احمد توکلی می گوید:یکی از ویژگی های بودجه استاندارد، جامعیت آن است و دولت می بایست لایحه هدفمندی یارانه ها را هم همراه بودجه به مجلس ارائه می کرد.

احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا در مورد شیوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها طرحی را به دولت داده است، گفت: خیر. البته پیشنهاد دارم و پیش از این هم به دولت دهم آن را ارائه کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم شمول بودجه نسبت به هدفمندی یارانه ها هم نقض قانون است و هم دولت و مجلس را دچار مشکل می کند، تاکید کرد: اجرای این قانون دخل و خرج دارد و در بودجه یا متمم قاعدتا باید منظور شود.
توکلی که می گفت بودجه سالانه از نظرعلمی باید جامعیت داشته باشد و اصل 52 قانون اساسی هم در این امر صراحت دارد، گفت: کشور دخل و خرج دارد و ما نمی توانیم در تصویب بودجه یک بخش رانادیده بگیریم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:لایحه بودجه باید یک بار به مجلس ارائه شود و لایحه اداره کشور در طول یک سال باشد و نمی توان لایحه هدفمندی را از بودجه جدا کرد.

وی با اشاره به عملکرد دولت دهم در ارائه بودجه به مجلس و اصلاحیه های آن، گفت: در دولت قبل به این شکل رفتار می کرد که مورد اعتراض نمایندگان و بنده واقع شد و پس از ان دولت دیگر به این شکل عمل نکرد.

توکلی که معتقد است دولت با نگتجاندن موضوع هدفمندی در قالب بودجه دچار اشتباه شد، اظهار داشت: دولت می توانست  موضوع هدفمندی را در بودجه بگنجاند و بعد از تکمیل شدن مطالعاتش در در فروردین اصلاحیه ای را به مجلس ارائه کند.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    14 1
    فاز دوم براي چي؟ فاز يكش خيلي تجربه خوبي بود كه فك فاز دومش هم باشيم؟ ميخواين با يك شوك تورمي ديگه زير پاي دولت ور خالي كنيد؟ با اين اوضاع اگه بتونن تورم سال ديگه رو تا 25 درصد هم بيارن شاهكار كردن اونوقت صحبت از فاز دوم ميكنيد؟
  • رکسانا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    4 0
    اینها دلش واسه مملکت نسوخته!