وزیر خارجۀ 27 ساله زیر ذره‌بین رسانه‌ها

انتصاب کورتس به وزارت امور خارجه انتقادهایی را بر انگیخته است. منتقدان، وی را فاقد تجربه لازم برای تصدی این سمت مهم می دانند.

 

 

 یک جوان ۲۷ ساله وزیر امور خارجه اتریش شد. انتصاب سباستین کورتس به سمت وزارت خارجه در جریان تغییرات در کابینه اتریش روی داده است. این تغییرات در چارچوب تلاش های حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی برای تشکیل کابینه ائتلافی است که پس از هفته ها مذاکره در نهایت روز پنجشنبه توافق درباره آن حاصل شده است. کابینه جدید اتریش مرکب از ۱۶ عضو خواهد بود.

انتصاب این جوان به وزارت امور خارجه انتقادهایی را بر انگیخته است. منتقدان، کورتس را فاقد تجربه لازم برای تصدی این سمت مهم می دانند. میشائیل اشپیندلگر، معاون صدر اعظم این کشور که تاکنون در سمت وزیر امور خارجه مشغول به کار بود، روز جمعه جانشنین خود را معرفی کرد.
سباستین کورتس که تا پیش از این در سمت معاون وزیر کشور در امور مهاجرت فعال بوده از این پس با حفظ سمت، هدایت وزارت امور خارجه را نیز عهده دار خواهد شد. در جریان تغییرات در کابینه اتریش، میشائیل اشپیندلگر نیز جانشنین ماریا ویکتر می شود و اداره وزارت دارایی را در اختیار می گیرد.

منبع: یورونیوز
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =