وزیر کشور: نیروی انتظامی در مکان های عمومی باید به وظایفش در حوزه عفاف و حجاب عمل کند

وزیر کشور امروز گفت که از سخنانش درباره فعالیت های نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب و برخورد با بدحجابان بد برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو هفته پیش عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در هنگام ارائه گزارش ۱۰۰ روزه در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: متاسفانه کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بایفتد و در موقعیت‌هایی که نباید نیروی انتظامی وارد می‌شده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینه‌های اجتماعی در پی داشته است؛ در مقابل در مواقعی که باید وارد عمل می‌شده، خلاءهایی وجود داشته است. (اینجا)

رحمانی فضلی هرچند اظهار امیدواری کرد که طرح امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب با انسجام بهتری نسبت به گذشته ادامه داشته باشد، اما سخنان گذشته او درباره عفاف و حجاب و همچنین واگذاری سیاستگذاری درباره عفاف و حجاب به وزارت کشور (اینجا)، این تلقی را داد که احتمال دارد گشت ارشاد از سیستم نیروی انتظامی حذف شود.

او امروز در حاشیه تقدیر از منتخبین دهمین جشنواره سراسری آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روانگردان‌ها و پیش سازها دراین باره گفت: شورای اجتماعی تا کنون سه جلسه برگزار کرده است که تمام دستگاه‌های عضو در آن حضور داشتند و قانون حجاب و عفاف نیز از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که لازم الاجراست. وزارت کشور به صورت ماهانه از دستگاه‌های مرتبط گزارش‌های اجرایی را دریافت می‌کند و هر یک از مدیران این دستگاه‌ها در محدوده خود باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور با اشاره به این که تلاش ما این است که نیروی انتظامی در محیط‌های عمومی و در جاهایی که به دستگاه‌های خاص بر نمی‌گردد، در مقوله عفاف و حجاب وظایف خود را انجام دهد ادامه داد:‌ بعضی از دوستان برداشت درستی از این موضوع نکرده‌اند و محدود کردن عملکرد نیروی انتظامی را قلمداد کرده‌اند در حالی که این نیست و نیروی انتظامی باید در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند. این مسئله به منزله قبول مسئولیت دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایف قانونی آنهاست و حتما باید در این مورد پاسخگو باشند و در چارچوب وظایف خود باید به این وظایف عمل کنند.

گفتنی است پیش از این حسن روحانی، رئیس جمهور چندباری به فعالیت های نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابان واکنش نشان داده بود. به عنوان مثال او در واکنش به برخوردهای نیروی انتظامی با زنان بدحجاب در جلسه هیات دولت با تاکید بر حساسیت موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب و لزوم اهتمام به آن، از همه مردم اخلاق مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور دعوت کرد با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.

رئیس جمهور همچنین از نیروی انتظامی خواست در برخورد با این موضوع، اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز ماموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح کند. (اینجا)

در موردی دیگر رییس جمهور در سی‌‌ودومین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی گفت: در جامعه زنان ما در مسیر عفت و پاکدامنی هستند. اگر در مسئله حجاب تذکری لازم است، آن تذکر باید از مدرسه و دبیرستان و دانشگاه و مساجد و علما و حوزه‌ها آغاز شود. آخرین مرحله کاری است که به تذکر پلیس می‌انجامد، پلیس نباید بار همه را خود به تنهایی بر دوش گیرد. دولت در این راستا مصمم است پیش‌قدم باشد. وزارت کشور طبق وظیفه قانونی‌اش در این زمینه پیش‌قدم خواهد بود و پلیس یار و همکار همه آنهایی خواهد بود که به غیر از دولت، وظیفه فرهنگ جامعه را بر دوش دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    32 1
    نیروی انتظامی که از شما دستور نمیگیره که شما نگران سوء برداشت از حرفهاتون هستید ، بنابراین نیازی به توضیح نیست
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    40 0
    چه وظيفه اي پليس بايد نيروش رو صرف مبارزه با معتادان خيابوني و سرقتهايي كه اينقدر تو محلات زيادشده بكنه
  • الیمراد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    56 1
    بله باز شروع شد انتقاد هم بکنیم محکوم میشیم به احمدی نژادی بودن ...تا کی این خود سانسوری ادامه داره خدا میدونه
    • حسین A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      49 0
      وقت و بودجه مملکت رو ببین صرف چی میکنن.
    • بی نام US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      11 0
      یکی به آقای وزیر بگه انقدر هندوانه زیر بقل "جوانان" نگذارند. عرف جامعه الان روسری و مانتو هست و این مامورین گشت ارشاد هستند که با آن لباس یک دست مشکی، تفاوحت فاحشی با عرف جامعه دارند و از موضع طلبکاری در مکان های عمومی ظاهر میشوند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    49 0
    وظیفه پلیس کنترل و مقابله با زور گیری و اشرار و قاچاقچیان و خلافکارهای خطرناک است .نه کنترل مدل چکمه خانمها ،،، و یا گرفتن چند تا سوسول بی خطر
  • رکسانا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    20 0
    نه خیر امیدی به درست شدن.... نیست که نیست!
  • بـــــــ ـی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    22 0
    هرجای ایران که باشی کمتر تر از نیم ساعت میتونی مواد مخدر پیدا کنی بعد حالا هی گیر میدن به نوع پوشش و فیلتر کردن فیس بوک حتماا اینا خیلی مهم تره دیگه ما چه میدونیم میلیارد ها تومن داره خرج فیلترینگ میشه در صورتی که هر کسی به راحتی تو سایت های فیلتر شده میتونه بره
  • نسل قبل از انقلاب IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    11 1
    ای کاش مسئولین به 34 سال عملکرد غلط آموزش و پرورش اعتراف می کردنند و نتیجه اش نسل بعد از انقلاب را سرمشق یک طرح جامع برای آینده می کردنند.. پلیس وظیفه اش امنیت است نهی از منکر در مدارس باید آموزش داده شود نه در خیابان