۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹

واحد مرکزی خبر نوشت:

دادستان عمومی عربستان سعودی خواستار اعدام جوانی 20 ساله به نام علی محمد باقر نمر به اتهام تحریک مخالفان دراعتراض های شهر قطیف شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی محمد باقر نمر جوان 20 ساله فرزند محمد باقر نمر فعال برجسته عربستانی و سردبیر مجله «الواحه» به اتهام تحریک مخالفان در اعتراضات شهر قطیف در بازداشت به سر می برد و قرار است روز سه شنبه در دادگاه ویژه جنایی ریاض پایتخت عربستان به اتهامات پاسخ دهد.
دادستان وی را به فساد بر روی زمین متهم کرده و خواستار اعدام وی شده است.
دادستان عمومی عربستان اتهام هایی نظیر عضویت در گروهگ تروریستی، تحریک به فتنه انگیزی و اغتشاش، حمل اسلحه، حمله به گشتی های امنیتی با بمب های دست ساز و تعرض به نیروهای امنیتی و تاسیسات دولتی، حضور در اعتراض های تحریک آمیز، تظاهرات، تجمعات ضد دولتی و سردادن شعارهایی علیه مقامات عربستانی علیه نمر مطرح کرده است.
محمد باقر نمر پدر این جوان بازداشتی با اشاره به اتهام های مطرح شده علیه فرزندش گفت: محال است به یک جوان 20 ساله این همه اتهام وارد باشد، در واقع این اتهام ها بیشتر برای طرح علیه فردی 60 ساله مناسب است تا جوان کم سن و سالی چون علی.
وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: همواره امیدواریم که صدای عقل طنین انداز و صدای گلوله و زبان تهدید متوقف شود و اعدام برای همیشه از جامعه رخت بربندد. وی تاکید کرد: هر زمانیکه ظلم و ستم افزایش یابد صدای مطالبات برای احقاق حقوق نیز بلندتر می شود.
بازداشت ها و اقدامات سرکوبگرانه آل سعود علیه معترضان شهر قطیف از سال 2011 تاکنون ادامه دارد. بر اساس آمارها، بیش از 200 معترض عربستانی در بازداشت آل سعود به سر می برند و 18 جوان نیز به ضرب مستقیم گلوله نیروهای امنیتی کشته شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 10
    ای جونم پارلمانهای اروپایی کجان اونوقت؟!!!!!!
  • reza A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    10 4
    چه چیز عجیبی !
    • مانی A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      8 3
      من هم تعجب کردم چون ندیده بودم
  • احمد US ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 4
    سزای تروریست ها اعدامه چه تو ایران چه تو عربستان چه هر جای دیگه دنیا ، تروریست دین و مذهب نداره
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      2 13
      اگه ایران بود ایشون رو به جرم براندازی اعدام نمی کرد تازه این روحانی تندرو مثلا میخواهد برای عربستان دمکراسی بیاورد ؟
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      8 3
      دقت کنید ایشون گفته اعدام باید در عربستان متوقف بشه شرط می بندم اگه خودش حاکم بشه 10 برابر اعدام کنه
  • شهره A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 1
    گروه تروریستی القاعده و طالبان و گروههایی که در سوریه گردن می زنند ، این انسانها را جزو آدمیزاد حساب نباید بکنیم. آنها را باید در باغ وحشی که شیرهای درنده در آنجا هستند بریزیم و طبیعت خودش انتقام مردم که از دست این گروهها زندگیشان را از دست داده اند ، بسپاریم. لعنت به این آدمها ! انسانهای حیوان صفت!
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    11 9
    تبریک به امریکا حامی نخست وحشی ها در جهان . به امریکا پول بده هر کاری دلت خواست بکن !!!
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    8 8
    کاش یکم تاریخ میخوندیم تا ببینیم امریکا و بقیه کشورهایی که فقط ادعای مبارزه با تروریسم رو دارند در همه ی این سالها چیکار کردند جز اینکه خودشون تروریست ها رو به هزار و یک روش تقویت کردند و مردم جهان رو بازیچه منافع خودشون کردند. جز این هست که امریکا به خاطر پولی که از عربستان و بقیه درمیاره و کاسبکاری وجودی خودش نمیتونه جلوی مسخره کردن حقوق بشر توسط عربستان رو بگیره. یکم به چشمهامون رو باز کنیم و تحولات منطقه رو ببینیم که داره به کجا میره؟!! باز خوبه یه قدرت ضدتروریسم مثل روسیه در منطقه هست که باج تروریست ها رو نمیخوره وگرنه معلوم نبود الان وضعیت اسفبار منطقه چقدر بدتر بود.برعکس چیزی که تبلیغ میشه وجود روسیه برای منطقه یه نعمت بزرگ و برای تروریست ها یه وحشت بزرگ هست.
    • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      0 0
      توده ای ها مثل اینکه تازه بیدارشده اند