در حالی که چند روز قبل سردار موسی کمالی از احتمال افزایش سه ماهه خدمت سربازی به دلیل کمبود جمعیت مشمول خبر داده بود خبرها حاکی از کم شدن سه ماهه خدمت سربازی برای متاهلان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه تامین سربازان مورد نیاز نیروهای مسلح با مشکل مواجه شده است گفت: این احتمال وجود دارد که در سال 93 تمام یا بخشی از کسر خدمت ها برداشته شود و مدت خدمت سربازی به 24 ماه برسد.

سردار موسی کمالی در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر یکشنبه 24 آذر برگزار شد درباره مدت خدمت دوره ضرورت گفت: بر اساس بند الف ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت سربازی 24 ماه است و در صورتی که مشمول مازاد یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل می تواند آن را به کمتر یا بیشتر 24 ماه تغییر دهد. در سالهای گذشته با توجه به آمار موالید و تامین نیاز نیروهای مسلح مدت خدمت بین 14 تا 18 ماه بوده است و اکنون به ازای خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی 6 ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 5 ماه و سایر مناطق نیروهای مسلح 3 ماه کسب خدمت بین 18 تا 21 ماه است.

وی ادامه داد: موالید کشور سیر نزولی دارد این احتمال وجود دارد که در سال 93 تمام یا بخشی از کسر خدمت ها برداشته شده و خدمت به 24 ماه برسد. بنابراین این برداشتن کسر خدمت شامل کسانی که تا پایان سال 92 وارد خدمت شده اند نمی شود.

اما این خبر واکنش منفی جوانان را درفضای مجازی به همراه داشت بسیاری در این باره عنوان کردند که با افزایش مدت خدمت سربازی عملا تواناییشان برای پیدا کردن کا ر و ازدواج موفق کاهش می یابد.

از طرف دیگر اینروزها بحث بالا رفتن سن ازدواج و افزایش موالید نیز بسیار داغ است به نحوی که افزایش مدت سربازی با خواست جامعه برای پایین رفتن سن ازدواج در تناقضی فلسفی قرار می گیرد. شاید به همین سبب است که زمزمه های مبنی بر کاهش سه ماهه خدمت سربازی به گوش می رسد.

امیر حسین قاضی زاده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق کمیسیون متبوعش با ستادکل نیروهای مسلح برای کاهش یک تا ۳ماهه سربازی متأهلان خبر داد و گفت که این موضوع در طرح جمعیت و تعالی خانواده گنجانده شده و در صحن بررسی خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم نیز از تهیه و تدوین طرح 50 ماده‌ای اصلاح سیاست‌ جمعیت و تعالی خانواده در مجلس خبر داده و گفته بود: در این طرح، 4 موضوع کاهش سن ازدواج، کاهش نرخ طلاق، همسان‌سازی محیط کار و اشتغال زنان با محوریت تشویق فرزندآوری و با 50 ماده تهیه و آماده شده است.

وی همچنین اعلام کرده بود: در طرح مذکور مواردی مانند کمک هزینه مسکن و وام مسکن و مانند این‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

پس از اعلام وصول این طرح در صحن علنی مجلس در 6 خرداد 1392، طرح مذکور در دستور کار کمیسیون‌های مجلس و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده طرح قرار گرفت.

در ادامه بررسی طرح پیشنهاداتی از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی، جمله طرح کاهش 3ماهه سربازی متأهلان مطح شده بود. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مورد به تسنیم گفته بود: قرار است پیش‌نویس این متن را ستادکل نیروهای مسلح تهیه و اعضای کمیسیون فرهنگی در آن متن، نقطه‌نظرات خود را اعمال کند.

در همین زمینه، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص نتیجه طرح کاهش سه ماهه سربازی متأهلان گفته است: طبق هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ارائه امتیاز ویژه به سربازان متأهل برای تشویق آنها به افزایش جمعیت، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 3 امتیاز را برای سربازان متأهل در نظر گرفته است.

وی در تشریح این امتیازات گفت: اولین امتیاز این است که سربازان وظیفه متأهل حق عائله‌مندی کارکنان پایور نیروهای مسلح را نیز دریافت کنند. دومین امتیاز این است که سربازان متأهل غیرغائب در محل سکونت خود یا نزدیکترین محل به محل سکونت خود خدمت کنند و سومین امتیاز نیز این است که مدت خدمت مشمولین غیرغائب متاهل از یک تا 3 ماه کاهش یابد.

اما این چنین طرحه ای هنوز این سئوال را پاسخ نداده اند که چگونه جوانی که خدمت اش تمام نشده و احیانا کاری هم ندارد چه طور می تواند ازدواج کند که حال به خاطر این ازدواجش سه ماه کسر خدمت بگیرد و آیا با افزایش سه ماهه خدمت به روایت سردار کمالی آیا کسر سه ماهه خدمت و بازگشت به 21 ماه چه دردی از متاهلین دوا می کند.

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 169
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیزاده A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    55 11
    ازدواج بخاطر کمتر شدن خدمت!! حملـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
  • محمد حسن محمدی EU ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    3 امتیاز بسیار خوب و مهم برای جوانان سرباز متاهل ....آهای اونی که مجردی و معترض متاهل بشو تا بفهمی خدمت چطوری ازت سر میره....تشکر ویژه از عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی ....سپاس از رهبر دلسوز و عزیزمان که همیشه جوانان را حمایت کرده اند و سلامتی همه مسیولینی که به فکر جوانان هستند...
  • محمد مهدی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    44 6
    بابا جان اونی که غایب بوده حتما مشکلی داشته اینقدر نگین غایب غایب من اگه توی عقد می رفتم سربازی شما جهازم رو میدادی؟؟؟؟؟ باز هزار نفر هم پشتش بنویسن قبل ازدواج می رفتی!!!!!!اگر قبل ازدواج هم رفته بودم اونی که دوسش داشبت الان زنم نبود.....
    • بی نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      12 2
      یه سوال غیر تخصصی! شما اهل کجایی؟ آخه من ندیدم تا حالا پسرا جهاز بدن
  • بابک IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    98 2
    خیلی مسخره ست! یعنی الان بریم زن بگیریم؟ می خواید یه برنامه برای زندگی من بریزید بفرستید در خونه. چون تمام برنامه های زندگی من با تصمیمات یه شبه ی شما رفته روی هوا! فقط توش قید کنید من کارشناس ارشد وقتی توی 29 سالگی از خدمت فارغ شدم کجا برم دنبال کار؟ ممنون!
    • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      16 1
      کاملا درکت میکنم ولی جدی یه پیشنهاد دارم براتون، شما که کارشناسی ارشد دارید میتونید برید بنیاد نخبگان کار و پروژه بگیرید خیلی هم کار راحتی نیستا ولی به زحمتش می ارزه بعد به ازای پروژه ای که گرفتید کسری بهتون می دن البته الان یه مقدار سخت گیرترن یعنی خسیس تر شدن واسه کسری دادن ولی بازم این خیلی بهتر از اینه که نا امید بشینید منتظر باشید که فقط سرباز بشین و آخرشم عمرتون تلف میشه...این بلا سر من سال 91 اومد وقتی یه شبه همه برنامه هام به هم ریخت با این خبر که کسری مدرک رو برداشتن و اون بدبختیای خودش که نگم بهتره اما خب با این کار رو کردم و 9 ماه سربازی کردم و الان توم شد...
  • جنوب A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    خوبه خودتون هم گفتین کسر 3ماه چه دردی رو دوا میکنه حد اقلش ایه که خدمت برای متاهلان یک سال تمام باشد
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      میخوای اصلا متاهلها نرن تا شما راضی بشی؟
  • الیمی A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    21 3
    عزیزان متاهل مبارکشون باشه ما که 21 ماه کامل همراه با سه ماه سنوات خدمت کردیم .
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    30 1
    جواب سوالتان یک کلمه است:این دوستان اول منار را می دزدند وبعد چاه را می کنند.
  • عباس رضایی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    13 15
    سلام.در صورت امکان از جناب کمالی بپرسید کسانی که متولدین قبل 1373 هستند و پدر ایثارگر دارند و قرار بود در صورت عدم غیبت بتوانند از کسر خدمت استفاده کنند چه می شود پس؟
  • بابک IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    32 2
    هنوز این سئوال را پاسخ نداده اند که چگونه جوانی که خدمت اش تمام نشده و احیانا کاری هم ندارد چه طور می تواند ازدواج کند که حال به خاطر این ازدواجش سه ماه کسر خدمت بگیرد و آیا با افزایش سه ماهه خدمت به روایت سردار کمالی آیا کسر سه ماهه خدمت و بازگشت به 21 ماه چه دردی از متاهلین دوا می کند؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    27 3
    سه ماه کاهش برای متاهلان تکذیب شد. پیش به سوی سربازی 26-28-30-... ماهه و بیشتر برای جبران کاهش موالید ذکور جهت خدمت مفت و بی دردسر
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    71 9
    ازدواجهای سوری زیاد میشه و بعدش آمار طلاق میره بالا.بعد اوضاع جامعه بدتر میشه.تو رو خدا قبل از تصمیم گیری یه دقیقه فکر کنید
    • بی نام IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      18 4
      واسه 3 ماه کسی ازداج صوری! نمی کنه ... شما نگران نباش
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    30 سالمه. فوق لیسانس مهندسی پزشکی از تهران گرفتم. متاهلم هستم. صبح تا شب دارم کار میکنم که زندگیمو بچرخونم. الان باید برم سربازی. چه خاکی تو سرم بریزم؟ اگه زندگیم از هم بپاشه چیکار کنم؟ خواهش میکنم یه فکری به حال امثال من بدبخت بکنید. خبر آنلاین خواشا نشان بده
    • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      میخواستی اون موقع که داشتی زن میگرفتی به این مشکلات فکر کنی
    • سعید IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      19 2
      سلام. داداش امیدوارم خدا همه مشکلاتت را حل کنه و زود زود برگردی سر زندگیت.
    • بهروز IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      28 2
      سلام منم 32 سالمه و فوق لیسانس مهندسی دانشگاه دولتی گرفتم 3 تا دخترم دارم و افتخار میکنم که 20 سالگی شهامت تشکیل خانواده رو داشتم یعنی هم کار کردم و هم درس خوندم و مثل خودت صبح تا شب دارم واسه زندگی تلاش می کنم .چرا نباید معاف شم؟؟؟ ولی افسوس که در کشور ما کفالت پدرپیر یا مادر فاقد شوهر یا هزار جور تبصره معافیت داریم اما کفالت همسر فرزند نداریم!!1 این ظلمه و نتیجه اش بالا رفتن سن ازدواج و .... در کشور است
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    67 1
    آقا به جای اینکه بکنی 12 ماه میخوای 24 ماهش کنی ؟ اگه بشه 12 ماه سرباز از سر و کولتون بالا میره 24 ماهش کردی مگه بیکارم برم سربازی تو 2 سال سرمایه جمع میکنم ، پولیش هم که نمیکنید :| حالا بچه های خودتون هم اینطوری میفرستین ؟ قطعا نه.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    آقا لطفا یه تصمیم اساسی واسه ما متاهلا بگیرید. چشم امید یه خانواده به دستای ماست
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    من متاهلم. اگه منو معاف کنید قول میدم زود بچه دار شم
  • حامد A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    من خودم مجردم . الانم سربازم و میبینم سربازای متاهل مشکلات زیادی دارن.
