ایرنا نوشت:

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با صدور حکمی تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس باید اجازه خرید انواع خاصی از تجهیزات نظامی آمریکا را داشته باشد.
شبکه خبری ˈاسکای نیوزˈ با اعلام این خبر افزود: این اقدام راه را برای خرید ابزار و ادوات مرتبط با موشک های دفاعی بالستیک، امنیت دریایی و مقابله با تروریسم توسط شورای همکاری خلیج فارس هموار می کند.

بنابراین گزارش، اوباما در یادداشتی که دیروز(دوشنبه) خطاب به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نوشت، مدعی شد که تجهیز شورای همکاری خلیج فارس به ادوات و خدمات دفاعی، باعث تحکیم امنیت آمریکا و پیشبرد صلح جهانی است.

کشورهای منطقه پیش از این نیز امکان خرید تجهیزات نظامی از آمریکا را داشتند اما دستور اوباما درحقیقت راه را برای فروش سلاح آمریکایی به نهاد شورای همکاری خلیج فارس هموار می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    16 0
    خدا نکنه عربها پولش رو از پارس جنوبی و مخازن مشترک ما میدند حالا حالاها هم تحریم لغو نمیشه نفت وگاز ما توسط عربها به یغما میره میره تو جیب امریکا و حکام عرب خلیج فارس این محاصره نظامی هم به شدت به ضرر ما هست لعنت به همشون
  • بی نام JO ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    13 0
    با تمام انتقادی که به حکومت خودمون دارم و به دور از هر نژادپرستی باید بگم اکثر کشورهای عربی قدرت حفظ امنیت داخلی خود را هم ندارند و اگر آمریکا و غرب روزی به نفت آنها بی نیاز شوند و دست خود را از پشت آنها بردارند به سرعت دچار از هم پاشیدگی خواهند شد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      3 1
      این حرف چندان هم واقعیت نداره چین و هند را چی می گی که هر روز نفت بیشتری میخواهند ضمنا اون کشورهای عربی سرمایه گذاریهای عظیمی در غرب و جهان کرده اند اگر می بینی بحرین ناامن هست بخاطر تبعیض علیه اکثریت شیعیان هست کشورهای امارات قطر و عمان در حال پیشرفت هستند و در اینده نیز پیشرفت سیاسی هم خواهند کرد امریکا و فرانسه پایگاههای نظامیشان را اتفاقا در خلیج فارس افزایش داده اند نگاهی به توافقنامه ما نکن چند ماه دیگه می بینی چطوری همه میزنند زیرش این اخبار که میگویند امریکا در حال خروج از منطقه است واقعیت نداره چون امریکا دیوانه نیست استراتژیک ترین منطقه جهان را تحویل روسیه بده و اون از چنگش در بره
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 0
    سرباز از كجا وارد ميكنند؟
  • ایمان IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    4 0
    این شورا خودش نمونه تروریسم رسمی و سازمان یافته است. امریکا هم از نقش این شورا در منطقه به نفع خودش سود می برد
  • ريال IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 0
    اعراب حتی با اون همه سلاح هم چیزی نیستن یه بار تجربه کردیم و دیدیم. هیچ چیز به نیروی ایمان نمیرسه فقط مراقب ایمانمون باشیم و اماده ظهور .....
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 0
    مقابله با تروریسم؟ اینا خودشون تروریستن!
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 0
    کاش یکم تاریخ میخوندیم تا ببینیم امریکا و بقیه کشورهایی که فقط ادعای مبارزه با تروریسم رو دارند در همه ی این سالها چیکار کردند جز اینکه خودشون تروریست ها رو به هزار و یک روش تقویت کردند و مردم جهان رو بازیچه منافع خودشون کردند. جز این هست که امریکا به خاطر پولی که از عربستان و بقیه درمیاره و کاسبکاری وجودی خودش نمیتونه جلوی مسخره کردن حقوق بشر توسط عربستان رو بگیره. یکم به چشمهامون رو باز کنیم و تحولات منطقه رو ببینیم که داره به کجا میره؟!! باز خوبه یه قدرت ضدتروریسم مثل روسیه در منطقه هست که باج تروریست ها رو نمیخوره وگرنه معلوم نبود الان وضعیت اسفبار منطقه چقدر بدتر بود.برعکس چیزی که تبلیغ میشه وجود روسیه برای منطقه یه نعمت بزرگ و برای تروریست ها یه وحشت بزرگ هست.