روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت:

حفظ توافق نیمه‌جان ژنو به هر قیمت امکان‌پذیر نیست. جان‌کری در همان ساعت اول صدور بیانیه ژنو- بامداد سوم آذر به وقت تهران- با خبرنگاران مصاحبه کرد و زیر توافق‌ زد. از دو حال خارج نیست؛ یا بیانیه حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد که در آن صورت، آمریکایی‌ها در این 3 هفته علی‌الدوام اصرار داشته‌اند به نقض این رکن توافق بپردازند. و یا این حق به رسمیت شناخته نشده که در آن صورت متن نامه رئیس جمهور محترم به محضر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پذیرش حق غنی‌سازی از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده، زیر سؤال می‌رود.

این ابهام را همین حالا باید حل کرد. اکنون دیگر به سیاق 2 ماه پیش نمی‌توان گفت مذاکرات محرمانه است و بعد هم که کیهان مجبور شد به نقل از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی مفاد مذاکرات را منتشر کند، به آن برچسب اعتماد به صهیونیست‌ها زد!

خوب است جناب دکتر ظریف به این سؤال پاسخ دهند که چرا مفاد مذاکرات محرمانه منتشره در رسانه‌های غربی دست بر قضا دقیق و درست بود و این وسط تنها رسانه‌های داخلی نامحرم ماندند؟ به نظر می‌رسد ضرورت دارد وزیر محترم امور خارجه و تیم ایشان گارد خویش را تغییر دهند و به حریف فاقد حداقل استانداردهای انسانی و اخلاقی تفهیم کنند که به هر قیمت پای میز مذاکره و تفاهم- یکطرفه- نمی‌نشینند. اگر اکنون این استقلال رأی و شهامت معطوف به تدبیر و حکمت را نشان دهیم به مراتب هزینه‌های کمتری را در برابر حریف گستاخ و طمع‌کرده خواهیم پرداخت. راهبرد نهایی آمریکا در مذاکرات روشن است. آنها طرحی پلکانی را برای تصاعد مطالبات که تا حوزه قدرت نظامی (نظیر توانایی موشکی)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی در منطقه، و داعیه نقض حقوق بشر امتداد می‌یابد، مد نظر دارند. همین اول کار باید بر این زیاده‌خواهی نقطه پایان نهاد. هیچ توجیهی ندارد استکبار آمریکا را در موضع زیاده‌خواهی‌هایش درک کنیم!
بیانیه ژنو در اصل یک نامعادله با کمترین توازن است. با این حال، اکنون سخن بر سر این عدم توازن نیست، مسئله فوری‌تر آن است که آمریکایی‌ها- به انضمام برخی شرکای اروپایی که تحریم‌های جدیدی را وضع کردند- توافق را نیمه‌جان کرده و زیر چادر اکسیژن فرستاده‌اند؛ اگر که تیر خلاص نزده باشند. برای احیای این توافق ایرادی ندارد ما به اندازه خودمان تلاش کنیم اما نمی‌توانیم از طرف آمریکا و اروپا نیز نفس مصنوعی بدهیم. این بیانیه حتی با نفس حضرت مسیح(ع) نیز زنده نمی‌شود؛ چه اینکه استکبار هرگز در مقام تفاهم و توافق متعادل نبوده است. آمریکا و جبهه استکبار، انقیاد مطلق ‌طلب می‌کنند و چنین انقیادی در روح ملت ایران و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آن نیست. حق با دکتر ظریف است که پس از اظهارات اوباما درباره روی میز بودن گزینه نظامی (ملاقات با نتانیاهو) اعلام کرد این سخنان ناامیدکننده بود. روی دیوار هیچ مستکبری نمی‌توان یادگاری نوشت؛ که دکتر مصدق سکولار و مدعی محض ناسیونالیسم نیز نتوانست.
و بالاخره باید به این حقیقت برسیم که؛ اگر چرخ سانتریفیوژها نچرخد هیچ چرخ دیگری در حوزه عزت و استقلال و اقتدار و امنیت و پیشرفت ملی نخواهد چرخید.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 32
    واقعاً معلوم نیست در ژنو چی کار کردن ولی معلومه تمام آرمانهای امام و رهبری رو به باد دادن . اینها همان دارودسته میر حسین موسوی هستند.
