ایسنا نوشت:

رییس‌جمهوری روسیه در پیام تلویزیونی از صدور قریب‌الوقوع حکم آزادی میخائیل خودورکوفسکی، غول اقتصادی و از منتقدین کرملین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات پوتین درباره صدور دستور آزادی خودورکوفسکی و برخی دیگر از زندانیان سیاسی در روسیه در حالی مطرح می‌شود که این کشور در ماه فوریه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی خواهد بود.

پوتین پس از کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: خودورکوفسکی درخواست عفو خود را به دولت روسیه ارائه کرده و در آن از شرایط خود از جمله بیماری مادرش سخن گفته است.

وکلای خودورکوفسکی گفته‌اند که آن‌ها از چنین درخواستی بی‌خبرند اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری فرانسه گفت که این درخواست به دست خودروکوفسکی امضا شده است.

رییس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به شرایطش، ما می‌توانیم فرمان عفو او را صادر کنیم.

پوتین موضوع عفو او را یک روز پس از آن مطرح کرد که نمایندگان پارلمان این کشور حمایت خود را از طرح بخشش ۲۰ هزار زندانی اعلام کردند.

رییس‌جمهوری روسیه ضمن اشاره به بخشش خودورکوفسکی، اعلام کرد که عفو شامل اعضای گروه موسیقی دختران نیز خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه به این نکته اشاره کرده بود که افرادی چون اعضای گروه موسیقی دختران، خودورکوفسکی و افرادی که به عنوان زندانی سیاسی در نظر گرفته می‌شوند، مشمول عفو دولتی نخواهند شد.

پوتین همچنین گفت که عفو شامل فعالان صلح سبز معترض به حفاری‌های نفتی در قطب شمال نیز خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =