اولین جلسه تمرین تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به مدت 100 دقیقه با حضور محمد بنا و 28 نفر از فرنگی کاران برگزار شد .

مهدی شیروانی: قبل از شروع تمرین فرنگی کاران ، حسن بابک مدیر جدید تیمهای ملی کشتی فرنگی ابتدا جلسه ای با رسول خادم و سپس با محمد بنا و حسام الدین جعفری سرمربی و سرپرست جدید تیم ملی بزرگسالان جلسه ای 20 دقیقه ای برگزار و به تبادل نظر و همفکری پرداختند . بعد از اتمام این جلسه ، فرنگی کاران بر صندلی های شمال شرقی خانه کشتی مستقر شده و با سخنان روحیه آفرین محمد بنا آماده آغاز تمرین شدند . با اتمام برنامه تمرینی آزادکاران ، اولین جلسه تمرین فرنگی کاران زیر نظر محمد بنا از ساعت 18 و با میانداری محمد فقیری استارت خورد .

فقیری مغضوب قدیم ، محبوب جدید

فقیری که قبلا از نفرات مغضوب بنا بود ، در بازگشت موفق ترین مربی کشتی فرنگی ایران ، محبوب او شده و میاندار اولین تمرین شد . هنگام دویدن و نرمش فرنگی کاران فقیری و سوریان 55 کیلوهای تهرانی اول و آخر ستون را دراختیار داشتند . فقیری در سرِستون حرکات نرمشی را آغاز و سوریان هم از جا ماندن نفرات انتهایی ستون جلوگیری کرده و آنها را به سایرین می رساند .

همه بودند به جز طالب ، سعید و جزینی

قاسم رضایی قهرمان المپیک لندن ، حبیب اله اخلاقی و بشیر باباجانزاده نفرات سوم جهان و اعزامی به المپیک که غایبان دائمی اردوهای تیم ملی بعد از لندن بودند ، با آمدن محمد بنا در اولین جلسه تمرین تیم ملی حاضر شدند . طالب نعمت پور قهرمان مسابقات جهانی بوداپست ، سعید عبد ولی قهرمان جهان و مسافر المپیکی 66 کیلو به همراه برادرش سامان عبد ولی کشتی گیران غایب اولین تمرین بودند .  رسول جزینی مربی سنگین وزن تیم ملی هم تنها عضو غایب کادر فنی لقب گرفت که براساس هماهنگی های به عمل آمده قرار بود از روز دوم به فرنگی کاران ملحق شوند .

نوروزی تمرین نکرد

 امید نوروزی قهرمان 60 کیلوی جهان و المپیک به دلیل بیماری تحت درمان قرار داشت که به تشخیص پزشک تیم و تزریق آمپول او از شرکت در اولین تمرین معاف شد . البته بشیر باباجانزاده نفر سوم سنگین وزن جهان هم بعد ازاتمام نرمش و هماهنگی با کادر فنی ، فقط با دستگاه دوچرخه به تمرین روی پا پرداخت .  

انتقال نشاط و شادابی به شاگردان

محمد بنا ، ایرج اسفندیاری فر ، خلیل رشید محمدزاده ، سعید شیرزاد ، محمد علی چمیانی ، حسام الدین جعفری و حسن بابک هدایت فرنگی کاران و نظارت برعملکرد مربیان و کشتی گیران را برعهده داشتند . آنچه که بیش از هر چیزی کاملا مشهود بود ، حضور پررنگ ، پرنشاط ، با انگیزه و شاداب محمد بنا بود . سرمربی جدید تیم ملی که بعد ماهها دوری از کشتی مجددا به تیم ملی برگشته بود ، با سخنان روحیه آفرین و شوخی هایی که بعضا با اردونشینان می کرد سعی داشت تا این روحیه و شادابی را به شاگردانش هم منتقل کند .

کشتی مال ماست ، چه در خاک ، چه سرِ پا

بعد از اتمام نرمش فرنگی کاران به مرور و کار در خاک و سرِ پا پرداختند . در خلال این تمرینات محمد بنا با فریادهای خود نکاتی را به اردونشینان گوشزد و یادآوری می کرد . یکی از نکاتی که او بارها بر آن تاکید داشت این بود که همه چیزِ کشتی مال ماست . چه در خاک و چه در سرِپا ما حرف اول کشتی را زده و بازهم می زنیم . همین تغییرات جدید در کشتی را نیز از ما گرفته اند . آنها به توانائیهای شما پی برده اند ولی شما هنوز خودتان را نشناخته اید . قرار نیست یکی دو بار یک نرمش یا یک فن را اجرا کنید یا دو ، سه بار سایه بزنید همه چیز تمام شود باید روزها ، هفته ها و ماهها پشت سرِهم تمرین و تکرار کنیم تا اجرای یک فن و حرکت کاملا در فکر و ذهن و جسم شما ملکه شده و به عادت دائمی و چشم بسته شما تبدیل شود .

فرنگی کاران با افشین سرد کردند

اولین جلسه تمرین فرنگی کاران با میانداری محمد فقیری آغاز و در خاتمه با میانداری افشین بیابانگرد بدنهای خود را سرد کردند تا بعد از 100 دقیقه تلاش مستمر و پرنشاط در ساعت 40 : 19 دقیقه با اتمام تمرینات و استفاده از آب میوه های پاکتی برای جبران اندکی از تعریق زیاد ناشی از تمرین ، راهی رختکن و زیر دوش شدند .

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 0
    بنا دوست داریم. این مرد منبع انرژی و الگوست. من این را نه الان و بعد المپیک که زمان آقای طالقانی موقعی که مربی جوانان بود دیدم. کشتی گیر هم نباشی با حرفهاش و انرژیش سر شوق میای و میخوای کار کنی. انشالله که وجود این استثنا را قدر بدانیم و ارج نهیم. امیدوارم وزارت ورزش همراهی کند، مهماندوست عزیز هم به تکواندو برگردد.