مهر نوشت:

"گیدو وستروله" با خداحافظی از سمت خود در وزارت خارجه آلمان از تاسیس بنیادی بین المللی به نام خود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، "گیدو وستروله" پس از چهارسال سکان هدایت سیاست خارجی آلمان را به "فرانک والتر اشتاین مایر" از حزب سوسیال دمکرات سپرد. وی در آخرین ماموریت دیپلماتیک خود در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حضور یافته بود.
به گزارش اشپیگل وستروله 52 ساله قصد ندارد از دنیای سیاست خداحافظی کند. بر این اساس وی با همکاری یک شرکت آلمانی "بنیاد وستروله" را تاسیس می کند. هدف این بنیاد فعالیت در راستای گسترش دموکراسی، قانون گرایی، اقتصاد بازار اجتماعی، تسامح و مشارکت سیاسی و اقتصادی عنوان شده است.
وزیر خارجه پیشین آلمان قصد دارد همانند فعالیت های خود در این سمت، به عنوان رئیس بنیاد وستروله نیز بر حمایت از کشورهای بحران زده و جریان های دگراندیش تمرکز کند. وستروله در مراسم خداحافظی از وزارت خارجه ضمن قدردانی از همکاران خود از آنها به عنوان بهترین همکاران و کارمندان دولت آلمان یاد کرد.
گفتنی است با پیروزی احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر آلمان، دولت ائتلافی این کشور با همکاری این دو حزب تشکیل شد. این در حالی بود که حزب وستروله (دمکرات آزاد) با قبول شکست تاریخی در این انتخابات، از کسب کرسی در پارلمان بازماند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =