۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸

ایسنا نوشت:

پارلمان عراق با اعلام این خبر که القاعده خود را برای انجام عملیات تروریستی گسترده علیه عزاداران اربعین حسینی آماده کرده، تاکید کرد: طرح‌های امنیتی زیادی برای حفاظت از زائران حسینی در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری پانوراما، کمیته امنیتی پارلمان عراق اعلام کرد : اطلاعاتی در دست است که از آمادگی القاعده و دیگر گروه‌های مسلح برای حمله به زائران حسینی در مراسم اربعین حکایت دارد.

این کمیته افزود: پارلمان طرح‌های امنیتی متعددی را برای حمایت و حفاظت از امنیت جانی زائران حسینی در این ایام در دست دارد که با طرح‌های سابق اختلافات چندانی ندارند.

حاکم الزاملی یکی از اعضای این کمیته و نماینده پارلمان عراق گفت: برای مقابله عملیات تروریستی علیه زائران کربلا در ایام اربعین حسینی طرح‌های متعددی داریم که تفاوت زیادی با طرح‌های پیشین ما در موارد مشابه ندارد و طرح‌های مذکور شامل حفاظت از برخی راه‌های اصلی، استقرار نیروهای امنیتی و پلیس در استان‌های مختلف، استفاده از سلاح‌های هوایی برای تامین امنیت برخی راه‌ها و بالا بردن تدابیر شدید اطلاعاتی برای پیشگیری از عملیات تروریستی و دستگیری عاملان پیش از وقوع عملیات است.

وی با انتقاد از عدم وجود امکانات و بهره‌مندی از تجهیزات مدرن برای اکتشاف بمب‌ها و عدم وجود دوربین‌های نظارتی گفت: در ایام اربعین میلیون‌ها عراقی و ده‌ها هزار زائر خارجی دیگر از کشورهای همسایه و عربی به کربلا می‌آیند که این تلاش‌ها و تدابیر امنیتی مضاعف را می‌طلبد.

نماینده پارلمان عراق همچنین اظهار داشت: امسال ایام اربعین با زمان برگزاری انتخابات در عراق همزمان شده و طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده القاعده و دیگر گروه‌های مسلح آماده هستند تا برای برافروختن آتش درگیری‌های طایفه‌ای و ایجاد موانع سیاسی، عملیات‌های متعددی را در این ایام در عراق انجام دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    19 5
    انشاالله که هیچ غلطی نمیتونن بکنن و به هیچ یک از زائرین آسیبی نرسه در سایه توجهات خود اباعبدالله الحسین {علیه السلام}
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      8 2
      ان شاء الله