ایسنا نوشت:

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این که امکان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بی‌تفاوت باشد، گفت: حضور حزب‌الله در سوریه با هدف دفاع از مقاومت و طرح‌های آن و نه برای دفاع از شخص، نظام یا محدوده جغرافیایی خاص در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: حضور حزب‌الله در سوریه با هدف دفاع از مقاومت و طرح‌های آن و نه برای دفاع از شخص، نظام یا محدوده جغرافیایی خاص در این کشور است.

وی عنوان داشت: آنچه امروز در سوریه شاهد آن هستیم، تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نیروهای مقاومت در سوریه پس از ناتوانی‌شان در لبنان، فلسطین و ایران است.

نعیم قاسم در ادامه تلاش‌ها برای ضربه زدن به مقاومت را بخشی از طرح خاورمیانه‌ جدید با هدف تغییر معادلات در منطقه و سلطه اسرائیل بر خاورمیانه دانست و تاکید کرد: امکان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بی‌تفاوت باشد چرا که آنچه محور مقاومت را هدف قرار دهد، سایر نیروهای مقاومت در اماکن دیگر را نیز هدف قرار خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: به عقیده من حل بحران سوریه بسیار پیچیده است و اگر کنفرانس ژنو 2 برگزار شود نیاز به زمان بیشتری برای آغاز به کار دارد به ویژه اینکه گروه‌های تکفیری در حال حاضر نه تنها بخشی از راهکار سوریه نیستند بلکه به حل بحران از طریق کشورهای غربی اعتماد ندارند. لذا حل بحران سوریه طول می‌کشد.

وی تاکید کرد که در میان کشورهای عربی کسانی هستند که به رغم شکست طرح‌ها و توطئه‌هایشان در سوریه می‌خواهند بحران را طولانی کنند و هدف این افراد نابودی کشور و ملت سوریه است.

نعیم قاسم در ادامه افزود: اگر پنج درصد از مقداری که در خصوص سلاح، کشتار و ویرانی مصرف می‌شود برای آوارگان مصرف می‌شد ما در لبنان با مشکل آوارگان مواجه نبودیم.

وی در پایان از گروه‌های لبنانی خواست تا برای گفتگو، احیای پارلمان، انتخاب رئیس‌جمهوری و فعالیت‌های مثبت برای تشکیل لبنان جدید تلاش کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    نباید اونجا باشید چون عربستان و اسرائیل از دستت ناراحت میشند .
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      تویی که خوشمزگی میکنی جواب بده :چطور حزب الله و ایران و روسیه میتونن از حکومت بشار حمایت کنن و به این حمایتشون افتخار!!!!!!!!! ولی بقیه کشورها نباید از مخالفین حمایت کنند ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      الان که ساعت 11:50 دقیقه است حدود 80 نفر منفی داده اند ولی اگر این رقم تبدیل به 8000000 نفر هم بشه در انزجار و تنفر من نسبت به دیکتاتور سوریه ذره ای خدشه وارد نمیشه .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      48 20
      اقای بی نام :چون منافع روسیه ایران و حزب الله در حمایت از نظام سوریه است و حمایت اسرائیل عربستان و... از گروه های مسلح به دلیل منفعت خودشونه ؟؟؟ من به عنوان یه ایرانی دوست دارم منافع کشورم تامین بشه تا منافع عربستان ( منافع ما ضرر نکردن هست در منطقه هست ) اقای بی نام : چرا بقیه کشور ها از مخالفین بحرین حمایت نمیکنند ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      42 16
      اقای بی نام من به دلیل کارم ( شرکت مپنا و راه اندازی نیروگاه در سوریه ) برای مدتی سوریه بودم اونجا ازادی افراد مثل کشور ترکیه بود . ای کاش شما هم اونجا بودی . در سوریه افراد رادیکال به دلیل تفکرات افراطیشون اجازه عرض اندام نداشتند و سرکوب میشدند .
    • مهدی و پویا A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      23 7
      جناب آقای بی نام که کاسه داغتر از آش شده ای و می گویی خوشمزگی مکنید ایران از مردم بی دفاعی که آقایان القاعده و گروههای وابسته به بی رحمی می کشند حمایت می کند و اگر خدایی نکرده تکفیری ها در سوریه پیروز شدند نوبت ایران می شود و همان بلایی را که به سر سوری ها درآورده اند بر سرما می آورند البته خداوند همه آنها و حامیانشان را نابود کند
    • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      3 4
      دوست عزیزی که مدتی در سوریه بوده اید، من هم مدتی در سوریه بوده ام با فراق بال بیشتری برای گردش و زیارت طبعا بیشتر از شما شاخصه های آزادی را در سوریه سنجیده ام. آزادی به کاباره و عشرتکده ای نیست که شما در سوریه دیده اید که میگویید "مثل ترکیه" است! خودِ ترکیه هم تا 10 سال پیش آزادی نداشت. آزادی یعنی رسانه های آزاد، یعنی احزاب سیاسی، یعنی انتخابات آزاد، یعنی عدم مداخله نظامیان در سیاست و در بازار. در سوریه بیشتر ثروت در دست نظامیان است و تنها حزبی که آنجا حاکم است حزب بعث است و هیچ حزب مذهبی یا سکولار دیگری در آنجا اجازه فعالیت ندارد. کاش هنگامی که در سوریه بودید کمی بیش از هتل و چند جای دیدنی و "آزاد" دمشق را هم میدیدید که در چه وضعیتی زندگی میکنند.
  • اسکندر A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    8 22
    چگونه است که خود مقاومت - حماس و فلسطینیان-در سوریه بر علیه شما و نظام اسد می جنگد .؟ توجیهات غیر منطقی باعث کاهش اعتماد دوستدارانتان خواهد شد..
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      5 2
      من طرفدار حزب الله لبنان هستم ولی حالم از بقیه اعراب بهم میخوره دلیلش هم خود حرفهای شماست .
  • محمد A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 1
    باید مسئولان جواب ابهامات دوستان را بدهند . اما به نظرم حزب الله از فلسطین و حماس و بقیه اعراب جداست .