فارس نوشت:

انفجار تروریستی امروز علیه زائران شیعه در بعقوبه و سپس حمله تروریستی دیگر در موصل عراق ۹ کشته برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در انفجار انتحاری امروز در «بعقوبة» واقع شمال شرق عراق، 5 نفر کشته و ده تن زخمی شدند.
یک افسر پلیس با درجه سرهنگی گفت: یک انتحاری خود را امروز در جمع زائران شیعه که با پای پیاده عازم کربلای معلی بودند، در شهرک «الخالص» واقع در 20 کیلومتری شمال بعقوبة منفجر کرد.
بر اساس این گزارش، یک پلیس پس از آنکه متوجه این فرد انتحاری شد، او را درآغوش گرفت تا از این راه مانع کشته شدن زائران بیشتر شود.
زائران شیعه که در آستانه اربعین حسینی (ع) از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده عازم کربلا هستند، چند روزی است که مورد هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند.
در دو حمله مسلحانه جداگانه دیگر در شرق موصل واقع در 350 کیلومتری شمال بغداد، دو شهروند و دو نظامی عراقی کشته شدند.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد بر اثر انفجار انتحاری در شهر الخالص در استان دیاله عراق، شش نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند.

در شهر محمودیه در جنوب بغداد نیز یک تروریست که قصد داشت خود را در میان زوار منفجر کند شناسایی و کشته شد. در شهر تلعفر در پانصد کیلومتری شمال بغداد هم نیروهای امنیتی یک عامل انفجاری را کشتند.
از سوی دیگر افراد ناشناس چهارشنبه برای دومین روز پیاپی با استفاده از نارنجک به زوار اباعبدالله الحسین(ع) در بغداد حمله کردند. تروریست ها با حمله به زوار در بزرگراه محمد القاسم در مرکز بغداد سه زائر را شهید و چهار تن را زخمی کردند.
در شهر رمادی مرکز استان الانبار نیز یک عامل انفجاری سوار بر خودروی بمب گذاری شده خود را نزدیک ایست بازرسی ارتش عراق منفجر کرد که بر اثر این اقدام دو نظامی کشته و پنج سرباز زخمی شدند.
وزارت کشور عراق هم اعلام کرد: نیروهای عراقی پنج بمب جاسازی شده در کپسول آتش نشانی را در منطقه العبید در حومه بغداد کشف کردند. این بمب ها قرار بود در مسیر بازگشت زوار از کربلا منفجر شود.
تروریست ها همچنین بامداد چهارشنبه چهار فروند موشک کاتیوشا از صحرای شمال غرب کربلا به سوی این شهر شلیک کردند. در این حمله به زائران آسیبی نرسید.  نیروهای امنیتی عراق نیز تدابیر امنیتی را در حومه کربلا افزایش دادند.
تروریست ها همچنین سه شنبه شب به دو کاروان ایرانی و عربستانی که از سامرا عازم شهر کاظمین بودند حمله کردند. تروریست ها با کمین در منطقه بلد نزدیک مرقد سید محمد برادر بزرگوار امام حسن عسگری(ع) به اتوبوس های حامل زوار ایرانی و عربستانی حمله کردند. در این حمله یک زائر ایرانی و یک زائر عربستانی به شهادت رسیدند و سیزده زائر ایرانی و یک زائر عربستانی زخمی شدند. به گفته مقام های بیمارستانی حال بیشتر مجروحان خوب است و فقط یکی از آنها چند روز بستری خواهد شد.
استانداری کربلا پیش بینی کرده است تا روز سه شنبه آینده شمار زوار اربعین حسینی به پانزده میلیون نفر برسد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 10
    نوری مالکی به خاطر حفظ مقام خودش از زمان روی کار آمدن به تنش های مذهبی بیشتر در این کشور دامن زده است تنها راه برقراری صلح در عراق کنار رفتن مالکی است.
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    18 6
    دولت های عربستان ، قطر و ترکیه دست از حمایت قاتلان مردم بیگناه عراق و سوریه بردارند.
  • حسین حسین A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 3
    هرچه بیشتر بکشند مطمنا تعدادعاشقان حسین علی بیشتر خواهد شد وانشااله روزی خواهد رسید که ریشه تروریستها کنده خواهد شد