فدایی مطرح کرد:نقش احمدی نژاد در رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 1384

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت:‌ من یکی از عوامل رأی نیاوردن اصولگراها را در انتخابات یازدهم، رفتار و کردار آقای احمدی‌نژاد می‌دانم، مواضع مدیریتی وی در 6 سال آخر فضا را برای رأی نیاوردن مهیا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین فدایی در برنامه تلویزیونی شناسنامه، گفت: من اساساً تقسیم بندی چپ و راست را قبول ندارم و این را یک نوع توطئه و وارداتی می دانم. این جناح بندی ها ربطی به جبهه نیروهای امام ندارد.ریشه تقسیم بندی آرایش چپ و راست به معادلات قدرت در جهان باز می‌گردد که این تقسیم بندی در بین مسلمانان وجود ندارد. من فکر می کنم با تحمیل و فریب این چپ و راست را وارد کشور ما کردند. متاسفانه این تقسیم بندی ها بعداً تئوریزه شد. یکی از مشکلات جدی و اساسی که ما به تیم آقای بهزاد نبوی گرفتیم این بود که اختلافات را تئوریزه می کرد و در کشور صف آرایی بین نیروهای انقلاب درست می کرد که این صف آرایی منجر به فرسایش نیروهای انقلاب و به حاشیه رانده شدن مسائل اصلی انقلاب می شد.

وی افزود: متاسفانه هنوز بقایای این تقسیم بندی‌ها وجود دارد. تمام کسانی که کشور و انقلاب را دوست دارند باید دورهم جمع شوند و ریشه این تقسیم بندی ها را بزنند. البته تفاوت سلیقه وجود دارد و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

فدایی در بخش دیگری در مورد تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب هم اظهار داشت: بعد از 18 تیر 78 که عده ای تحت عنوان توسعه سیاسی و جامعه مدنی و... قائله راه انداختند (که به نظرم یک نوع کودتای نرم بود که فتنه 88 ادامه آن است.) مقام معظم رهبری شورای مرکزی گروه های مختلف را احضار کردند و مطالبی را مطرح کردند. آقا مطالبی را مطرح کردند از جمله اینکه مسائل و اختلافات به کشور آسیب می زند، این اختلافات را جمع کنید. تمام کسانی که می گویند ما اسلام، انقلاب، امام و ولی فقیه و... را قبول داریم دور هم جمع شوند و دست از اختلافات بردارید. در این جلسه وقتی فرمایشات آقا به پایان رسید، همانجا با هم پیمان بستیم که حرف آقا را پیگیری کنیم. لذا یک گروه دوازده نفری بودیم که با هم گروه وفاق را تشکیل دادیم.»

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی دو سال نزدیک به 80 ملاقات با مسولین سیاسی زمان داشتیم، گفت: تمام این افراد به اتفاق حرف ما را تایید کردند و گفتند باید دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم. حتی آقای خاتمی که در آن زمان رئیس جمهور بودند گفتند من باید یک جلسه بگذارم و عقلا را دور هم جمع کنم تا یک کاری انجام دهیم اما متاسفانه بعد از 2 سال هیچ اقدام عملی صورت نگرفت. ما این موضوع را خدمت آقا گزارش دادیم، آقا فرمودند منتظر بقیه نشوید و آن هایی که قبول دارند دور هم جمع شوند. آنجا بود که هسته و ریشه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شکل گرفت.

وی همچنین گفت: آقای ناطق،آقای توکلی، آقای باهنر، آقای عسگراولادی من هسته اصلی این شورا بودیم و دوستان دیگری مثل آقای تقوی، رضایی، لاریجانی و.. هم برحسب مورد اضافه می شدند.

حسین فدایی در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود گفت: وقتی شورای هماهنگی شکل گرفت، در سطح کشور گسترش پیدا کرد. این یک نیاز گمشده بود که به وسیله آن بچه های انقلاب یکدیگر را پیدا کردند و دور هم جمع شدند. واقعاً بنا نداشتیم که رفتار حزبی داشته باشیم به همین دلیل فضای بازی را تشکیل دادیم که افراد وفادار به نظام بتوانند دور هم جمع شوند. بنای ما این بود که که کار فکری و گفتمانی انجام بدیم و تصمیمی برای انجام کارهای سیاسی نداشتیم. اما جریان دوم خرداد آنقدر بد عمل کرد و در اصول و ارزش ها ساختار شکنی کرد که ما مجبور شدیم وارد صحنه شویم.

وی افزود: ما در شورای هماهنگی یکسری سیاست داشتیم. مثلاً اینکه تصمیم داشتیم چهره های سیاسی معروف شده ای که تعلق سیاسی پیدا کرده بودند را به صحنه سیاسی نیاوریم و چهره های جدیدی را معرفی کنیم. ما به این اعتقاد داشتیم که نباید حزبی عمل کرد و باید جوانگرایی کرد. این اصول و سیاست ها مورد توافق همه بود و روی آن اجماع وجود داشت. البته برخی از آقایان که حتی بعدها به شورای مرکزی و هماهنگی ما هم آمدند، از این موضوع نا امید بودند و می گفتند با آمدن دوم خرداد دیگر کسی به فکر ارزش ها و دین نیست و باید فاتحه انقلاب را خواند.

فدایی ادامه داد: آرام آرام مشخص شد که اینطوری نیست و تحلیل ها اشتباه بوده، عملکرد بد افراد باعث شده بود رغبت مردم کاهش پیدا کند. مردم دین دار هستند و اسلام و رهبری و شهدا را می خواهند اما شمای مسئول که بد عمل کردی را نمی خواهند! این که تو را نمی خواهند معنایش این نیست که اسلام را نمی خواهند، اتفاقاً اینکه مردم تو را نمی خواهند یعنی اسلام را می خواهند چون رفتار تو با اسلام تنظیم نیست. این مباحث فکری بود که باید بازسازی می شد.

وی اظهار داشت: باهمین دیدگاه وارد بحث شوراها شدیم. در ابتدا برخی از دوستان تلاش کردند افراد حزبی را وارد کنند. اما در نهایت با صحبت هایی که انجام شد فکر می کنم شورای خوبی انتخاب و تشکیل شد. شورای دوم نسبت به شورای اول اصلاً قابل قیاس نبود و بچه هایی وارد شدند که واقعاً می خواستند کار کنند و آدم های اجرایی بودند. در مورد انتخاب شهردار هم باید با همان فکر شهردار انتخاب می شد. در آن زمان لیست بلند بالایی برای شهرداری تهران وجود داشت و افرادی مثل آقای رضایی، توکلی، ولایتی، لاریجانی، قالیباف، احمدی نژاد و... در این لیست وجود داشتند. اما چون آقای احمدی نژاد در انتخابات شوراها مسئول شورای هماهنگی تهران بود دوستان ایشان را می شناختند.

فدایی ادامه داد: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب دستاوردهای خوبی داشت اما نتوانست روی اصول و مواضع طراحی شده بایستد و چون برخی از این اصول و مواضع عدول کردند، ناخودآگاه آسیب هایی وارد شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود در مورد انتخابات نهم ریاست جمهوری گفت: ابتدا که می خواستیم برای معرفی کاندیدا، بررسی‌های خود را آغاز کنیم به یک لیست 14 نفره رسیدیم. البته قبل از آن فرآیندی را طراحی کردیم که برای رسیدن به نامزد نهایی باید چه مراحلی را طی کنیم و چه زمانی نامزد مورد نظر خودمان را معرفی کنیم. در بررسی های اولیه از بین آن 14 نفر به 7 نفر رسیدیم. یکی از آن 14 نفر هم آقای هاشمی بود که به اجماع به این جمع بندی رسیدیم که مصلحت نیست ایشان باشد.

وی گفت: قبل از اینکه این بررسی ها را آغاز کنیم به عنوان شورای مرکزی جمعیت ایثارگران به دیدار آقای هاشمی رفتیم و تحلیل یک ساعته ای را خدمت ایشان ارائه دادیم و گفتیم به نظر ما با حضور نسل اول انقلاب باید کادرسازی کنیم. نیروهای جوان را بیاوریم تا تجربه کنند و از این طریق برای آینده کشور سرمایه گذاری کنیم تا چرخش نخبگان و قدرت صورت بگیرد؛ آقای هاشمی در آن جلسه گفت تمام تحلیل شما را قبول دارم. معنای حرف ما هم این بود که امثال شما باید فضا را برای دیگران آماده کنید و این یعنی ما فردا برای انتخابات ریاست جمهوری از شما حمایت نخواهیم کرد.

فدایی همچنین گفت: افرادی نامشان در لیست باقی ماند، آقای حداد عادل، آقای رضایی، آقای ولایتی، آقای توکلی، آقای لاریجانی، آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف بودند. ما جدولی را طراحی کردیم که سه مولفه اصلی داشت. مقبولیت مردم، ویژگی ها و صلاحیت های فردی، کارآمدی و امکان رای آوری این سه مولفه اصلی بود. بخش کارآمدی به برنامه و تیم فرد برمی گشت که قرار شد این افراد بیایند و برنامه خود را در شورا ارائه دهند و در نهایت با بحث و جمع بندی به تصمیم نهایی برسیم.

وی ادامه داد: در روزها اول یکی از آقایان تلاش کرد یکی از نامزدها را به عنوان نامزد خود معرفی کند و تاکید داشت نام او به عنوان نامزد نهایی در بیاید. از طرف دیگر آقای ولایتی موضع گیری کرد که اگر آقای هاشمی بیاید من نمی آیم. این موضع گیری باعث شد موقعیتش در شورا تضعیف شود.در مورد آقای حداد هم که رئیس مجلس بودند در شورا این بحث مطرح شد که چون ریاست مجلس به عهده ایشان است، مصلحت نیست که نامزد شوند و بهتر است مجلس را اداره کنند که این موضوع هم مورد توافق قرار گرفت. پس از بین آن 7 نفر، 5 نفر باقی ماندند. قرار شد این دوستان به جلسه دعوت شوند تا برنامه های خود را مطرح کنند و در ادامه همان مسیر از پیش طراحی شده را طی کنیم. جلسه ای هم در تاریخ 27 آذر برگزار کردیم که در آن نامزدها نظرات خود را برای اعضای شورای هماهنگی استان ها بیان کردند تا دوستان دیگر هم با این نامزدها آشنا شوند.

فدایی افزود: یک خباثتی در این جلسه صورت گرفت. ما فیلمبردار و خبرنگار به این جلسه دعوت نکردیم و فقط عکاسی و فیلمبرداری داخلی داشتیم اما یکی از آدم های سیاسی که در فتنه نقش زیادی داشت و مدت ها در انگلیس بود و به ایران برگشت، عکس جلسه را از یکی از این بچه ها 7 میلیون تومان خریده بود و به روزنامه شرق داده بود تا از این طریق شورای هماهنگی را به عنوان جناح راست معرفی کنند.

وی ادامه داد: تعجیل برخی از دوستان باعث شد داخل تشکیلات و شورا با اختلاف و چالش ایجاد شود. متاسفانه علی رغم اینکه رویکرد عمومی مردم نسبت به اصولگراها مثبت بود اما در نهایت تفاهم روی یک فرد صورت نگرفت و چهار نامزد بیرون آمد.

