مهره چینی آنگلا مرکل در دولت جدید آلمان نشان می دهدکه او قصد دارد همچنان آینده کشورش را در اختیار زنان باقی بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین انتصاب یک زن  به عنوان اولین وزیر دفاع این کشور که گفته می شود روابط مستحکمی با خانم صدراعظم دارد توجه تحلیلگران سیاسی و رسانه ای را به خود معطوف داشته است. 

خبرگزاری فرانسه درگزارشی به این انتصاب واکنش شان داده و گفته است سوای از اینکه انتصاب خانم اورسولا فاندرلین به عنوان اولین وزیر دفاع آلمان در نوع خود نادر و جنجال برانگیز است نکته حائز اهمیت این است که به نظر می رسد مرکل در حال آماده سازی او برای تصدی پست صدراعظمی است.

اورسلا فاندر لین در حالی در کابینه سوم خانم مرکل سمت  وزیر دفاعی را به خود اختصاص داده که در واقع یک پزشک حاذق و مادر هفت فرزند است.

او می تواند در آینده جانشین احتمالی آنگلا مرکل صدراعظم این کشور شود. داشتن جذابیت های زنانه که برای رای دهندگان زن آلمان حائز اهمیت است از یک سو و توانایی های فردی و مدیریتی او که توانسته وی را تا این سطح در حزب خود بالابکشد از دیگر سو می تواند این گمانه زنی را بیش از پیش قوی کند. 

او همچنین نشان داده است که برای مرکل نیز  یک رقیب سیاسی جدی بوده و شرایط لازم برای ایستادگی و به چالش کشیدن رقبای سیاسی را به خوبی داراست.

فاندر لین که در بروکسل متولد شده به زبان‌های انگلیسی و فرانسه کاملا مسلط و همچنین فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه لندن است و با مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی ارتباط خوبی دارد. وی اخیرا در مقام وزیر کار و امور اجتماعی آلمان، در تلاش برای حل معضل بیکاری جوانان سفری دوره ای به پایتخت‌های اروپایی داشته است.

اورسلا فاندر لین در سال 1958 در بروکسل در یک خانواده سیاسی متولد شد. ارنست آلبریخت پدر فاندرلین از مقامات ارشد حزب حاکم آلمان بود. در دورانی که افراطیون چپ‌گرا شخصیت‌های سیاسی را هدف قرار می‌دادند، فاندر لین سال‌های نوجوانی تحت حفاظت پلیس بزرگ شد. وی به دلیل این تهدیدها حتی مجبور شد به لندن مهاجرت و با نام مستعار رُز لادسون زندگی کند. وی این تدابیر امنیتی را تا سالها رعایت می‌کرد.

وزیر دفاع آلمان ابتدا در رشته اقتصاد و سپس پزشکی به عنوان دانشجوی ممتاز فارق التحصیل شد. فاندرلین در سن 32 سالگی به حزب اتحادیه دموکرات مسیحی پیوست و در سال 2009 برای اولین بار یکی از کرسی های پارلمان آلمان(بوندستاگ) را بدست آورد و مرکل وی را اولین بار به عنوان وزیر امور خانواده انتخاب کرد.

با این همه فاندرلین با همه این مزیت ها بیشتر تحت حمایت شخص مرکل است و حزب مردسالار محافظه کار آلمان او را یک خودی فرض نمی کند و با احتیاط با او برخورد می کند.

کارشناسان سیاسی براین باورند که انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع آلمان از سوی مرکل نشان دهنده میزان اعتماد و علاقه ای است که صدر اعظم به فاندرلین دارد و همین موجب می شود تا این حدس و گمان پدید بیاید که او گزینه خانم مرکل برای جانشنیی خود است تا همجنان بتواند سکان اداره امور آلمان را در دست زنان نگاه دارد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =