ایسنا نوشت:

سفیر عربستان در انگلیس اعلام کرد، در سایه "بی‌تحرکی غرب" درباره پرونده سوریه، عربستان به تنهایی دست به کار خواهد شد و در موازات آن به حمایت مالی و نظامی خود از مخالفان سوریه نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود، سفیر عربستان در انگلیس در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، خطاب به دوستان غربی ریاض اظهار کرد: روابط عربستان و شرکای آن به ویژه به دلیل اختلافات بر سر ایران و سوریه در بوته آزمایش قرار گرفته است.

وی افزود: سیاست خارجه برخی کشورهای غربی باعث شده است که ثبات منطقه به ویژه جهان عرب در معرض خطر قرار بگیرد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود عنوان داشت: غرب اجازه بقای نظام سوریه را داده و می‌گذارید ایران به برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه دهد که با مواضع عربستان در تضاد است.

برادر زاده پادشاه عربستان التصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته که در مورد سوریه به تنهایی دست به کار شود، چرا که هیچ گزینه دیگری جز فعالیت ما با عزم و اراده بیشتر در امور بین‌الملل وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان با و یا بدون حمایت شریکان غربی خود دست به کار خواهد شد تا به مسئولیت‌های خود عمل کند.

این مقام عربستانی در خصوص نگرانی‌ها از افزایش قدرت تندروهای وابسته به القاعده در سوریه نیز گفت: آسان است که از تهدیدهای القاعده به عنوان بهانه‌ای برای قطع کمک‌ها استفاده کرد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیز تاکید کرد که حمایت عربستان سعودی از ارتش آزاد ادامه خواهد یافت.

پیشتر ترکی الفیصل، امیر عربستان در موناکو با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت کافی غرب از مخالفان مسلح در سوریه جنگ در این کشور ادامه خواهد داشت، از موضع واشنگتن و لندن در قبال اعضای ارتش آزاد سوریه انتقاد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    10 1
    بی شک القاعده گریبان خود عربستان را خواهد گرفت.
  • بی نام FI ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    7 2
    "هیچ گزینه دیگری جز فعالیت ما با عزم و اراده بیشتر در امور بین‌الملل وجود ندارد." عربستان هم میخواد مدیریت جهانی کنه. القاعده از همین عربستان برخاسته. فروشگاههای بن لادن تو عربستان معروفن. ملت میرن اونجا پول خرج میکنن بعد همون پول علیه منافع ما خرج میشه