هفته آینده 4 وزیر کابینه برای بررسی مسائل مختلف به مجلس می روند.

رضا الیاسی: نمایندگان مجلس پس از یک هفته حضور در حوزه های انتخابیه از صبح یکشنبه در جلسات علنی صحن مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس شرکت کرده و مسائل مختلف را مورد بررسی قرار می دهند.

با توجه به این که حجت الاسلام حسن روحانی لایحه بودجه سال 93 کل کشور را در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است نمایندگان نیز رسیدگی به این لایحه را در دستور کار خود قرار داده و در تلاش هستند تا آنچنان که رئیس جمهور گفته است قانون بودجه سال آینده را تا دهه فجر تدوین کنند.

بر همین اساس هفته آینده دستورکارهای مجلس تحت تاثیر بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور قرار دارد و رسیدگی به این لایحه در دستور کار تمام کمیسیون های تخصصی مجلس قرار دارد.

اما در کنار این موضوع طبق روال گذشته تعدادی از وزرای کابینه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و بررسی مسائل مختلف به جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس می روند و این هفته نیز سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمود حجتی وزیر کشاورزی به مجلس می روند.

همچنین اعضای کمیسیون اصل 90 در جلسات تخصصی هفته آینده خود موضوع نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اما شرایط صحن علنی هفته آینده با شرایط کمیسیون ها که تحت تاثیر بودجه است کاملا متفاوت است و از آنجا که لایحه بودجه به صحن علنی نرسیده نمایندگان در جلسات علنی صحن دستورکارهای مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند.

مهم ترین دستور کار نمایندگان در صحن علنی مجلس رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح تشکیل سازمان مدیریت ، برنامه‌ریزی و بهره‌وری است و این نخستین دستور کار نمایندگان در جلسات علنی هفته آینده است.

رسیدگی به گزارش‌کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح انتقال پایتخت، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) و بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (44) قانون اساسی درمورد طرح اصلاح تبصره (5) بند (الف) ماده (3) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل‌و چهارم (44) قانون اساسی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) از جمله دستورکارهای جلسات علنی صحن در هفته آینده است.

در جدول زیر دلیل حضور وزرای دولت یازدهم در مجلس آمده است:

 

وزیر

محل حضور

دستورکار

محمود حجتی/ وزیر کشاورزی

کمیسیون کشاورزی

بحث پیرامون علت عدم اجرای قانون تمرکز وظایف  و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی مصوب 24/11/91 مجلس شورای اسلامی

عبدالرضا رحمانی فضلی/ وزیر کشور

کمیسیون قضائی و حقوقی

بررسی سؤال ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر کشور

سیدمحمود علوی/ وزیر اطلاعات

کمیسیون اصل 90

برگزاری نشست مشترک میان اعضای کمیسیون و وزیر اطلاعات

محمدرضا نعمت زاده/ وزیر صنعت، معدن و تجارت

کمیسیون کشاورزی

بحث پیرامون علت عدم اجرای قانون تمرکز وظایف  و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی مصوب 24/11/91 مجلس شورای اسلامی

کمیسیون صنایع و معادن

پاسخگویی به سؤالات

روح‌اله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا، محمود نگهبان‌سلامی نماینده خواف و رشتخوار، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده ساری و میان‌دورود، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم و ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد

کمیته تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور

بررسی فرایند اجرای تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور

/17295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    6 0
    خدا به اين چهار وزير صبر جميل عنايت بفرمايد
  • از کارکنان شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 0
    شرکت های دولتی ها را به بخش خصوصی واگذار نکنید ماهانه 240 ساعت کار می کنیم به جای 240 ساعت وماهانه حقوق 176 ساعت ثابت دریافتی است متاسفانه حق و حقوق ما را ادا نمی کند و توجهی هم به اعتراضات ما ندارد لطفا پیام ما را به گوش مسئولان برسانید شاید فرجی حاصل شود. حقوق مدیران به میزان 12 برابر حداقل دستمزد که حداقل دستمرد کارگران بیمه ای دائم را در سراسر کشور افزایش دهند حال چگونه است که حقوق ها 15 درصد اضافه می شود اما قیمت ها 35 درصد افزایش می یابد بهتراست حقوق را براساس نرخ تورم افزایش دهد و آن بپردازند تا فشار اقتصادی کمتری بر حقوق بگیران و بخصوص کارگران وارد شود درخصوص افزایش نسبی حقوق ها هم اقدام شود
  • مظلوم A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    یارانه ها متناسب با تورم پرداخت شود مبلغ پرداختی یارانه ها از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ثابت مانده است و درصورتی که طی این مدت نرخ تورم چند برابر شده است جا دارد دولت و مجلس مبلغ یارانه ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد.