  • مظلوم A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    وهیچ کس نمی تواند به نفع خود از آن استفاده کند
  • کارکنان زحمت کش A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ما که کارکنان رسمی هستند به آنچه حقمان است نمی رسیم وای به حال دیگر
  • مظلوم A1 ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    1 0
    هدیه بیمه‌شدگان به نمایندگان مجلس! یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، پیرو اظهارات مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و متهم به پرداخت پاداش‌های کلان در این سازمان، مبالغ دریافت شده توسط عده‌ای از نمایندگان محترم را هدیه عنوان کرده‌اند. فقط نگاهی به سفره‌های خالی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که اعطای چنین به اصطلاح هدایایی، مورد رضایت هیچ یک از اعضای این صندوق نیست و عدالت حکم می‌کند ضمن اعلام اسامی نمایندگان مورد نظر مبالغ دریافتی هر چه زودتر به صندوق تأمین اجتماعی بازگردد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    1 0
    امیدوارم همه مسئولین براساس قانون عمل کنند این روزها از خواندن اخبار ناخوشایندی مانند پرداخت پاداش‌های کلان در سازمان تأمین اجتماعی به برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس و همچنین اختلاس‌های کلان مالی در بیمه ایران و بعضی از بانک‌ها، انسان متأسف می‌شود. امیدواریم روزی برسد که از چنین اخبار نگران‌کننده در رسانه‌های گروهی اثری نباشد و تمامی مسئولین کشور با توجه به تعهداتی که در برابر مردم دارند، طبق قانون رفتار کنند و عملکرد مناسبی داشته باشند.
  • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    به امید روزی که به داشتن مدیران ثروتمند افتخار بکنیم نه اینکه مثل الان به ضایع شدن حق مردم با رشوه و زد وبند غبطه بخوریم