فارس نوشت:

رئیس کمیته تدوین قانون اساسی مصر تأکید کرد معتقد است گزینه‌ای بهتر از سیسی برای ریاست جمهوری مصر وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»، «عمرو موسی» رئیس کمیته تدوین قانون اساسی مصر تأکید کرد که به نظر او گزینه‌ای بهتر از «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر برای ریاست جمهور این کشور وجود ندارد.
موسی که خود نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر بوده افزود: اغلب مصری‌ها از السیسی حمایت می‌کنند و همه باید به او فرصتی بدهند زیرا اگر خود السیسی هم حاضر نشود در انتخابات شرکت کند مردم او را وادار خواهند کرد.
وی همچنین در ارتباط با همه پرسی بر قانون اساسی مصر پیش‌بینی کرد که اغلب مردم مصر به قانون اساسی رأی «آری» خواهند داد و و با وجود تلاش برخی برای به چالش کشیدن همه پرسی، قانون اساسی 75 درصد آراء را از آن خود خواهد کرد.
وی همچنین از افرادی که قانون اساسی را به چالش کشیده‌اند انتقاد کرد و بر مدنی بودن دولت در مقدمه قانون اساسی تأکید کرد.
وی همچنین نسبت به انتقادهایی که در پی کم شدن اختیارات رئیس جمهور در قبال وزارت دفاع ایجاد شده گفت: این تعدیل‌ها سبب خواهد شد که رئیس جمهور دیکتاتور نباشد و ملزم باشد که در برخی اقدامات با شورای وزیران و پارلمان مشورت کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 3
    به امید پایان تروریسم در هر کجا و هر زمان با هر اسم و عنوان
    • بی نام US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
      1 1
      منفی دادم چون تلویحا به اخوان اشاره کرده بودی.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 5
    هه بهتر بود میگفتی بهتر از دیکتاتوری مثل اون شخص نیست!!! مردم مصر انقلاب کردن انتخابات برگزار کردند قانون اساسی با رای گیری مردم تصویب کردند 1.5 سال بعدش رئیس جمهور که مردم تایید کرده بودند رو بازداشت میکنند قانون کشور رو عوض میکنند به نفع خودشون و نظامیان و قصد محاکمه شو دارن درصورتی که ابتدا باید حسنی مبارک رو کامل محاکمه و به مجازاتش میرسوندن. مسخره و خنده داره. شرم باد بر تزویر و دروغ گویی.