منابع خبری از جدی شدن مذاکره آمریکا با مخالفان بر سر ماندن بشار اسد در قدرت خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار اعضای ائتلاف ملی سوریه موسوم به اس.ان.سی. گزارش می دهند که مقامات غربی به انها اعلام کرده اند باورشان این است که برای جلوگیری از به قدرت رسیدن القاعده در سوریه، بشار اسد رئیس جمهور این کشور باید در قدرت بماند. 

یکی از اعضای ائتلاف ملی سوریه گفته است به نظر می‌رسد برخی از مقامات غربی گویا اساسا با این موضوع که بشار اسد سال آینده در انتخابات شرکت کند مشکلی ندارند. این چیزی نیست که مطلوب اعضای اس.ان.سی باشد، اما ممکن است اهمیتی نداشته باشد.
دیپلمات‌های غربی این تغییر رویکرد را تایید و اعلام کرده اند به شورشی‌ها مبنی بر اینکه حضور گسترده علوی ها باید در هر گونه «دولت انتقالی» مشهود باشد و اسد می‌تواند با «قدرت کاهش یافته ای» رئیس جمهور سوریه بماند، هشدارهای لازم داده شده است.
یک دیپلمات غربی گفته است اگر شورشی‌ها این برنامه را رد کنند، «حمایت عمده کشورهای غربی» را از دست خواهند داد که این مسئله نشان دهنده کاهش اطمینان غرب به توانایی شورشی‌های سکولار در کسب موفقیت بدون دریافت کمک، است.
از آنجا که آمریکا و انگلیس هردو به طور علنی به منظور حمایت از شورشی‌های اسلامگرا باعنوان شورشیان حامی غرب، گفتگوهایی داشته‌اند؛ به نظر می‌رسد این گزینه تنها یکی از احتمالاتی است که غرب در مورد سوریه آن را بررسی می‌کند.

52261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    31 5
    فقط می‌خواستن سوریه رو با خاک یکسان کنند و 10 سال از دنیا عقبش بندازند که به این هدفشون هم رسیدند متاسفانه.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      18 0
      10 سال کافیه این جنگ تا 2یا3 سال دیگه ادامه پیدا کنه کل سوریه نابود شده 500000 نفر کشته 5میلیون اواره باقی ملت سوریه هم از شدت گرسنگی سو تغذیه می گیرند اونوقت اوضاع سوریه از سومالی هم بدتر میشه سوریه میشه اولین کشور شبه افریقایی خارج از افریقا
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 7
    حالا که دیدن زورشون نمیرسه الاقل یه بازار خوب برای بازسازی سوریه برای خودشون درست کنند
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    17 1
    به امید پایان تروریسم در هر کجا و هر زمان با هر اسم و عنوان
  • اسکندر A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 8
    کدام قدرت؟ بشار می خواهد بر ارواح حکومت کند؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 1
    حقیقت این هست که دمکراسی خشک و خالی و بدون علم و اگاهی چیزی جز بدبختی برای مردم کشورهای گوناگون ببار نمیاره. شاید این حقیقت تلخی باشه که ماها نخوایم قبولش کنیم ولی بهرحال حقیقت ، حقیقت هست. اگه دمکراسی به شکلی که تا الان توی دنیا اجرا شده میتونست کاری انجام بده تا الان داده بود و مردم جهان شاهد اینهمه گرسنگی و بدبختی و ناامنی نبودند. چیزی که اروپا و کشورهای پیشرفته رو به جلو برده علم و دانش و اگاهی به حقوق انسانی هست نه دمکراسی دروغین و توخالی که براحتی و در یک هیاهو میتونه خیلی راحت به ضد خودش تبدیل بشه و نه تنها باعث پیشرفت نشه بلکه پسرفت و بدبختی بیشتر ببار بیاره.