رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز از دو تصمیم مهم در این دانشگاه خبر داد؛ برگزاری کنکورهای متعدد در سال و توقف بورس خارج از کشور.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از چالش های نانوشته دانشگاه آزاد و سازمان سنجش در دوره جدید، برگزاری کنکور مجزاست. یکی از نخستین برنامه های حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد پس از برکناری فرهاد دانشجو، جدا کردن کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری بود. اما این برنامه با مخالفت سازمان سنجش همراه شد.

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش گفته که دانشگاه آزاد نهایتا می تواند تا پایان امسال کنکور برگزار کند. اما میرزاده همچنان بر حرف خود ایستاده است؛ در سال چند کنکور برگزار می کنیم. 

به گزارش مهر میرزاده امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در کنکور سال 93 توضیح داد: در کنکور سال 93 دوره تحصیلات تکمیلی در رشته های کلاسیک کارشناسی و کاردانی افزایش پذیرش دانشجو نداریم ولی در رشته های چند نظمی دوره کارشناسی ارشد افزایش دانشجو را خواهیم داشت.

او به نتایج مذاکرات در جلسه سنجش و پذیرش در زمینه برگزاری آزمون های متعدد اشاره کرد و گفت: در این جلسه به منظور کاهش اضطراب خانواده ها پیشنهاد برگزاری کنکورهای متعدد ارائه شد که در این جلسه مورد پذیرش قرار گرفت ولی مکانیزم های آن تعیین نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین خبر از فروش اموال مازاد دانشگاه داده است. فارس دراین باره از قول میرزاده چنین نوشت: برای تبدیل به احسن کردن اموال دانشگاه آزاد نیز مجوز گرفتیم که اموال مازاد را فروخته یا تبدیل به احسن کنیم، اموال مازاد دانشگاه آزاد صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود بلکه میزانی از آن در امر پژوهش اختصاص می‌یابد.

بورس خارج لغو شد

یکی از دیگر از اظهارات امروز رئیس دانشگاه آزاد، درباره بورس خارج بود. میرزاده دراین باره گفت: در حال حاضر دانشجویان بورسیه به خارج اعزام نمی شوند چرا که در داخل دانشگاه آزاد کلیه رشته های مورد نیاز وجود دارد. البته بورسیه دانشجو در داخل کشور ادامه دارد، در این راستا دانشجویان در داخل دانشگاه آزاد به عنوان بورسیه پذیرش می شوند تا به عنوان استاد و اعضای هیات علمی در این دانشگاه فعالیت خود را ادامه دهند.

او گفت: برنامه داریم تا 1600 نفر به عنوان عضو هیات علمی و بورسیه جذب کنیم. به زودی فراخوانی در این زمینه اعلام می شود، با اعلام این فراخوان 1100 نفر با مدرک دکترا و 500 نفر دانشجوی دوره دکتری که طرح جامع خود را دفاع کردند و یکی دو سال از تحصیل آنها باقی مانده است بورس خواهند شد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    4 0
    باید مثل کشورهای خارجی هر فصل یک کنکور داشته باشند و هر فصل دانشجو بگیرن .اینجور یکسال از عمر ملت هم هدر نمیره