ایسنا نوشت:

در حالی که فیدل کاسترو 87 ساله چند ماه بود که در انظار عمومی حضور نداشت و تصویری از وی انتشار پیدا نکرده بود و حتی به مناسبت مرگ نلسون ماندلا پیامی نداده بود، یک تصویر جدید از وی در جریان ملاقات با یک خبرنگار اسپانیایی در مصاحبه با وی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و نلسون ماندلا رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی چندین دهه با یکدیگر دوست و همپیمان بودند و برادر فیدل کاسترو یعنی رائول در مراسم یاد بود ماندلا حضور پیدا کرد.

تصویری جدید از فیدل کاسترو اخیرا منتشر شده و این رهبر ناخوش احوال کوبا با یک خبرنگار اسپانیایی دیدار و در خصوص تحولات اخیر به مدت بیش از دو ساعت گفت‌وگو کرده است.

روز دوشنبه تصویری از این مصاحبه در رسانه‌های رسمی منتشر شد. چند روز بود که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص وضعیت سلامت فیدل کاسترو به وجود آمده بود.

این اتفاق پس از آن افتاد که فیدل کاسترو در خصوص مرگ نلسون ماندلا اظهارنظر علنی نکرده بود.

رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی به دلیل حمایت کوبا از مبارزات آنگولایی که با نیروهای حمایت شده از سوی دولت آپارتاید آفریقای جنوبی در دهه 1980 مبارزه می‌کردند یکی از همپیمانان نزدیک فیدل کاسترو شد.

فیدل کاسترو روز جمعه با ایگناسیو رامونت، خبرنگار اسپانیایی دیدار کرده و این دو نفر طی بیش از دو ساعت طیف وسیعی از عناوین را مورد بحث قرار دادند.

در تصویر جدید فیدل کاسترو نشسته و یک گرمکن آبی به تن دارد و به ایگناسیو رامونت با جدیت نگاه کرده و دست چپش را تکان می‌دهد.

رامونت که گفت که ان عکس روز جمعه گرفته شده است.

این خبرنگار به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که وی و فیدل کاسترو طیف گسترده‌ای موضوعات از جمله نلسون ماندلا سیاست ونزوئلا و تغییرات آب و هوایی را مورد بحث قرار داده‌اند.

رامونت تاکید کرد: من دریافتم که کاسترو وضعیت سلامت بسیار خوبی دارد و روحیه خوبی نیز دارد و از نظر فیزیکی، ذهنی و روانی وضعیت مناسبی دارد.

فیدل کاسترو پس از ابتلا به خونریزی‌های روده‌ای جدی در سال 2006 پس از 47 سال قدرت را در کوبا ترک کرد و اختیاراتش را به برادرش رائول محول کرد.

رامونت تاکنون مطالب بسیار گسترده‌ای را درباره کاسترو و هوگوچاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا که سال گذشته میلادی از بیماری سرطان فوت کرد نوشته است.

رامونت در خصوص کاسترو گفت: وی به هرموضوعی علاقمند است از جمله محیط زیست، بحران آب و هوا، شیلی، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و غیره.

وی افزود: من دریافتم که کاسترو در خصوص بسیاری از تحولات فعلی گوش به زنگ است. ما صحبت‌های زیادی را درباره چاوز انجام دادیم چرا که روز جمعه مصادف با نوزدهمین سالگرد نخستین ملاقات این دو رهبر بود.

رامونت خاطرنشان کرد: کاملا مشخص است که کاسترو چاوز را فراموش نکرده است و همچنان علاقه بسیاری به وی دارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيوان A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    53 31
    خدايا دنيا رو از شر ديكتاتور ها نجات بده
    • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      3 2
      از روی منفیها میشه فهمید چقدر دوست دار دیکتاتور داریم ...... پس تا چنین است دیکتاتورها بتازید :)))
    • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      6 2
      سیگار کوبایی نداره کسی؟!!
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    44 30
    بمیر دیگه بابا
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    19 16
    دیکتاتور اونایی ان که سرتاپا دروغ اند و زیر قول زن و ظاهر نما. نه رهبر انقلابی یک کشور ;-)
  • رفیعی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    13 2
    موندم به شما دوتا مثبت بدم یا منفی!!!
  • كيوان A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 4
    عزيزم..! اونايي كه زير قول زن و سرتاپا دروغند آدماي زير قول زن و دروغ گو هستند! ديكتاتوري زماني هست كه تصميم گيرنده نهايي يك نفر باشه و اراده قدرت دست همون آدم باشه و تا آداب غذا خوردن مردم هم به ميل ايشون باشه. ديكتاتوري و دروغ گويي با هم فرق داره
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 3
    درود بر همه ی کسانی که در سراسر تاریخ جلوی چپاول کشورشون به وسیله ی قدرتمندان زورگو ایستادند.