  • مهشيد A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 6
    خوب است كيهان اعلام كند از جان اين تيم مذاكره كننده چه ميخواهد؟! كه هرروز برنامه حمله جديد ترتيب ميدهد!
  • امیر A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    106 8
    بیچاره شدیم. بهانه افتاد دست حاج حسین!
  • الف IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 4
    کو گوش شنوا همین حالا نظرات منفنی طرفداران اصلاحات و نه روحانی رو در این پیج خواهیم دید این جماعت نه اخوند قبول دارن که رئیس جمهورشون روحانی یا خاتمی باشه نه اسلام انقلابی رو این حالا کشوری میخواند مثل ترکیه اپن باشه هرکاری دوست دارند بکنند و امریکاهم ازشون تقدیر کنه، دوستان باهوش در چندین عهد نامه صهیون نوشته قبل تشکیل ایالات متحد ه و دلار و رسانه ، ذکر شده ما برای پیشبرد اهدافمون نیاز به یه بازوی قدرتمندی داریم که بازوی اجرایی ما باشه برای تسخیر و فشار بر دشمنان ما که امریکا رو پایه گذاری کردند برید از پرچم ایالات متحده قوانین نوع نقشه شهر سازی خود دلار ووو دها مورد دیگه برید تحقیق کنید که نشانه های صهیونیه ، بابا دجال همون تک چشم همون تلویزیون یا رسانه صهیونیه که شما رو با bbc , voa
    • مهدی A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      پسر خوب، ما میدونیم شما ها کی هستید، شما همونایی هستید که جنگ رو برای کشور نعمت می دونید، شما همونایی هستید کی میگین توافق ژنو از عهد نامه ترکمنچای هم بدتر و ذلت بار تر بوده،شما هومنایی هستید که میگین روحیه استکبار ستیزی ما داره از بین میره اگر جلیلی میشد رئیس جمهورتون، ما حتمما جنگ داشتیم و به آرزوتون میرسید...
  • ناشناس IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    سفارت انگليس كه باز شد بقيه مهم نيست انگليسي ها به اهدافشان برسند كافيه
  • ج ادامه ب IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    ای خدا امریکا ابلیسک پرست شده ارزوی دل بجه شعیان علی خداوکیل شما که اینقدر احساساتی هستین در امور سیاسی حداقل برید در مورد نماد مقدس صهیون آبلیسک در همین محیط مجازی تحقیق کنید که کشور هایی که شما به عنوان دوست ! و خیر خواه می پندارید خدایشون کیه و کعبه شون چیه من حرف زیادی دارم و تو خبر انلاین نمیشه درج کرد ولی به احساسات برید یه کم مطالعه و تحقیق کنید بد نیست ضرر نکرید خودتون بی قضاوت کور کورانه نگید حرف های من ربط نداشت چرا ربط داره مثل اون عزیزانی که پراید رو ربط میدن به نطر نویسی در مورد خیر ماشین های دیگر که در همین خبرگزاری بارها پخش شده اره منم همون جور که شما می پسندید میخواستم نظر بدم موفق باشید (رضا)
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      در پاسخ شما باید بگوئیم که درک درستی از مسایل نداری یا مغرضانه این حرفها رو می زنی چرا فکر می کنی ما اگه با آمریکا می خواهیم مذاکره کنیم لزوما بهش اعتمادمی کنیم یه مثال از صدر اسلام می زنی اگه زمانی که پیامبر اکرم صلح حدیبیه را امضا کرد دست دوستی داد نه آقای محترم بلکه برای حفظ اسلام مسلمانان این کارو کرد حال اگر اکثریت مردم خواهان حل مساله هسته ای با مذاکره هستیم دلیل این نمی شود که ما بی دین و کافریم بلکه ما به دنبال احقاق حق خود هستیم وفق گرفتنی است
  • مدار انصاف IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    13 2
    همین دیروز وزیر خارجه روسیه که آرمان کیهانیان است بر حق غنی سازی در ژنو تاکید نمود سایر کشورها هم یا آنرا تایید ویا در برابر آن سکوت کرد اند. در هد صورت بایستی از تیم مذاکره کننده که به تعبییر آقا فرزندان ملت هستند دفاع نمود. ضمنا روش سخره گرفتن معجزه پیامبر اوللعزم یعنی حضرت مسیح آنهم در آستانه میلادش روشی غیر شرعی و. غیراخلاقی است. البته حضرت مسیح به گواهی تاریخ مورد غضب یهودیان منحرف بوده است. پس سلام بر مسیح روح الله و سلام بر تمامی پیامبران خدا و بالاخص رسول ختمی مرتبه اش حضرت محمد مصطفی. صلوات.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    درود بر كيهان. شريعتمداري خيلي آقاست
  • بهمن IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    26 4
    هیچکس به اندازه کیهان از برهم خوردن توافق ژنو خوشحال نمیشود .
