آمارهای بانک مرکز نشان می دهد، تعداد تراکش صورت گرفته طی مهرماه سالهای 86 تا 92 سالانه به طور متوسط 38 درصد رشد پیدا کرده است.

مریم کائید: بنابر اعلام بانک مرکزی، نظام بانکی کشور در مهر ماه بالغ بر 344 میلیون و 572 هزارو 709 فقره تراکنش بر روی خودپردازها و 17 میلیون و 395 هزارو 598 فقره تراکنش بر روی دستگاه های پایانه شعب به ثبت رسانده است و در این میان بانکهای کشور با افزایش تسهیلات مربود به مبادلات الکترونیک سعی می کنند سهم بیشتری از این بازار رو به گسترش داشته باشند.

آمارهای مذکور در حالی به ثبت می رسد که شبکه بانکی در مهرماه سال جاری بالغ بر 252 میلیون 446 هزارو 742 فقره کارت صادر کرده است و نظام بانکی در این مدت 32 هزارو 695 خودپرداز و 60 هزارو 817 پایانه شعب راه اندازی کرده است .

آمارهای نظام های پرداخت در حالی منتشر می شود که بانک های گردشگری،ایران زمین،انصار،خاورمیانه،شهر، قوامین و قرض الحسنه رسالت آمار خود در این خصوص و مبالغ تراکنش ها را در اختیار بانک مرکزی قرار نداده اند.

بنابر آمارهای رسمی شبکه بانکی کشور در مهرماه سال جاری بالغ بر 173 میلیون 109 هزارو 464 فقره کارت برداشت و کمی بیش از 2 میلیون کارت اعتباری و 77 میلیون 330 هزار کارت هدیه منتشر کرده است.

حجم تراکنش های الکترونیکی بانکها

بر این اساس در بین بانک های خصوصی بانک اقتصاد نوین با ارائه 31 هزارو 371 فقره ،بانک پارسیان با 256 هزارو 966 فقره ،بانک پاسارگاد با بیش از 71 هزار فقره، بانک آینده با بیش از 2 هزارفقره،بانک تجارت با 5 هزار فقره و بانک توسعه تعاون با 3 هزار فقره کارت در بازار کارت های اعتباری حرکت کرده اند.

اما رکوردداران این بخش بانک های ملی ،ملت و صادرات با انتشار به ترتیب 708،360 و 342 هزار فقره کارت اعتباری هستند.

در بخش صدور کارت های هدیه در مهرماه سال جاری نام بانک های ملت ،پارسیان ،صادرات وملی به عنوان رکورداران این بخش دیده می شود که بانک ملت به عنوان رکورد دار این گروه 18 میلیون کارت هدیه صادر کرده است.

قابل ذکر است روند رو رشد مبادلات مبادلات الکترونیک در کشور به خوبی از تعداد تراکنش های صورت گرفته مشخص است، آمارهای بانک مرکز نشان می دهد، تعداد تراکنش صورت گرفته طی مهرماه سالهای 86 تا 92 سالانه به طور متوسط 38 درصد رشد پیدا کرده است.

البته در مهرماه سال 92 در مقایسه با سال 91 میزان تراکنش ثبت شده 4 درصد رشد داشته است که این پایین ترین میزان رشد دفعات تراکنش طی سالهای اخیر محسوب می شود، دلیل این مسئله البته می تواند از یکسو نزدیک شدن بازار مبادلات الکترنیکی به مرز اشباع باشد و از سوی دیگر رشد اقبال مردم نسبت به مبادلات اینترنتی و اینترنت بانکها و حتی خدمات موبایلی بانک ها باشد که در حال حاضر تقربیا تمام بانکهای کشور در حال ارایه آن هستند.

