همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در اوکراین، جان مک کین سناتور تندروی جمهوریخواه آمریکا با رهبر مخالفان دولت اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه جان مک کین قبل از برگزاری تجمع گسترده هواداران مخالفان اوکراینی در کیف، با رهبران مخالفان از جمله «ویتالی کلیتچکو» ، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان و رهبر حزب «یودار» UDAR ملاقات کرد.

این سناتور تندروی آمریکایی همچنین با دیگر رهبران مخالفان از جمله «اولگ تیاگنیبوک»  رهبر ملی گرا و همچنین «آرسنی یاسنیوک »  رهبر حزب وابسته به «یولیا تیموشنکو » نخست وزیر پیشین اوکراین که اکنون در زندان بسر می برد، ملاقات کرد.

حزب وابسته به تیموشنکو تلویحا در بیانیه ای اعلام کرد مک کین در تجمع بزرگ مخالفان که یکشنبه در کیف برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد. در متن این بیانیه عنوان شده است اجتماع بزرگ مخالفان در کیف میزبان میهمانان خارجی به ویژه سناتورهای امریکایی خواهد بود.

سناتور دمکرات «کریس مورفی» که ریاست کمیته فرعی اروپا را در سنای امریکا بر عهده دارد از جمله همراهان مک کین در سفر به اوکراین است. مک کین دولت اوکراین را به علت نحوه برخورد با اعتراضات علیه اقدام «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور که پیمان  تجاری با اتحادیه اروپا را به سبب مناسبات نزدیکش با روسیه نپذیرفته، به شدت محکوم کرد.

این در حالی است که سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه شنبه دولت های غربی را به دخالت در بحران اوکراین متهم کرد و افزود آنها «حس واقع گرایی خود را در قبال بحران این کشور از دست می دهند و برای جدا کردن پیوند اوکراین با روسیه، به تهدید و باج خواهی متوسل می شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =