واحد مرکزی خبر نوشت:

اعضای گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام بیش از 1400 باب خانه را در عراق در شش ماه گذشته منفجر و بر سر ساکنانش ویران کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، اعضای این گروه جنایت جدیدی مرتکب شده‌اند و 23 باب خانه را در دو روز گذشته در کرکوک، موصل و تکریت ویران کرده اند و بر اثر آن 43 نفر شهید شده‌اند.
نادیا عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی در این خصوص افزود اعضای گروهک دولت اسلامی عراق و شام از هنگام تأسیس این گروهک در شش ماه گذشته 1411 باب خانه را منفجر و بر سر ساکنانش ویران کرده اند که بر اثر آن 1996نفر شهید و 3021 نفر دیگر زخمی شده اند.
یوسف طایی از رهبران ائتلاف ملی عراق در مجلس این کشور گفت: «اندیشه تروریستی به مراحلی رسیده که بر خلاف همه معیارها و قوانین زمینی و ادیان آسمانی است. تروریستها خانه ها و عبادتگاهها و فروشگاهها و موسسه های دولت را منفجر می کنند. آنها این کار را بر اساس یک طرح روشمند انجام می دهند و رهبری این طرح را نیز تعدادی از کشورها به عهده دارند که خیر عراق و عراقی ها را نمی خواهند. ما دستان نیروهای امنیتی خود را می فشاریم و از آنان حمایت می کنیم و جنگ با تروریسم از اولویتهای آنهاست.»
عبیدی گفت منابع امنیتی در استان دیاله عراق فاش کردند شبکه تروریستی القاعده زنانی را که شوهرانشان از اعضای القاعده بودند و کشته شدند در مخفیگاههای خود در رشته کوههای حمرین به جهاد نکاح مجبور می کنند.
این منابع گفتند برخی از این بیوه ها به سازمانهای امنیتی پناه برده و از مناطق مسکونی خود گریخته اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    30 3
    خداوند نسل اعضای گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام رامنقرض کند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 4
    گروه داعش مسلمان هستند؟
    • فاطمه IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      13 3
      خودشون اینطور میگن متاسفانه!
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      17 3
      از خوارج اند! یعنی همان وهابی همان سلفی