  • بدبخت A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    453 9
    آقا کمک. یه سال از خدمتم مونده. زنم میخواد طلاق بگیره
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    اگه قول میدین 6 ماه خدمتم کم کنین منم قول میدم همین هفته ازدواج کنم به خدا
    • بی نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      11 6
      بعداً زیرش میزنی! قبول نیست... گفته باشم ... نمی ارزه ها! اصلاً به معافیش هم نمی ارزه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 10
    ته فکری به حال ما متاهل های بیچاره بکنید
  • میثم A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    27 1
    واقعا من تو این موندم وقتی قانونی که تصویب شده بندهای این قانون رو یکی در میون و به صلاح خودشون اجرا می کنن. باوضع و اعمال قانون جدید چه چیزی رو میخوان ثابت کنن؟ که ما بفکره جوانان متاهلیم؟ واقعا؟ پس یعنی هر کی که جوونه ولی مجرد باید کلا باید همه جوره اسفالت بشه ... من فوق لیسانس 26 ساله بیکار که بعد خدمت 28 سالم میشه باید چکار کنم سردار، سرهنگ، نماینده مجلس ؟ شما بگو؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    سربازم. متاهلم. دلم خیلی واسه همسر و دخترم تنگ شده. 3 هفته هست که ندیدمشون. هر شب دخترم پای تلفن بهانه ی منو میگیره. نمیخوام منت چیزی رو بکشم. ولی اگه به ما رحم نمیکنید به بچه هامون رحم کنید
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      واقعا چه کسی میتونه به این کامنت منفی داده باشه. متاسفم برای این آدما
    • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      102 9
      کی منفی داده؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • پریسا A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      فقط یه آدم مریض میتونه به این منفی داده باشه!
    • مهسا A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      چرا دروغ میگی جناب. برادر منم متاهل و دو تا بچه هم داره الان سربازی خورده بهش(معلم ابتدایی) صبح میره ارتش عصر ساعت 2 هم برمیگرده تازه 4 روز در هفته است. شما اگه 3 هفته بچتون رو ندیدید چطور میاید تو سایت و به محض درج این خبر نظرتون رو ارسال میکنید؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      66 10
      این 5 نفر به کی منفی دادن؟! به دختر بچه ی این آقا؟؟؟ واقعا که!
    • بی نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      36 78
      چرا دروغ میگی آخه همه متاهلا تو شهر خودشونن
    • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      65 6
      یعنی واقعا کسی تو این مملکت نیست به داد این آقا بره؟!!!!!!!!!!!!!!!! مثلا مسلمونیم ها
    • کاکاوند IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      33 72
      عجب چقدر سختی می کشی اینترنت همداری بابا تو دیگه کی هستی سرباز بیچاره
    • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      51 83
      برادر من مجبور بودی قبل از سربازی زن بگیری هم خودت هم خانومت و هم بچه ات رو اذیت کنی؟!
    • امین IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      121 7
      زمان خدمت من سال 85خیلی هارودیدم بس که تحت فشار عصبی بودن فرار کردن خودکشی کردن ویا هم خدمتهاشونو به رگبار بستن بابا سریازی یعنی بیگاری..... هدر دان بیت المال .تلف کردن عمر سربازان . بجاش میتونن سربازهارو تو کارخانجات استخدام کنن ولا اقل نصف حقوق کارگر رو بدن
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      33 40
      خوش بحالت با این سربازی خدمت کردنت که نشستی پای کامپیوتر و خبر آنلاین میخونی! زمانی که من سرباز بودم و یک شب بخواب نگهبانی میدادم دلم لک میزد برا نیم ساعت استراحت!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      53 4
      کی گفته همه متاهل ها تو شهر خودشون هستن؟یکی از شرایطش داشتن بند پ که خیلی ها ندارن،بعدش هم اینترنت که میگین حالا همه گوشی ها به اینترنت دسترسی دارن و تو خدمت دزدکی میشه ازش استفاده کرد.
    • حجت IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      13 34
      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده!!!!!!!!!!!عزیزم غیرت نداری چرا سنت پیامبرو به چالش می کشی؟من 21سالگی ازدواج کردم.خدمتم دارم.ولی دارم کار میکنم و پول درمیارم.الحمدلله کاروبارم به برکت ازدواجم گرفته.بعضیا عادت دارن باباشون تادم مرگشون براشون کارپیداکنه اونم پشت میز فلان اداره،نه هراداره ای ها....وقتی تو سن 28 ازدواج کردی بچه هاتم تو دهه 30سالگیت بدنیا اومدن بعد 20سال دیگه تو شدی پیر بچه هات جوون اونوقت نه اون تو رودرک میکنه نه تو اونوبعدش میشه بحران واسه زندگیت.
    • ayub A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      39 2
      اره به خداراست میگه خیلی از سربازهارودیدم که برای زن وبچه ش گریه کرده
    • سعید A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      21 1
      سلام واقعا درد دل خیلی از پسر ها و مرد ها رو گفتی ایول داش
    • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
      0 0
      هم زن دارم بچه پوکیدم به کی بگم خدا کی درک داربخدا من متاهلم سرباز صفر ارتشم دارم میپوکم
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 3
    اگه با زن گرفتن معاف شم حتما این کارو میکنم
    • بی نام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      12 3
      نکن بی نام جان. به یه معافی نمی ارزه ها! گفتن از ما ... نشنیدن از شما
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    من با 33 سال سن و 2 تا بچه چرا باید برم خدمت؟؟!!!! همین الانشم بدتر از سرباز دارم صبح تا شب تلاش میکنم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      9 25
      پس ما هم صبر کنیم 33 سالمون بشه نریم سربازی ؟؟!
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      10 22
      همون بهتر که الان طلاقش بدی خودتو راحت کنی0طرف 20 سال می ره زندان زنش چشم به راه می مونه.اخه یه خورده از زن ماندلا یاد بگیرید
  • ashena IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    49 1
    بابا تو رو خدا فکر جونا باشین 24 ماه میبری از جامعه و کار و رشته تحصیلیش دورش میکنی که چی؟؟ من فوق لیسانس برق بعد 24 ماه چی اط درسایی که خوندم یادم میمونه؟
  • جوانبخت A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    مگه چند تا سرباز متاهل هست. معاف کنید ما بدبخت ها رو
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      3 0
      اره خداوکیلی معاف کنید بره
  • آرش A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    45 17
    اشتباه کردید زن گرفتید. تو این وضعیت کدوم آدم عاقلی زن میگیره؟؟؟!!!!
  • آرمان A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 2
    اصلان خدمت اجباریو بردارن اگرم این کار امکان نداره 9ماه تا یک سال بشه همه ی مشمولین غایب هم میرن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    به نظر من باید به متاهل ها بغیر از معافی مدال افتخار و جرات بدن که تو این شرایط حاضر شدن زن بگیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      چرا مدال افتخار؟!!! اون موقع که جیک جیک معصومت بود فکر زمستونت بود؟ همه میتونن برن زن بگیرند ولی به آینده هم فکر می کنند که دوسال با وجود تاهل چه طور میخوان خدمت رو بگذرونن
    • پریسا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      پسرا باید توی خدمت مرد بار بیان تا بتونند ازدواج کنند!!!!!!! پس هرچه بیشتر بهتر :-)
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      بنظر میاد تعداد متاهلین سرباز خیلی زیاده. مسئولین به فکر باشن
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      واقعا فکر نمیکردم اینقدر سرباز متاهل داشته باشیم
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      اگه خدمت برای متاهلین کم بشه عین بی عدالتیه
    • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      جيك جيك معصوم!!!!!!!جيك جيك مستونت بود فكر زمستونت بود
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      59 5
      بی نام اول-جیک جیک مستون!!!!!
    • یه پسر مجرد A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      8 8
      آی گل گفتی..................................................... .
    • رضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      15 4
      جیک جیک مستونت بود
    • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      34 31
      عقل که مغلوب احساس بشه نتیجه اش میشه ازدواج ...
    • هومنی A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      44 4
      دوستان عزیز مجرد یکم با ادب باشید لطفا
    • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      31 5
      بعضیا بی ادبی را به حداکثر میرسانند
    • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      11 4
      بی ادب
    • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      13 4
      مراقب صحبت کردنتون باشید
    • بی نام US ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      27 2
      "جیک جیک معصوم" نداریم، "جیک جیک مستون" داریم. ادبیات توی کنکور چند زدی؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      71 7
      پریسا خانم ،دخترها باید چکار کنند که زن بار بیان و حداقل بتونند یک املت درست کنند و یا حداقل یک کاری رو درست انجام بدهند یا بچه رو نفله نکنند؟!
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      6 116
      فقط برای متاهلینی که مدرک دکتراشون رو از دانشگاههای معتبر گرفتن باید سربازی نصف بشه.چون واقعا بهشون در بخشهای مختلف اقتصادی نیاز است.برای دیپلمه ها و لیسانسهای متاهل بهتره سربازی 24 ماه و غیر متاهلها28 ماه باشه.
  • میثم A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    49 3
    آقا گناه ما چیه انقدر درس خوندیم باید 24 ماه خدمت کنیم آقازاده ها میرن اروپا عشقو حال بدبختیشو ما باید بکشیم؟بابا دیگه دارم دیوونه میشم این چه وضعیتی واسه مردم درست کردید؟من 24 ماه برم خدمت میشه 25 سالم کسی از مسولین اینجا هست به من قول استخدام بده بعد از خدمتم؟مدرکم:کارشناسی ارشد حقوق جزا.بچاپ
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    171 2
    مشوقتون کمه واسه زن گرفتن. 3 ماه خیلی کمه. اکه بیشترش کنین یه فکری میکنم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    اگه منو معاف کنین به جان خودم قول میدم 6 تا بچه بیارم
    • nima A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      21 3
      خودت بچه ميارى؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    پس ما مجردا چی؟ ما هم کلی گرفتاری داریم حتی بیشتر از متاهل ها
    • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      واقعاً چرا این دوستمون اینقدر منفی گرفته؟!گفته مجردا کلی گرفتاری دارن و به نظرش مشکلات مجردا ازخیلی از متأهل ها بیشتره. واقعاً چرا؟!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      28 80
      باید به اونهایی که فرزند دارن کسری بدن کسی هم نمیگه چرا اونی که زن گرفته انقدر پوستش کلفت هست بی کسری طوریش نشه بعدم سواستفاده نمیشه
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      48 2
      كلا خدمت اجياري رايگان بايد تعطيل بشه. بقيش جزيياته كه با حرف ما ها كاري نمي كنن. نيروي رايگان مي گيرن و هر جوري بخوان باهاش برخورد مي كنن، به نظر شما چيزي از اين بهتر براشون هست؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    78 2
    چرا ما باید جزو محدود کشور هایی باشیم که خدمت سربازی اجباریه؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    38 5
    با این اوصاف باز باید منتظر افزایش ازدواجهای صوری و طلاق و ... باشیم!
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    51 4
    خخخخخخخخخخ:)))))حالا دیگه همه پسرا برای سه ماه کسری میرن عقد سوری میکنن و بعدش طلاق....
  • ناصر میر مفیدی A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    230 6
    آقا ما که الان سرباز زنمون هستیم. مثل جناب سرهنگ بهم دستور میده. این مدتم جزو خدمت حساب کنید لطفا
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    42 3
    با این کارا چیزی درست نمیشه سربازی رو حرفه ای کنید. دوسر سوده :1- هم جوونا 2سال عمرشون تلف نمیشه و تو زندگی جلو می آفتنو میتونن زودتر ازدواج کنند. 2- هم یسری جوون و می برید سرکار اونا دارای شغل میشن ازدواج میکنند
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    51 20
    اینایی که ازدواج کردن باید 36 ماه خدمت کنن چون به نظر من خیلی کلشون باد داره
    • بی نام IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      9 13
      احسنت ... اگه می شد 1000 تا مثبت به پات می ریختم
  • وحید A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    21 4
    آیا داشتن مدرک هم مثل گذشته باعث کاهش خدمت میشه؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      4 2
      نه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    24 6
    اگه یکی پیدا میشد میگفت این قانون سه برادری که باهاش ان نفر معاف شدن از کجا اومد ، خوب بود بخدا ؟!؟!؟!؟!؟!
  • غضنفر A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 1
    پــس از امــروز بــرو بر سرکار تــا نـــهـــنـــد آدمـــیـــان پــشتت بار
  • مرتضوی A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    تو دانشگاه ازدواج کردم. الان فوق لیسانسم. 4 ساله تو عقدم. حالا سربازی رو دیگه چه خاکی بر سرم بریزم؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      23 37
      میخواستی مثل خیلیها که 36-37 ساله هستند و هنوز ازدواج نکردن ،ازدواج نکنی.هر کی خربزه بخوره باید پای لرزش هم بشینه!
    • سعید IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      22 3
      راست میگی من 4 ساله عقد کردم درسم تموم شده ولی سربازی دارم تازه با ماهی 500قسط واقعا چه کار کنیم
  • مرتضی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    متاهل ها یه مرحله از ما مجردا جلو ترن این یعنی مشکلات ما از اونا بیشتر چه به لحاظ روحی روانی چه بلحاظ مالی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 3
    این خبر که تکذیب شد ضمن اینکه به هر حال سه ماه دردی از کسی درمان نمیکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    17 1
    اما این چنین طرحه ای هنوز این سئوال را پاسخ نداده اند که چگونه جوانی که خدمت اش تمام نشده و احیانا کاری هم ندارد چه طور می تواند ازدواج کند که حال به خاطر این ازدواجش سه ماه کسر خدمت بگیرد و آیا با افزایش سه ماهه خدمت به روایت سردار کمالی آیا کسر سه ماهه خدمت و بازگشت به 21 ماه چه دردی از متاهلین دوا می کند.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 2
    مرد اولی : امان از دست این زنها ! زنم تمام دارائیمو برداشت و رفت ! دومی : خوش به حالت ! زن من تمام دارائی مو برداشت و نرفت !
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    فرق پیر دختر با پیر پسر: اولی موفق نشده ازدواج کنه ولی دومی موفق شده ازدواج نکنه !
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    20 19
    اگر طاووس برای ناز کردن و روباه برای فریب دادن وتمساح برای اشک ریختن وکلاغ برای قارقار کردن داشته باشی دیگر نیازی به زن گرفتن نداری !
    • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      5 7
      ببینم شما همه ی نیازهاتون رو با حیوونا برطرف میکنید این چه حرفیه برادر من؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      3 1
      خبرانلاین نظر منو چاپ کن چون توهین اینو گذاشتی!وقتی بحث این شد که کیا میرن پیچ مسی و مجری قرعه کشی جام جهانی توهین میذارن همه گفتن کی بود کی بود من نبودم!امثال همین آقایون بودن عزیزم تنها کاری هم که کردن این بود که این جکای جنسیتی و توهین امیز رو که هرروز واسه اطرافیانشون تعریف میکردن رفتن تو پیچ اون مجری بدبخت و مسی نوشتن فقط فرقش اینه تو کشور ما به این اراجیف میخندن تو کشورای پیشرفته به اینا میگن توهین
    • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
      0 0
      اقاي مهندس مملكت زكات درسته نه ذكات عجب مهندسايي داريم واقعا
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    40 1
    من موندم 5 سال دیگه میخواید چه کار کنید؟ اون موقع موالید خیلی کمتر میشن
  • حامد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 1
    با این قانون خدا به داد دهه هشتادی ها و نودی ها برسه.تا اون موقع جمعیت انقد کم میشه مجبورن 5 سال برن سربازی
  • آبی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    59 1
    این لجبازی مسئولین با جوانان قابل تقدیر است..
  • فرزند ایران زمین IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 36
    اصلا این معنایی نداره!اتفاقا آن جوانی که بی حساب وکتاب وبدون سربازی نرفته زن بگیره احساس مسئولیت داشته!پس باید برای همه این موضوع رو لحاظ کنن!کسی که سربازی نرفته زن گرفته اشتباه از خودش بوده!قطعا باید همه چیز برابر باشد.یک نوع بی فرهنگیه که آدم بدون داشتن کارت پایان خدمت زن بگیره!نشون دهنده سطح پایین فکریه!
    • بی نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      5 4
      نه به این شوری که شما فرمودین ... ولی خوب اونهایی که بدون خدمت رفتن ازدواج کردن، یه کم تو حساب وکتاب هاشون عجله کردن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    86 3
    واسه ٣ ماه بیام ازدواج کنم؟! واسه ٣ ماه خودمو یکی دیگه رو بدبخت کنم؟ کدوم عقل سالمی اینو تأیید میکنه که من جوون بکنم؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    23 0
    بابا نکنین این کارا رو به خدا 2 سال مگه چکاری انجام میشه تو سربازخونه؟ 3ماه آموزشی بعدش 1 سال هم که ادامه داشته باشه قابل تحمل بعدش فقط عمر حروم کردنه بخدا. جوون باید دنبال شغل باشه تا بتونه ازدواج کنه با باد هوا که سن ازدواج پایین نمیاد آخه.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 1
    کم کم یه جوری میشه طرف تا تونست رو پاش وایسه فرداش باید بره دفترچه پست کنه. تا وقتی هم که بتونه رو پاش وایسه باید خدمت کنه...24 ماه؟!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    64 3
    جالبه به علت کمبود جمعیت میخوان مدت سربازی رو زیاد کنن. که خوده این طرح صد در صد موجب کمبود جمعیت میشه. لابد 2 نسل بعدی از روزی که به دنیا اومدن باید سربازی برن و همونجا هم از این دنیا برن.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    117 1
    اقای موسی کمالی فرزند شما کجا خدمت سربازی کرده
    • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      28 0
      احتمالا خدمتش از 3 ماه بیشتر نبوده مثل من بدبخت نیست که بدون یه ثانیه کسری باید 24 ماه خدمت کنم
  • محمد A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 26
    بابا حداقل متاهل ها رو معاف کنین که انگیزه واسه ازدواج جوونا باشه
  • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    43 2
    مسلما سربازی یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج و معضل بزرگی برای مجردها و متاهل هاست. البته فقط یکی از عوامل هست و فساد و گرانی در جامعه هم بسیار تاثیرگذاره (هرچند که خدا روزی رسونه)
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    34 1
    اخرش نفهمیدیم میخوان چکار کنند.
  • سعید A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    96 5
    عمرن برم سربازی! اونم ٢٤ ماه! مگه وقتی از سربازی برگردم چی عوض میشه ؟ همون اش وهمون کاسه! فقط اقایون به جای نگرانی از کمبود نیرو نگران جوونا باشن!
  • سالار IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    الان من متاهل که بیام سربازی کی خرج خوانوادمو میده؟ پول نفت رو که ندادن مفتی هم از آدم کار میکشن اسمشو میزارن خدمت مقدس سربازی منت هم میزارن که من با فوق لیسانس معماری برم سر 4راه قبض جریمه بنویسم تو شهر خودم ما جوونا دیگه از زندگی سیر شدیم....
  • علی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 12
    قطعاتعدادافرادی که مجردهستن ومشمولند بیشترازمتاهل های مشمول هستش،این قانون جوان هاروتشویق به متاهل شدن میکنه اماآیایه جوان مشمول حاضرهست به خاطر3ماه کسرخدمت متاهل بشه؟اگرتصمیمی اتخاذبشه که خدمت وظیفه مدت کمتری بشه جوان مشمول پروسه زمانی کوتاه تری روواسه ازدواج طی میکنه قطعا،اماآیاباتوجه به کم شدن میزان موالیدذکورامکان پذیرهست نیازبه کارکارشناسی بیشترداره
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    112 5
    خدمت مثل تموم کشور های دنیا باید بشه 6 ماه .. تا مجبور نشیم خودمون از هر راهی معاف کنیم :)
    • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      19 0
      گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری. کاهش موالید هم بخاطرخطاهایی بود که سالهای قبل صورت گرفته حالا ما باید تاوان خطاهای شما رو پس بدیم لا بد سالها بعد هم میگن در گذشته سن سربازی شده 24 ماه وازدواج کم شده والان ما نیرو نداریم پس سربازی 48 ماه میشه و... ای خدا
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    61 10
    اخرش مثل هميشه همه فراري هاروميبخشن!!!حاي فراري هاي جنگ روهم بخشيدن!!!نتيجه اينكه بيخودوقتتون روتلف نكنيدوسربازي نريد
  • محمد حسین A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    51 6
    سلام .چه فرقی کرد 8 ماه اضافه کردید 3 ماه کم کردید.از مجلس و مسوول سازمان نظام وظیفه بابت ضحماتشان در این خصوص باید تشکر ویژه ای کرد...........
  • سینا A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    43 13
    این دیگه چه وضعیه !!!!!!!!!!!!! هر کی دنبال دور زدن بقیه است؟ مگه خون اونا رنگین تره که می خواهید همه جور امتیازی بهشون بدید؟ زود میان دیر میرن دم خونه خودشون هستن کمتر هم خدمت می کنن!!!!!؟ آخه تا کی تبعیض من 8 ماهه دارم خدمت می کنم هم دوره خودم 2 روز دیگه تسویه میکنه این دیگه چه وضعشه
  • مجتبی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    152 9
    بکننش 1سال،جمعیت 2 برابر میشه!
  • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    18 0
    وای نه...خدا نکنه 24 ماه بشه..یعنی 2 سال از زندگیم تباه میشه...مگه زندگی مردم بازیچه هست؟
  • متین A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    23 4
    اصلا متولیدن سال‌های 60، به دلیل تحمل فشارهای متعدد باید معاف بشن تا حداقل تنها یک اقدام مثبت در کارنامه آقایان نسبت به این گروه در تاریخ ثبت بشه
  • امیر IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 3
    خرید خدمتو برا لیسانس به بالا با10میلیون بذارید پولشم خرجه سربازا کنید یا 4تا راننده بگیرید برا اقایون فوق لیسانس مملکت نره راننده شه صبح تا غروب علاف باشه.
  • بی نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    21 3
    من هم کار میکنم هم ازدواج.شما سربازی را بردارین
  • ::: US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    21 0
    من حساب کردم تا فوق لیسانس حداقل تا سن 28 سالگی باید درس بخونم 2 سال هم سر بازی میشه 30 سال کار هم که نیست باید 5سالی دنبال کار باشم اگرم پیدا بشه میشه 35 سالم دیگه زن گرفتنو بیخال همین مجردی رو تحمل میکنیم
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 0
    احتمالا بعد هم این کسر متاهلین را بر می دارند و می گند که به ازای هر بچه یک ماهکسری می دهند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 3
    همه باید اندازه هم خدمت کنن
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    15 0
    چون زن ندارم باید بیشتر خدمت کنم؟؟؟ چرا؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 1
    من که نمیرم خدمت. هیچ وقت
  • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    15 8
    بابای من که پولداره. عمرا برم خدمت. واسه خودم بیکار میچرخم خوش میگذرونم
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    9 2
    سلام خوب نرید سربازی اخر معاف میشید
  • آرمان A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 2
    چرا قانونی را تصویب میکنین که جوانان برای کم شدن مدت خدمت هم شده بی مقدمه ازدواج بکنند؟ آمار طلاق باز هم افزایش پیدا نمیکنه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    5 38
    یه روزگاری یه عده خدمت کردند که ما (دهه شصتیها) درآسایش باشیم و زمانی هم ما خدمت کردیم که پیشینیان و البته شما دهه هفتادیهای شگفت انگیزکه مدرسه میرفتید در آسایش باشید.حالا شما برای خدمت رفتن چقدر زمین وزمان رابهم میریزید.انگارشماها هفتادیها اولین گروهی هستید که باید سربازی بروید .انگارفقط شما هستید که لیسانس و فوق لیسانس دارید.انگار میخواهید به جنگ جهانی بروید.انگار فقط شما .................. شما................
  • مهدی A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    8 0
    دوستان سرباز کلا خیلی کم شده،قطعا سربازی همون 21 ماه حداقلش خواهد ماند متاسفانه.
  • سعيد A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    6 1
    آقا ما نميخواهم بيش از يكي تهش ندونسته دوتا بچه داشته باشيم. چرا فكر ميكنيد قدرت بيشتر در جمعيت بيشتره؟؟
  • ...... A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 1
    همینجوریشم عمرمونو تلف میکنه چ برسه ب اضافه کردن مدتش.
  • مهرداد A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    15 0
    سلام. خداییش این زندگی که ما داریم اول میبرنش بالا بد واسه راضی کردن ما 3 ماه بهمون صدقه میدن.(به مرگ میگیرند که به تب راضی بشیم)
  • علیرضت A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    14 1
    سردار قبونت برم اون موقع که سربازی 18 ماه بود به عامل اصلی بالا بودن سن ازدواج بود . حالا که سربازی متاهل ها 21 ماه شده دوباره میزان ازدواج کم میشه . و سن ازدواج بالا میره .
  • دانشجوی شریف IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    46 6
    خبرآنلاین چرا نظر من رو چاپ نمی کنی؟ من الان دانشجوی ارشدم و اپلای می کنم با وثیقه می رم کانادا و دیگه برنمی گردم می دونم ممکنه دیگه نتونم بر گردم و سخت باشه ولی چاره ای ندارم نمی خوام به زور 2 سال برم سربازی.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      16 2
      چرا منفی می دید راست می گه دیگه
  • علیرضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    17 0
    آقاماکه معاف شدیم اونم کفالت ولی آرزومیکنم ایشالله این خدمت اجباری رویاکم کنن یااصلابردارن چون واقعادرک مکینم خیلی سخته چه برای متاهلین وچه برای مجردان.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    23 1
    من مهندس (کارشناس ارشد) این مملکت باید توی 24 شبانه روز فقط4یا 5 ساعت اونم در بهترین حالت بخوابم تا بتونم زندگیمو تأمین کنم تازه با کلی قرض و بدهی اونوقت میگن خدمت ذکات عمر ماست!!! من نمی فهمم کدوم عمر کدوم ذکات!!! بابت چی به کی باید ذکات داد؟؟؟ منابع این کشور مگه مال همه نیست؟؟؟؟ چرا به ما هیچیش که نرسید هیچ ازمون بیگاریم میکشن؟؟؟؟ ذکات خرج تحصیلمو که پدرم داده بدم؟؟؟ ذکات خورد خوراکمو بدم که مجانی دادن؟؟؟ آخه فلسفه این سربازی که مال زمان شاهه (ملعونه) چیه که حالا زیاد ترشم می کنن!!! والا توی یگانی که من خدمت می کنم همه ی کادری ها (استخدامی ها) دست کم 70 درصد اوقات ول می چرخن همه ی کارهاشونو وظیفه ها می کنن! آقایون اگر کارشونو بلدن این کارمندهای خودشن رو مدیریت کنن نه اینکه مدت خدمتو زیاد
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    13 0
    ببخشید مثل اینکه اینا مردمو بازیچه خودشون قرار دادن چرا به مردم بی احترامی مبکنند.این قانون که همون میشه دوباره 21ماه ..مسخره بازی 3ماه زیاد بشه دوباره 3 ماه کم بشه ...!!!!
  • میثم IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    12 1
    نه به 2 سال پیش که دونبال بهونه میگشتن برای معافیت دادن نه به الان که 24مدت خدمتو ماه میکنن. معافیت 3 برادری بعد شد 2 برادری معافیت جبهه معافیت آزاده مهافیت جانبازی و و و ... به ما که رسید شد 24 ماه آره؟؟ این کار عین بی عدالتیه 2 سال پیش معافیت مثل نقل وو نبات ریخته بود نتیجه اش شد کم شدن سرباز الان ما باید جورشو بکشیم؟؟ این انصافه؟؟
  • مازیار IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    8 6
    دوستان کسر 3 ماه خدمت بدرد هیچکس نمی خوره . کسی واسه 3 ماه نمی ره ازدواج کنه . من متاهلم و 6 ماهه سربازم . هیچ مشکلی هم با این موضوع ندارم. اتفاقا خدمت کلی راهها را برام باز کرد . ولی اگه 6-7 ماه کسر خدمت بابات ازدواج بدن شاید یک سری از دوستان در شرف ازدواج به خودشون بجنبن ...
  • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    13 0
    آقای بینام که میگین یه زمانی یه عدهای برای راحتی ما رفتن جنگیدن..بله ما همیشه مدیونشون هستیم ولی اون زمان و با الان مقایسه نکنین اون موقع خیلی اونایی که حتی رنگ سربازی رو هم ندیده بودن خالصانه و با دل خودشون رفتند جنگیدن نه اجبار داشتن ،حتی اکثرا با دستکاری شناسنامه هاشون میرفتن..این دلیل نمیشه کسی که به زور بره سربازی حتما موقع دفاع از کشور هم میره جلو..نه اون تو دل آدماست که برا وطنشون جونشونم بدن هیچی زورکی نمیشه..
  • نه به سربازی اجباری A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    16 0
    ما امروز با تعداد دوازده هزارنفر به سربازی اجباری در ایران نه می گوییم، امیدواریم این سایت، این پیام را منتشر کند
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    4 1
    به سردار بفرمایید به سربازان پلیس دیپلماتیک بیشتر توجه شود
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    8 0
    اقا بیایند به جا سربازی هر کس را متناسب با رشته اش ازش استفاده کنند تا برا سرباز هم تجربه کاری شود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    19 1
    اقا بیاید به سربازا ی متاهل یه حقوق درست وحسابی بدین تا توی سربازی خانواده اش مشکل مالی نداشته باشن
  • اشکان A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    8 0
    بچه ها با این کارا چیزی حل نمیشه..یه حرف قشنگی هست که میگه باید دستتو به زانوت بگیریو بلند شی..دیگه وقته اینه که سکوتو بشکنیمو تظاهراتو شروع کنیم..اینا آدم نمیشن..اگه دست رو دست بذاریم از سکوتمون سو استفاده میکننو همین 24 ماهو میکنن 3 سال.باید یه فکری کرد..همگی عضو (نه به سربازی اجباری) توی فیسبوک بشید تا از اونجا بتونیم یکم بیشتر باهم مشورت کنیم
  • صادق A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    6 2
    من بدبخت به خاطر يه ماه معافيت سه برادري شاملم نشد يعني دوتا از داداشام رفته بودن سوميش هفت ماه رفته بود تا اخر سال نود اگه هشت ماه ميشد معاف ميشدم قانونو برداشتن الان درسم داره تمام ميشه برم سه ماه اضافه شد حداقل هرسال يه ماه اضافه كنيد انصافتون كجاس 
  • یه بدبخت فلک زده IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    8 0
    یه بخشودگی هم برای سربازهای فراری بعد از 86 بزارید. من 22 روز داشتم خدمتم تموم بشه به دلیل تصادف پدرم و از کارافتادگی (آسیب نخاعی) محل خدمت رو ترک کردم چون باید خرجی بده خانواده میشدم. الان 3 سال میگذره. برام فرار رد کردن. طبق قانون به دلیل از کار افتادگی پدرم و تک فرزند ذکور بودن قاعدتا باید معاف بشم ولی چون برام فرار رد کردن میترسم بازداشت و زندان و ... شاملم بشه یا اینکه بگن چون فرار کردی و غیبت داری این بند شامل حال شما نمیشه. اندازه 3-4 ماه خرج خونه پس انداز دارم، یه بخشودگی بزنین حاضرم 3-4 ماه جای 22 روز خدمت کنم تموم بشه. نیاز دارم پدرم بهم وکالت بده برای یه سری امور ولی چون پایان خدمت ندارم نمیتونم وکالت بگیم بیشتر از 20 ماه هم خدمت کردم (اضافه کشیدم و ...) مسئولان لطفا رسیدگی کنید.
  • الي A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    4 1
    ميثم جان گل گفتي
  • امید A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    9 0
    ما هسته ای نمیخوایم سربازی و تحریمها رو بردارید.
  • یک دهه 60 A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 2
    سلام دوستان گرامی اگر دوست دارید زود به مطالبات سربازی خود برسید در حال حاضر تنها یک راه وجود داره ان هم رفتن به سایت باشگاه خبرنگاران است و در قسمت ذره بین که مشکلات خود را طرح تا انها پیگیری و پخش کنند دوستانی که معافیت سنی میخواهند بهترین جا همان سایت است تا شاید صدای شما به گوش رهبر عزیزمون برسه و لطفی به حال ما غایبین از خدمت سربازی بفرمایند و مرحله جدید معافیت سنی را به اجرا بزارند لطفا خبر دهید به دوستانتنون که پیغام بگذارند تا اهمیت ان برای 2030 معلوم بشه و پخشش کنند . من خودم کامنت گذاشتم شما هم از الان شروع کنید این هم ادرس سایت http://www.yjc.ir/fa/news/4682995
  • محسن A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    5 1
    سلام.همه متاهل ها تو شهر خودشون نیستند.من تو فرودگاه اردبیل بودم متاهل ها از دوری همسر و بچه پیشم گریه میکردن.مرخصی هم خیلی بد بود.فرماندش اصلا انتقالی هم نمی داد
  • بی نام JP ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    6 2
    زمانی که من ازدواج کردم معافیت کفالت 60 سال بود حالا ازدواج کردم درسم تموم شده 65 ساله 5 فروردین 91 قانون عوض شد پدرم 1 تیر 91 60 سالش بود عیبی نداره حالا منفی بدید دوستان محترم ما به خودمونم رحم نمی کنیم !!!!!!
  • هادی A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 2
    ایاامکان دارد کسر متولد 1373بیاد
  • رضا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 7
    به نظرم باید خدمت 24 ماه بشه شما پسرین هنوز هر چی زمانه خدمتتون بیشتر باشه بیشتر مرد میشین
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 0
    اقا این سنواتای مارو ببخش خسته شدیم
  • ارزو A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 1
    ببخشید همسر من اعزامی سال ۹۳هست به ایشون هم کسرخدمت میخوره یا این کسری برای افراد اعزامی سال ۹۴ هست؟؟؟