ایرنا نوشت:

کامران باقری لنکرانی درباره رویکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، تاکید کرد: آنچه که در این رویکرد برجسته و قابل تقدیر است، هماهنگی رییس جمهوری با میثاق مردم، امامت و جامعه اسلامی و حرکت در جهت حفظ منافع کشور است و از این جهت رویکرد دولت یازدهم را رویکرد مطابق با مصالح نظام می بینیم.

وی ادامه داد: نقطه برجسته این رویکرد نطق حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارات اخیر وی به ویژه با مقامات خارجی، تاکید بر حقوق ملت ایران، استغنای ایران در برابر زیاده طلبی دیگران و در عین حال داشتن نگاه تعاملی است.

اهم سخنان وزیر بهداشت دولت نهم در ادامه می آید:

* همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند و مردم متعهد و مومن کشور نیز با حضور خود در صحنه های مختلف ازجمله صحنه انتخابات خرداد 92 نشان دادند، عرصه سیاست خارجی، عرصه ای است که حرف واحد در نظام جمهوری اسلامی ایران در آن شنیده می شود.

* حرف واحد این است که تاکید ما همواره بر صلح و ارتباط با کشورها از جمله کشورهای منطقه بوده است. ما هیچگاه از حقوق خود کوتاه نیامده ایم و کوتاه هم نخواهیم آمد.

وی یادآور شد: فضای اعتمادسازی را به صورت یک فرآیند دوسویه می دانیم و آن را دنبال می کنیم.

* محوریت آنچه در مذاکرات به ویژه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم اتفاق افتاد، در این مسیر است. البته متاسفانه همانند کارهای خوب دیگر، حاشیه هایی را هم داشته است.

* همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، نتیجه این مذاکرات هر چه باشد به نفع انقلاب اسلامی خواهد بود. ما با نشان دادن حسن نیت خودمان گام هایی را برای حل بحران هایی که توسط صهیونیست ها ایجاد شده، برداشتیم اما رفتارهایی که از طرف مقابل دیده شد، مناسب و منطقی نبود. چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه به دلیل عهدشکنی طرف مقابل به نتیجه نرسد برای نظام اسلامی سرافرازی را به دنبال خواهد داشت.

* تلقی غربی ها مبنی بر این که ایران در سراشیبی سقوط اقتصادی قرار گرفته  تحلیل نادرست و نابخردانه است. اینکه ما همه چیز را به مذاکره با آمریکا گره بزنیم، دشمن را دچار خوش خیالی می کند.

* اگر ارزیابی از عملکرد دولت صورت می گیرد باید ارزیابی بدون گرایش های سیاسی و صادقانه باشد. حوزه اجرا بر خلاف تصور برخی افرادی که نگاه آنها تنها از منظر قدرت است، مجرای خدمتگزاری است،اگر غیر از این رویه در پیش گرفته شود، فرصت ها از دست می رود. باید قوه اجرایی کشور نقش پدرانه و خدمتگزاری خود را حفظ کند و سلیقه های سیاسی مانع کار نشود، همان چیزی که متاسفانه در دو سال آخر دولت قبل با آن مواجه بودیم که نباید تکرار شود.

* همانطور که آقای روحانی نیز اشاره درست به این موضوع داشت، فارغ از گرایش های سیاسی، رییس جمهوری متعلق به همه مردم و کشور است و تلاش می کند، مشکل همه بخش ها را در نظر بگیرد.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    10 3
    آفرين بر شما!