فدایی در بخش دیگری از «شناسنامه» گفت: اختلاف آقای ناطق و آقای احمدی نژاد از همین جا آغاز شد و ما هم از دست احمدی نژاد ناراحت شدیم. قرار این بود که همه دست به دست هم دهیم که یک نفر معرفی شود و همه به نفع یک نفر کنار روند و کمک کنند. باز هم قرار شد از بین چهار نفر یک نفر انتخاب شود اما بازهم این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: نقطه اختلافی آقای احمدی نژاد و آقای لاریجانی هم از سال 84 کلید خورد و این شکاف ها به وجود آمد. البته تلاش های زیادی برای کم کردن این شکاف ها انجام شد. شاید بخش زیادی از انرژی ما در مجلس هفتم برای ایجاد وحدت و وفاق بین نیروها گرفته شد. ما هشت سال به صورت شبانه روزی تلاش می کردیم اختلافات به حداقل برسد و به وحدت و وفاق برسیم. نقش افراد مختلف در این شکاف ها متفاوت است. آقای احمدی نژاد رئیس قوه بود و 95 درصد کشور دست وی بود و امکانات زیادی داشت و بیشتر می توانست موثر باشد. مثلاً در انتخابات مجلس هشتم ما با نظر ایشان جلسه ای را تشکیل دادیم و گروه 5+6 شکل گرفت اما ایشان خودشان لیست جداگانه ای دادند! خب این موضوع بی اعتمادی و آسیب زیادی ایجاد کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد تعامل گروه های مختلف اصولگرا در هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد گفت: یکی از کسانی که آقای احمدی نژاد از لیست تحت حمایتشان برای مجلس هشتم درآوردند نام من بود اما ما هیچ وقت این موضوعات را به روی ایشان نیاوردیم و حتی در افکار عمومی اینطور جا افتاده بود که ما هر دو، یکی هستیم. ما برای خدا و مصلحت کشور این کار را انجام می دادیم اما ببینید با ما و امثال ما چطور رفتار شد.

فدایی در بخش دیگری از «شناسنامه»گفت: من یکی از عوامل رای نیاوردن اصولگراها را در انتخابات یازدهم، رفتار و کردار آقای احمدی نژاد می دانم. مواضع مدیریتی ایشان در یکی دو سال آخر فضا را برای نیاوردن مهیا کرد. ایشان تصویر خوبی از اصولگرایی ارائه ندادند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد اتفاقات سال 88 هم گفت: آیا می توان بحث از امامت کرد و سقیفه و غدیر و عاشورا را مطرح نکرد؟ یک واقعیتی اتفاق افتاده و طی آن ظلم بزرگی به ملت ما شده و جایگاه و اعتبار نظام و انقلاب آسیب دید. فتنه 88 بین مردم تفرقه ایجاد کرد، برای کشور مشکلات اقتصادی ایجاد کرد و دشمن را علیه ما جری کرد. خب ما بیایم و بگوییم چون به دنبال وحدت هستیم این اتفاقات نیفتاده است؟ اتفاقاً ما می گوییم اگر می خواهیم وحدت اتفاق بیفتد، نباید کاری کنیم که وحدت بهم بخورد. چه چیزی وحدت را بهم زد؟ تبعیت نکردن از قانون.

وی ادامه داد: فتنه مدیریت شده و برنامه ریزی شده بود. از داخل یک عده ای فکر می کردند می‌توانند ظرفیت نظام سلطه را برعهده بگیرند و آن را مدیریت کنند. اما در نهایت این نظام سلطه بود که آن ها را مدیریت کرد. حالا کسانی که در این ماجرا نقش داشتند، به جای توبه از مردم طلبکار شده اند؟

فدایی در پایان برنامه هم گفت: من به عنوان خادم نیروهای خدمتگزار نظام و مردم می‌گویم باید به این سوالات جواب داد که اگر در این سی و چند ساله پیشرفت داشته ایم به خاطر دعواها و اختلافات بوده یا همبستگی؟ در این چند سال هرجا اختلاف کرده ایم ضعیف شده ایم یا قوی؟ دشمن از این اختلافات استفاده کرده یا مونین؟ این انقلاب به برکت خون شهدا و عنایت الهی درست شده و ما باید تقوای الهی را پیشه کنیم نه اینکه به دنبال قدرت باشیم.

وی ادامه داد:‌ قدرت ابزاری است برای انجام وظیفه و تکلیف. اگر قدرت باعث شود من از اصول و ارزش ها دست بردارم که با اهداف ما در تضاد است. اگر ما معیارهای دینی و ارزشی را در نظر بگیریم اختلافی به وجود نمی آید. اگر ما به ارزش های دینی و تبعیت از دین و عمل کردن در مسیر ولایت گام برداریم مشکلی پیش نمی آید. مشکل فاصله گرفتن از این ارزش هاست. وقتی فاصله گرفتیم اختلاف پیش می آید، البته بین دنیاگرایان تفاهم می شود که این تفاهم و توافق مانا نیست.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 43
    آقای فدایی لطفا سعی نکنید که انسانهای بزرگوارو محترم راباگفتن چندحرفپوچ و بی محتوا خدشه دار کنید انسانهای بزرگ همانند استاد محترم دکتراحمدی نژاد هیچ وقت درتاریخ ایران دیده نشده
    • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      9 0
      آقا هادي نميدونم جدي ميگي يا شوخي ولي خوب من بنا را بر شوخي گذاشتم . د راينكه ايشان هيچوقت فراموش نمي شوند شكي نيست . اما بعيد ميدانم از ايشان به نيكي ياد شود
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      7 0
      ببخشید استاد احمدی نژاد جز بدبختی چه ست آوردی داشت
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    23 1
    متاسفانه صدا وسیما جولانگاه یه عده و یا جناح خاص میشود اگر ما معتقد به آزادی بیان هستیم چه خوب میشد به جناح مقابل هم یه فرصت برای حرف زدن بدیم مثلا با در اختیار گذاشتن حداقل یه شبکه تلویزیونی به آنان
  • حسن اجرایی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    14 0
    اون روزهایی که «مردی که رفت» و یارانش مملکت رو مورد تاخت و تاز قرار داده بودن، اینا مشغول بازی پشت پرده بودن و حاضر نبودن یه کلمه به احمدی‌نژاد و دولتش انتقاد کنن. حتی منتقدین منصف رو هم با تهمت‌ها و اتهام‌های واهی منفجر می‌کردن. حالا زبون‌شون باز شده و احمدی‌نژاد رو متهم می‌کنن. احمدی‌نژاد گرچه سیاست و اقتصاد و اخلاق مملکت رو با خاک یکسان کرد، اما دست‌کم همیشه یه جور بود اما این برادران موتلفه در ۶ سال اول حکمرانی شلخته احمدی‌نژاد هیچ اراده‌ای برای ایستادن در برابر انحرافات احمدی‌نژاد از خودشون نشون ندادن. شجاعت بعد از نبرد که هنر نیست. وقتی هاشمی رییس جمهور بود، اینا پاچه‌خوار هاشمی بودن و بعدش شدن منتقدش. حالا همین رفتار رو هم با احمدی‌نژاد دارن. یک ذره صداقت؟ نیست.
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    9 1
    با سلام لطفا در ارائه متن اخبار دقت بیشتری نموده تا خدای نکرده برداشت اشتباه نسبت به سایت شما نشود و اینکه شاید مغرضانه این کارها صورت می گیرد!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    47 2
    تا اونجا که ما میدونیم احمدی نژاد هم یه اصولگرا بود که کشور رو به ویرانه تبدیل کرد!
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    9 0
    بابا اینا هنوز خوابن!
  • بی نام JP ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    22 2
    : من به عنوان خادم نیروهای خدمتگزار نظام و مردم - خسته نباشيد خدمت گذار. هشت سال مردم را به فلاكت انداختيد.
  • سینا از شیراز IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    16 1
    آقای فدایی خودش در قبال جریان انحرافی و اختلاسهای دولتی مثل بیمه و استانداری و ... از ساکتین بود. الان میخاد کل انقلاب رو به اسم خودش و گروهش بزنه.
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    4 0
    دقیقا همینطوره ما مسئولین بد نمیخواهیم اما با این حرف ایشان موافقیم : مردم دین دار هستند و اسلام و رهبری و شهدا را می خواهند اما شمای مسئول که بد عمل کردی را نمی خواهند! این که تو را نمی خواهند معنایش این نیست که اسلام را نمی خواهند،
  • هم وطن A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    24 2
    وقتی که همه تون چارچنگولی چسپیده بودید به احمدی نژاد وازش حمایت می کردید ومردم و مملکت رو بدبخت وبحران زده کردید باید فکر اینجاشو می کردید..
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    32 1
    اون چیزی کاملا معلومه شما حزب باد هستید۰ چرا در زمان احمد نژاد دم نزدید۰ فقط دنبال سرکوب هاشمی بودید۰ این انتخابات اخیر نظر مردم است۰
  • کامیار IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    16 0
    واقعا برای صداوسیما متاسفم که هنوز وضع فجیع و جناحی خودش رو با لج بازی مثل قبل حفظ کرده. با این رویه 71 درصد بینندگان ماهواره به زودی به بالای 95 درصد می رسن. چرا نباید توی این برنامه های دوزاری یه اصلاح طلب دعوت بشه به تنهایی تا از خودش دفاع کنه؟ چرا خاتمی نباید دعوت بشه یا عارف یا حجاریان یا زیباکلام که حرف اونها هم شنیده بشه؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 0
    این اصولگراها چرا ثبات شخصیتی ندارن؟ کیهان مگه نمیگه روحانی اصولگراست و رای اصولگرایان بالاست پس ایشون چرا میگه اصولگرایان رای نیاوردن مقصرش احمدی نژاد بود؟ بازنده ها همیشه تقصیر رو به گردن دیگران میاندازند
  • behzad IN ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    7 1
    از دیدگاه آقایونی مثل فدایی وحدت یعنی هرچی ایشون و اصولگراها میگند ،،،از دید ایشان وحدت یعنی هر گندی بالا آوردند کسی شکایتی نکنه که مثلا دشمنان سواستفاده کنند ...وحدت مورد نظر ایشان نتیجش شد سکوت در برابر دولت احمدی نژاد و خساراتی که به کشور وارد شد.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    8 0
    آقای فدایی اگر خودت به خواب نزدی و واقعا ذنبال واقعیت هستی بدان که اصوالگرایان چوب عوام فریبی و منافع طلبی و دورویی خود را خوردند و بعد ازاین هم ادامه دارد مانند آن گزارش دروغین خودت در مورد حوادث 88 ÷س سعی نکن خودت را به کوچه علی چپ بزنی و احمدی را مقصر جلوه بدی که البته مقصر بود ولی نه ان تقصیری که تو می گویی . احمدی نژاد در دوسال آخر با اصولگرایان میانه ای نداشت و مردم هم این فهمیده بودند ولی چون بسیار دروغگو بود کسی باورش نمی کرد حتی عوامی که 8 سال فریبشان داده بود پس حداقل به خوت دیگر دروغ نگو بیاد بیار انتخابات مجلس را حتی با وجود اینکه عمده شرکت کنندگان عوام و حامیان اصوالگریان بودند با تند روی و دروغگویی تو موافق نبودند و رای ندادند ولی نو هنوز اسمون ریسمون می بافی
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 0
    اگر همه مثل من باشند وحدت بوجود میاد اگر مثل ما نباشند و درست تحلیل کنند فتنه گر میشوند
  • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    8 0
    بهرحال يه گروه سياسي امتحانشونو تو اين 8 سال پس داده اند. و حالا كه نمره قبولي نگرفته اند دارند آسمون و ريسمون رو بهم مي بافند!
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    11 0
    شما ها رو ی قوم مغول رو سفید کردید .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    6 0
    اقای فدایی چون حزب شما یعنی اصول گرایان شکست خورداند قرار نیست هر طور دلتان بخواهد صحبت کنید اگر حزب و دسته خوب میبود امام عزیز حزب جمهوری را منحل نمیکردند ضمنا برای گمراه کردن مردم از خودتان دست به دامن حوادث 88 میزنید ولی چون احمدی نژاد از خودتان است فتنه ها و خرابکاریهای او را نمیگویید مگر در مناظره جای ناموس است یا جای بحث سیاسی و یا قهر 12 روزه و بی حرمتی به رهبر و اینهمه اختلاس و بخور بخور که تازه گندش درامده واین اخریش مرتضوی و تامین اجتماعی امیدوارم اقای فدایی جواب بدهند ومن دوست دارم تلفنی با ایشان مناظره کنم
  • شرتاک IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    7 0
    خوبه باز ایشون قبول کردند که رای نیاورده اند . لطفا بفرمائید تلگرافا به استحضار حاج آقا شریعتمداری هم برسانند .
  • ---- A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    4 0
    حق با ملت بود که میگفتن بین بد و بدتر مجبور به انتخاب هستن شما برای یک ملت تصمیم گرفتید گناه همه آنها که به ملت ظلم کردن گردن شماست مردم شما را به خدا واگذار خواهند کرد خائنین بزرگ به ملت