31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    پوز ملت هر روز از ساعت 11 صبح الی 2 بعد از ظهر قطع است. علت را که جویا شدیم گفتند در این ساعت اوج ترافیک هست و این قطعی کاملا طبیعی است! تراکنش ناموق و 72 ساعت پول در هوا ماندن هم کاملا طبیعی است !!!!!!!!
    • جیم جارموش IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      4 1
      اتفاقا اصلا رو هوا نیست تو حساب بانک عامل میمونه و به طور روز شمار بهش سود تعلق میگیره ! البته سودش به بانک میرسه نه به مشتری ! حالا شما تعداد تراکنش های ناموفق رو ضرب در 72 ساعت کن و سود روز شمار بهشون بده ببین با مبالغ نجومی رو برو میشی یا نه !
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      2 2
      pos ملت کلی پول را به حساب بنده واریز نکرده تازه خبردار شدم. بعد از کلی دوندگی گفتند یک ماه دیگه واریز می کنیم. منم pos ملت را جمع کردم.
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      2 7
      دوست عزیز من این همه از ملت خریداری میکنم خرید اینترنتی مشکلی برام بوجود نمیاد و پولم هم به گفته شما معلق نمیمونه وقتی بلد نیستید کلاری کنید تقصیر بانک نیست!
    • علی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      9 0
      "اوج ترافیک " فقط مختص جهان سومی هاست. شما نگاه کنید به دیگر کشور ها . اونها هم اوج ترافیک دارند ولی کسی حرف از قطع شدن خدمان ، تراکنش نا موفق ..... نمی زند. پس بی کفایتی مسئولین تنها دلیل این مشکلات است.
  • بی نام EU ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    329 3
    منظورتان از کارت اعتباری چیست؟ debit card میشه کارت بدهی یا همون چیزی که در جیب همه ما ایرانی ها هست. credit card میشه کارت اعتباری که بدون این که پولی تو حسابت باشه می تونی تا یه سقفی که بانک بهت اعتبار داده باهاش خرید کنی. آمار شما احتمالاً مربوط به کارت بدهی است و نه کارت اعتباری.
    • مهدی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      0 4
      عزیز جان در اصل هردو تاشون کارت بدهی هستند....
    • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      0 0
      دمت گرم
    • مسعود IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      1 0
      آفرین
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      4 0
      دقیقا حرف شما درسته. متاسفانه این واژه اعتباری یک اشتباه غلط در فرهنگ ما شده که کارکردی کاملا بر عکس پیدا کرده. مثلا همین خطوط مخابراتی که به اعتباری مشهور شده دقیقا برعکس اسمش غیراعتباری هست. چون شما پول رو اول پرداخت می‌کنید و بعد استفاده می‌کنید. و در مقابل خطوط عادی که اول استفاده می‌کنی و بعد قبضش رو دو ماه بعد پرداخت می‌کنی اعتباری هست. خلاصه اینکه تعریف اعتباری در کشور ما کاملا با معنای واقعیش متفاوته. مثل خیلی چیزهای دیگه.
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      1 1
      ظاهرا الآن بانک ها کارت اعتباری به همین معنایی که شما فرمودید منتشر می کنند.
  • فرشاد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    4 0
    ملت خیلی خوووووووب بود الان خیلی بد شده مه چیشو برداشته ..........
  • حامد A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 7
    پارسیان بانک ایرانیان شایسته ایرانیان
  • قربانعلی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    در مورد بانک ملت هم باز کاملا درسته، بصورت رندوم هر چند تراکنش بالای صد هزارتومان، خطا میده و دوباره از حساب کسر میکنه که تا یکماه و کلی رفت و آمد بتونی پولت پس بگیری. موقع استفاده از پوز بانک ملت، مقاومت کنید و بخواهید از پوز بانک دیگری استفاده بشه
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 0
    چه می کنه این کارت هدیه!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    6 0
    از موقعي كه طرح شاپرك اومد كلافه شديم ديگه نمي شه كاسبي كرد از يه طرف مشتري پول نقد همراه ندارند فقط كارته از يه طرف سيستمهاشون كار نميكنه.
  • احسان EU ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 3
    من کارمند بانک ملت هستم.این گزارش شفاف نیست.واقعیت این است که در سالهای اخیر بانک ملت با اتکا به دانش بومی متخصصان و نخبگان ایرانی ،با سامانه هائی کاملا بومی از جمله سامانه جام و اینترنت بانک در زمینه بانکداری الکترونیک پیشرو شد به صورتی که اکثر قریب به اتفاق مردم از خدمات غیر حضوری این بانک رضایت کامل دارند اما متاسفانه اخیرا با کارشکنی های بانکهای رقیب که توان رقابت با بانک ملت را نداشتند برخی از خدمات منحصر به فرد از جمله خدمت انتقال وجه و موجودی و ده گردش را از روی پوز بانک ملت را برداشتند که بسیار جای تاسف دارد که بانک مرکزی به جای درخواست از سایر بانکها برای به روز کردن خود ،جلوی پیشروی پیشرفته ترین و بروز ترین بانک ایران را میگیرد تا به اصطلاح تعادل در بانکداری غیر حضوری ایجاد کند.
    • امیر IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      3 0
      دوست و همکار گرامی نظر جنابعالی در مورد فشار سایر بانک ها صحیح نیست لطفا بیشتر مطالعه فرموده و در صورت اطلاع از اصل ماجرا ، از اقدام برای تحریک مردم بر علیه سایر بانک ها دست بکشید. تقریبا اکثر بانک ها قابلیت ارائه سرویس های مذکور را دارند اما به علت رعایت مسائل امنیت مالی تا زمان اطلاع رسانی مناسب به آحاد مردم از طرف بانک مرکزی و شبکه شاپرک ارائه خدمات فوق ممنوع است(به بانک های رقیب مرتبط نیست).
  • mosiana IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 6
    بانک فقط پست بانک پایانه فروش های عالی داره
  • مهیار A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 8
    بانک فقط سامان
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 1
    credit card مگه تو ایران داربم؟
  • مهدی سروری A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    3 0
    متاسفانه! نحوه برخورد و ارایه خدمات و ارتباط پشتیبان دستگاه بانک ملت درحوزه میدان هفت تیر و خیابان مفتح شمالی بیشتر شبیه به زندگی در انبوه درختان و داستان تام است. تهدید می کنند و خدمات نمی دهند و در زمان اعتراض هم با ادبیات تهدیدآمیز تو را معطل می گذارند. در زمانه ای که سایر بانک ها همچون ملی و اقتصاد نوین و سامان به این سرعت نیاز تو را پاسخ می دهند و برای رضایت تو می کوشند هنوز هستند این چنین مدیرانی که با تمسخر تو را به مدیر مافوق خودشان ارجاع می دهند... این ها یعنی نبود شناخت از بازار رقابتی صحیح و تعریف مشتری مداری و مدیریت سلامت در عرصه خدمات اجتماعی !
  • نصاب پوز بانکی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    سلطه بهترین واژه جهت نشان دادن ماهیت بانکهای ماست . حیف زحمات 10 ساله ای که برای این بانک ها من و امثال من کشیدیم. فقط بلدن پز الکی بدن و آمارهای مفت ،دریغ از یک مثقال خاصیت
  • امید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 0
    در اکثر کشورهایی دنیا هر خدمات دهیی پیشرفت میکنه اما در ایران برعکس چیزی که هست هم بر حذف میکنن به فرض مثال:جدیداً پز بانک ملت، که می تونستی باهاش پول انتقال بدی حذف شد! موجودی پز رو بگیری حذف شد!ده گردش آخر رو بیگیری حذف شد و.......
  • hasan IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 1
    از خبر انلاین عزیز تقاضا دارم به این فاجعه رسیدگی نماید چند روزه انتفال وجه پوز های ملت و سامان قطع شده است . جویا که شدیم گفتند بانک های دیگر که توان زیرساختی این فعالیت را نداشتند با شکایت به بانک مرکزی با این استدلال که پوز فقط برای تراکنش خرید است نه تراکنش دیگر بانک مرکزی رو مجاب به قطع فعالیت انتقال وج این دو بانک کرده اند ایا این پاک کردن صورت مسئله نیست که روی ناتوانی خود سرپوش بگذارند انتقال وجه برای کاسبان در زمینه خرید و فروش کالا بسیار مهم بود
  • پذیرنده IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 6
    در بین پوزهای بانکی پوز شرکت پککو ( پوز پارسیان) از همه قابل اعتمادتراست
  • شادي A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 8
    از بين كارت بانك هايي كه من استفاده كردم هيچ بانكي منظم تر و امن تر از سپه نيس! هر موقع از شبانه روز بري چه با موبايل بانك چه از طريق اينترنت تا حالا نديدم سرويس نده!
  • بانکی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    2 0
    از زمانیکه که شاپرک شروع به کار کرد این پول مردم هست که اگر حواسشون نباشه و پیگیر نشن می ره تو جیب خورزو خان ! توصیه می کنم همه کسانیکه دستگاه پوز دارن به ریز تراکنش هاشون توجه کنن و صورتحساب کامل از خرید هاشون داشته باشن !
  • مرتضی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 3
    ملت با باشگاه مشتریان و دیگر ترفندهای خلاقانه رکورددار است
  • علی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    10 0
    دقیقا حرف شما درسته اونی که اول باید پول واریز کنی به حساب بعد خرید کنی debit card هست نه credit card که نشون از بی اعتمادی بانکها به مردم و بی اعتبار بودن 75 ایرانی هست مثل تسهیلات که چند نفر ضامن ازت میخان.تو ایران اصل بر اینه که مشتری پول ما رو پس نمیده (میدزده).