روزنامه ایران گفت وگویی با محجوب رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی انجام داده است.

*اساساً آنچه ما در گزارش تحقیق و تفحص تهیه کردیم، اتهام علیه کسی نیست. اقرارهایی است که به ما رسیده و ما مستند کردیم و این مستندات را به دادگاه دادیم. حالا دادگاه باید تصمیم بگیرد. بنابر این فرافکنی‌ها و تکذیب کردن‌ها معنایی ندارد. به هر حال ریشه این مسائل بی‌قانونی است و به نظر من هنوز باید به مبارزات علیه فساد ادامه دهیم. مطمئن باشید مجلس قدمی عقب نخواهد کشید. البته تا زمانی که دادگاه نظر ندهد ما پیشداوری هم نمی‌کنیم چون در مقام قضاوت نیستیم.
*من نمی‌دانم اسم آن را می‌توان خودسری گذاشت یا چیز دیگر، اما فضایی ایجاد شده بود که در حاشیه برخی اطمینان‌ها به وضعیتی رسیده بودند که نه تنها به مقررات بلکه به همان تشکیلات درونی موجود در خود سازمان هم توجه نمی‌کردند مثلاً در داستان بابک زنجانی ما نمی‌بینیم که به هیأت مدیره رجوع شود.
*می‌دانیم که آقای مرتضوی ابتدا در دستگاه قضایی مشغول به کار بوده است. در دستگاه قضایی، قاضی باید احساس مصونیت داشته باشد تا بتواند استقلال رأی داشته باشد. ولی این روحیه خارج از دستگاه قضایی مفید نیست. سعید مرتضوی به این موضوع توجه نداشته که این روحیه مختص دستگاه قضا است و در جاهای دیگر نتایج عکس دارد. کما این‌که در دوره مدیریت ایشان بر سازمان تأمین اجتماعی نه تنها مشکلات این سازمان رفع نشد بلکه حاشیه‌ها و مسائل زیادی را ایجاد کرد.
*مرتضوی وقتی در تأمین اجتماعی مستقر شده، سعی کرده به کسانی مهربانی و توجه کند که به‌طور خاص از او حمایت می‌کردند یا می‌توانستند حامی او باشند. او در برابر فشارهای خارجی که عمدتاً از ناحیه مجلس وجود داشته در صدد جذب برخی نیروها برآمده تا شاید این فشارها را کاهش دهد.
*آقای مرتضوی باید خودش را با شرایط جدید وفق دهد و آماده دفاع در دادگاه باشد. من نمی‌گویم همه تخلفات را ایشان ایجاد کرده، به هر حال زمینه‌اش وجود داشته ولی او در دوره مدیریت خود این مشکلات را تسکین نداده یا حل نکرده و اجازه داده که بزرگ‌تر شود. مشکلات را با پاداش و پول نمی‌شود حل کرد. مجلس اعتقاد دارد که در انتخاب آقای مرتضوی اشتباه شده است.
*همه باید قبول کنیم که قانونمداری «کلید» است. دولت جدید با «کلید قانون» آمده است. آقای روحانی سال‌ها در مجلس بوده و از قدمای مجلس هستند. دیدید که وقتی مجلس دو وزیر ایشان را پشت سر هم رد کرد ایشان با کمال تواضع وزیر دیگری را بلافاصله معرفی کردند. این اتفاق اگر در مدیریت دولت گذشته رخ می‌داد، حتماً دچار کشاکش و حاشیه می‌شد. امیدواریم دولتمردان قانونمداری را روز به روز تقویت کنند و خودشان اجازه ندهند جایی از این اتفاقات یا شبیه این به وجود آید. توجه داشته باشیم این‌که نام خود را «نیروی انقلاب» بگذاریم کافی نیست. امام(ره) حتی کوچکترین مطالب را به قانون ارجاع می‌دادند. برای ممانعت از ایجاد فساد، باید قانون را سرلوحه قرار دهیم.

23/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 0
    اين قدر دست دست كنيد تا بابك زنجاني هم مثل خاوري فرار كنه بره كانادا
  • فرید IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    13 0
    معلوم نیست این اقا با سن نه چندان زیادی که داره درطی این سالها با چه پشتوانه ای در سمتها و منصبهای مختلف اینهمه قانون شکنی کرده.
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    10 0
    بایک زنجانی یک معماست.. ظاهرا پای ایشون نباید به هیچ دادگاهی برسه تا حامیان قدرتمندش رو نشن.. به این می گن مصونیت قانونی..
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    9 0
    در مفسد بودن مرتضوی و زنجانی شکی نیست اما آقای محجوب و نمایندگان نکنه خبری یا سری با زنجانی و مرتضوی دارندکه مردم بی خبرند //اگه شمامشکلی نداشته باشید همگی با هم قوه قضاییه رو در منگنه میگذارید تا سریع این مفسدها رو محاکمه کنه ///منتها آدم نمیدونه قسم حضرت عباس شما رو قبول کنه یا دم خروس
  • majid A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 0
    بابا مصداق کلید و قانون عوض شده
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    7 0
    مهربانی؟؟؟؟ دفترچه خدمات درمانی تامین اجتماعی؟؟؟؟؟؟ کارگر وکارمند؟؟؟؟؟ هدیه؟؟؟؟؟؟نماینده مجلس؟؟؟؟؟؟مسئول ؟؟؟؟؟ و ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ميثم IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    14 0
    نوشته آقاي مرتضوي سعي كرده به يك عده مهرباني و توجه بيشتري كند !!! واقعا مردم ر چي فرض كردين ؟ """"""""""""""""""""""" مرتضوي بايد اعدام شود همين و بس """""""""""""""""""""""""
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    4 0
    احسنت به این استدلال منطقی.آفرین.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    13 0
    راستی حامی مرتضوی در قوه قضاییه چه کسی بوده که توانسته یک شبه ره صد ساله بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فاضل محجوب IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 1
    شاید کسی نداند : نماینده مورد حمایت خانه کارگر پیشتاز حمله به مدیر سازمان تامین اجتماعی در دولت سابق شده ! در صورتی که مدیران سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل مانع ارائه ی کمکهای مالی گزاف و بی مورد به این حزب شده اند!!
  • محمدرضادیداری IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 1
    الغریق یتشبث بکل حشیش .اقای مرتضوی درحال غرق شدنه ولی می خواهد قبل از غرق شدن چند نفری را هم با خودش غرق کنه
  • ایراندوست A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 0
    از مسئولین می خواهیم خیانتها، فسادها و سوء مدیریت های دولت گذشته را بدون رسیدگی رها نکنند و عاملین وضعیت نابسامان حاضر را به سزای عمل خود برسانند. در این صورت است که درد ملت اندکی تسکین می یابد.