نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست دانشگاهیان بناب سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس  محمدرضا باهنر ظهر امروز در نشست اساتید و دانشگاهیان بناب در دانشگاه این شهرستان با ابراز امیدواری به اینکه در چهار سال آینده و شاید هشت سال آینده شاهد رشد شاخصه‌ها در کشور باشیم گفت: شرایط سنگینی نیز پیش رو هست که باید با صبر و حوصله و البته با دقت این گره باز شود.

وی با بیان اینکه حدود 28 سال سابقه حضور در دولت‌های بعد از انقلاب در مجلس را دارد، گفت: در طول سی سال دولت‌ها کاملاً متفاوت بوده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم مسائل کشور را ردیف کنیم، شاید صدها مسئله داریم، ولی شاخص رکود و تورم که امروز بعد از انقلاب در کشور بی‌نظیر بوده است!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه در سایه تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما معضل و مشکل اساسی در مقوله امنیت نداریم، خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای همین امسال دشمنان نقشه‌های زیادی برای اجرا داشتند که بچه‌های اطلاعاتی آن چنان بر مسائل امنیتی اشرافیت دارند که در همان مبداء حرکت چتر اطلاعاتی ما بر آنها سایه انداخته است و این جزو اقرارهای بسیاری از کشورهای منطقه است.

باهنر تصریح کرد: امنیتی که توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در کشور بوجود آمده، کاملاً بی‌نظیر است، ولی هیچ‌کس شاکر این نعمت نیست.

با وجود گرانی در کشور قدرت خرید ایرانی‌ها در رده سی‌ام دنیا قرار دارد

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گرانی موجود در کشور قدرت خرید سرانه ما در دنیا در رده سی‌ام بین تمام کشورهای دنیاست و از برخی کشورهای اروپایی نیز بهتر است.

وی سپس با اشاره به موضوع مذاکرات گروه 1+5 گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم و در عین حال مراقب آنها باشیم.

باهنر اظهارات اخیر اوباما و جان کری را درخصوص عدول از توافقنامه نشست ژنو را ناشی از فشارهای وارده از سوی صهیونیست‌ها و پاسخ به سنای آمریکا دانست و گفت: تحلیل من این است که آمریکا در نهایت به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا اظهار کرد: ما طرحی در مجلس درحال آماده کردن داریم که غنی‌سازی را به 60 درصد برسانیم.

وی تورم و بیکاری را از مشکلات اساسی حاکم بر کشور نام برد و گفت: اگر بگوییم امروز در تمام خانواده‌ها یکی دو نفر افراد بیکار وجود دارد، اغراق نکرده‌ایم.

بخشی از گرانی‌ها ناشی از عدم خردورزی و بی‌تدبیری است

باهنر تصریح کرد: این کمال بی‌انصافی است که بیش از 30 درصد گرانی‌ها را به گردن تحریم‌ها بیندازیم؛ بلکه قسمتی از این گرانی‌ها ناشی از عدم خردورزی و شجاعت و بی‌تدبیری است.

200 هزار صندلی خالی در مدارس غیرانتفاعی کشور

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اعلام اینکه کشور را گران اداره می‌کنیم؛ گفت: دولت امروز بطور متوسط بابت سرانه هر یک از دانش‌آموزان 1.5 میلیون تومان برای آموزش و پرورش پرداخت می‌کند، در حالی که هم اکنون 200 هزار صندلی خالی در مدارس غیرانتفاعی داریم که برای پرکردن هر صندلی توسط بخش خصوصی 600 هزارتومان درخواست می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود درخصوص مسکن مهر در کشور نیز اظهار کرد: با وجود اینکه با اجرای این طرح افرادی که تا آخر عمر نمی‌توانستند برای خود سرپناهی درست کنند، صاحب سرپناه شدند. ولی در کنار آن فقط از رهگذر مسکن مهر 17 میلیون خانوار هرکدام 10 واحد درصد تورم را به جامعه تحمیل کردند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دادشاه A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    35 1
    حالا هی بیاین بگین احمدی نژاد بیش از همه کار کرده.پدر مملکتو در آورده .مردم نون شب ندارن.
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      11 0
      احمدی نژاد با حمایت باهنر و دوستانش رییس جمهور شد
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    12 0
    چه عجب!
  • باقری IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    29 0
    اقای باهنر اگر گرانی شده شما هم مقصرید چون شما قانون گذار بودید و دولت مجری . قدرت خرید خودتان را با مردم مقایسه نکنید . نصف جمعیت ایران وخانواده انها با اندک حقوقی که میگیرن زندگی میکنند وکارگر وکارمندی که در خوشبینانه ترین حالت یک میلیون حقوق میگیرد و 500هزارتومان انرا اجاره خونه میدهد و 2دانشجو دارد که باید شهریه دهد ویا فرزندان دم بخت دارد ویا مریض دارد چونه میتواند خر یدی هم داشته باشد. خدا نبشد انهایی راکه نمیتونند ولی میگن میتونیم وکنار نمیکشند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    12 0
    آقای باهنر مردم فراموش نمی کنند که شما از طرفدار های دو آتیشه احمدی نژاد بودید و تا حدودی هم هستید!
  • بی نام DE ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 0
    اقای باهنر زمانیکه احمدی نژاد ریس دولت بود چرانگفتی چرا شما ودوستان هم فکر شما حمایتش کردیدمگر شما وکیل مردم نیستید مگر شما درد مردم را حس نمیکنید میان مردم نیستید اصلا شما میدونید مستا جربودن یعنی چه شما وهم فکرانتان میدانند شب گرسنه خوابیدن یعنی چه شما میدونید شرمنده برای زن وبچه یعنی چه اصلا شما متوانید حس کنید فقر یعنی چه نیاز اصلا برای شما وامثال شما مفهومی دارد اگر داشت مملکت به این روز نمی افتا د پس شما چون بیدردبودیدراحت زنگدگیی کردید وشبها هم راحت خوابدید پس معلوم میشود که شما بیدردهستید.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    15 0
    خب شما کلاهتو بنداز بالاتر پس شما تو مجلس چیکاره بودی؟؟!!