متلک گویی پوتین به تحلیلگران سرویس‌های جاسوسی

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه خبرسازترین چهره سیاسی دنیا بود، وقتی به تفصیل درباره جاسوسی های اخیر آمریکا اظهار نظر کرد، از ادوارد اسنودن معروف به آقای افشاگر تجلیل کرد و البته به تحلیلگران سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی متلک پراند.

جاسوسی که حالا رئیس جمهور شده است، صراحتا تحلیل هایی که جاسوسان سازمان های اطلاعاتی ارائه می کنند را بی خاصیت خواند و از آن پیشتر رفته، گفت ممکن است تحلیل های آنها موجب گمراهی شود.
مامور سابق کا.گ.ب و رئیس جمهور کنونی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بزرگی در مسکو پس از بیان اینکه به اوباما حسودی اش شده، چرا که او توانسته از همه جاسوسی کند و هیچ کس هم کاری با او نداشته باشد؛ کنایه ای هم به سرویس های جاسوسی و تحلیل هایی که ارائه می کنند زد.
پوتین با اشاره به حجم بالای اطلاعاتی که سازمان امنیت ملی آمریکا از راه شنود تلفن های شهروندان و رهبران جهان به دست آورده گفت: غیرممکن است از طریق این همه اطلاعات به چیز قابل توجهی دست پیدا کرد. نگاه کردن به تحلیل سرویس های جاسوسی هم بی فایده است، چرا که آنها صرفا نظر تحلیلگران هستند نه حقیقت و چنین چیزی بیشتر باعث گمراهی و اشتباه می شود.
پوتین سپس در لفافه به سابقه طولانی خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: شما برای اینکه این موضوع را خوب درک کنید باید آدم هایی که چنین تحلیل هایی را ارائه می دهند، خوب بشناسید، من آنها را می شناسم، من این کار را کرده ام.
رئیس جمهور روسیه با بیان این نکات نخست بدبینی و بی اعتمادی خود نسبت به تحلیلگران سرویس های اطلاعاتی را نشان داد و سپس شیوه کار آژانس امنیت ملی آمریکا را خیلی ظریف، به سخره گرفت و به نوعی آنها را تحقیر کرد. او اگرچه گفت برای جلوگیری از عملیات های تروریستی توسل به جاسوسی اجتناب ناپذیر است اما بر کنترل و مدیریت عملکرد سازمان امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد
یکی دیگر از اظهارات دوپهلو ونیش دار او درباره اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا این بود: در اینجا نه چیزی برای افسوس خوردن وجود دارد و نه چیزی که بتوان به آن افتخار کرد، جاسوسی همیشه بوده است. جاسوسی یکی از قدیمی ترین حرفه ها است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    12 8
    پوتین راست میگه ولی یک کمی تحلیلش قدیمیه و یا احتمالاً از علم داده کاوی که یک روش هوشمند در یافتن الگوهای ارتباطی داده ها ست اطلاعی نداره یا مخصوصاً خودش را به کوچه علی چپ زده وقتی اسنودن از سیستمهای اطلاعاتی بسیار بزرگ صحبت میکنه مسلماً کار این سیستمها چیزی جز داده کاوی نیست و تحلیل داده ها توسط هوش مصنوعی خطا را به حداقل میرسونه ممکنه این روش در ابتدای راه باشه
  • بی نام DE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    6 14
    خطاب به شما دوست عزیز بگم که اساسا هوش مصنوعی یه علم جوانه و اصلا هنوز به این حد نرسیده که بتونه تحلیل سیاسی انجام بده. به زبان تخصصی تر هنوز دنیای علم و هوش مصنوعی در مرحله طراحی پایگاه اطلاعاتی (اینفورمیشن بیس) سیر میکنه و به پایگاه اندیشه (ویزدام بیس) نرسیده. شما ببینید بعد از این همه اطلاعات جمع کردن و تحلیل و اینا در نهایت آقای اوباما میاد میگه "تحریمها بودن که ایران رو پای میز مذاکره کشوند!" یعنی ببین تا چه حد هنوز در شناخت بدیهیات جامعه ما و نوع حکومت ما و واضح ترین خصوصیات اخلاقی مسئولین کشور ما اشتباه کردن. پ.ن: خبرآنلاین چرا تو کامنتها نمیشه انگلیسی تایپ کرد؟ شاید خواستیم یه عبارت رو به اصطلاح اوریجینال نقل کنیم. رفع کن این اشکال را خواهش میکنم.
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      4 1
      حتما باید جیب خالیت بهت بگه من تحریمم یا ماشین دو زاری رو صد هزار دلار بخری بگن یعنی تحریم یا آلودگی هوا رو بگن این تحریمه یا ... اگه تحریم عامل مذاکره نبوده پس چی بوده ؟ پس واسه چی روحانی رای اورده ؟ اگه میخوای خودتو به خواب بزنی بزن ولی لایی لایی برای کسی نگو