سایت فارسی بی بی سی نوشت:

یک سناتور آمریکایی که به تازگی با نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفتگو کرده می خواهد به دنبال رابرت لوینسون شهروند آمریکایی که در ایران ناپدید شده است به این کشور سفر کند.

رابرت لوینسون، مامور سابق اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) بود که گفته می شود در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش در ایران مفقود شده است.

بیل نلسون سناتور دموکرات آمریکایی روز سه شنبه گفت آماده است چنانچه سفرش به یافتن رابرت لوینسون، پیمانکار گمشده سی آی ای کمک کند به ایران برود. نلسون سناتور ایالت فلوریداست، جایی که خانواده لوینسون نیز در آن اقامت دارند.

این سناتور آمریکایی گفته است در روزهای اخیر با محمد خزایی، سفیر دایمی ایران در سازمان ملل متحده گفتگو کرده است و از او خواسته است از روی انسان دوستی اطلاعاتی از وضعیت آقای لوینسون به دست آورد.

بنا بر گزارشی تحقیقی آسوشیتدپرس که اواخر هفته گذشته منتشر شد آقای لوینسون با تحلیلگرانی در سازمان سیا کار می کرد که در باره فعالیت های دولت ایران تحقیق می کردند.

دولت آمریکا می گوید این شهروندش در زمان دستگیری آقای لوینسون برای دولت کار نمی کرده است. اما آن طور که در گزارش اسوشیتد پرس آمده، او به صورت غیررسمی برای تحلیلگران سی آی ای کار می کرده است.

سناتور نلسون، عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در گفتگو با نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفته است چناچه اقدام او "به هر شکلی تضمینی برای آزادی آقای لوینسون باشد، آماده است تا به ایران برود."

 

17219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 2
    الان دنيا دنياي گفتگو است، بهتر است كم كم با سفر مقامات امريكايي به ايران موافقت شود و با گفتگو و نشان دادن مستندات بدي هايي كه انها كرده اند را بهشان فهماند و همچنين راه همكاري و رابطه را هموار كرد
  • عرشیا A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    15 11
    برادران فوق ارزشی .اماده باش صد در صد . گوجه فرنگی .لنگه کفش . تخم مرغ گندیده با تناژ بالا هم فراموش نشود .
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 16
    رفته بره ره برو اونجاست ...بابا میخادبیادجاسوسی کنه
  • رضا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 16
    ميخواد بياد جاسوسي
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 1
    لوینسون رو که خودشون بعد چند سال دروغ گفتن لو دادن جاسوس سیا بوده. عجب رویی دارنا
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 1
    چه پررو! جاسوس فرستادن بعد میگن بیاید کمک کنید پیداش کنیم بدبیدش ب ما!