  • حمید IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 3
    بحث اعتماد نیست جناب کیهان. فکر کرده و می کنیم با هم بده بستان دارید که این قدر شبیه هم عمل می کنید. مثه خودت راحت گفتم و برچسب زدم.
  • رضا IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    کیهان از تحریم مردم خیلی خوشحال!!!!!! دوست نداره مردم روی خوش ببینه
  • رضا IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    113 9
    چرا الان یک مدته دوستان سوپر انقلابی حرفهای امریکا براشون معتبر شده؟؟؟و حرف درست رو از زبان اونا میشنون نه از زبان افراد داخلی؟؟؟ این کیهان که اینقدر الان منتقد دولت فعلی شده وقتی دولت قبل کشور رو به این حال روز انداخت کجا بود که یک انتقاد ساده هم انجام بده ؟؟؟ بغض و کینه تا کجا؟؟؟ منافع حزبی رو به منافع ملی ترجیح دادن تا کجا؟؟؟
  • علی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    حرف حق همیشه تلخه
  • کاوه IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    94 10
    امیدوارم مردم به حرفهای مایوس کننده امثال کیهان گوش ندهند.چرا که دیپلماسی که در حال انجام است با حرفهایی که شنیده می شود اختلاف دارد.صبور باشید.
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    91 6
    شما لازم نکرده برای پیشبرد اهدافتون از مصدق و امثالهم که سایشو با تیر می زنین و درعین حال بهش توهین می کنین ،مایه بذارین . این چرخیدنها بایست بتونه چرخ زندگی مردم بچرخونه
  • سید A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    10 3
    از دست این روزنامه کیهان به خدا پناه می بریم . اجازه بدید این شش ماه هم ادامه اون هشت سال مقاومت باشه . انرژی هسته ای دستاویزی شده برای افراطی ها در ایران و آمریکا برای رسیدن به اهداف اقتصادی این گروه ها .ادامه کار باید به دست دولتمردان ایران اداره باشه.
  • از تهران IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    كيهان خيلي كج فهمي! امثال تو هم اونور تو امريكا و اروپا دارن سعي خودشونو مي كنن كه توافق به شكست بيانجامد، لابي صهيونيست وارد عمل شده و به هر قيمتي ميخواد مانع از اجراي توافق بشه. هوشيار باش و به كشور كمك كن .
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      كدوم توافق؟؟؟؟؟؟
    • راحله IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      به جای این کارشکنی ها سعی کن به کشورت کمک کنی
    • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      "خوب است جناب دکتر ظریف به این سؤال پاسخ دهند که چرا مفاد مذاکرات محرمانه منتشره در رسانه‌های غربی دست بر قضا دقیق و درست بود و این وسط تنها رسانه‌های داخلی نامحرم ماندند؟" کاش پاسخ ما بدن تا بفهمیم که معنی "دولت راستگویان" چیه؟!!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      21 3
      ما رو به خير تو (كيهان) اميد نيست شر مرسان
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      5 22
      راست میگه کدوم توافق؟ توافق برای تحریم بیشتر و بدبختی بیشتر؟ توافق کردیک که فقط تأسیساتمونو براشون باز کنیم و الانم به توان موشکیمون گیر بدن؟ کجای کارید؟ یکم غیرت داشته باشین
    • مهرداد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      11 1
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به این حقیقت برسیم که؛ اگر چرخ سانتریفیوژها نچرخد هیچ چرخ دیگری در حوزه عزت و استقلال و اقتدار و امنیت و پیشرفت ملی نخواهد چرخید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چرخ کره شمالی میچرخه و جنوبی نه؟ نه جونم یه نگاه به سایر کشورها بیاندازید.... تو قرن 21 تکنولوژی و اقتصاد حرف اول رو میزنه که اونم بدون ارتباط با دنیا امکانپذیر نیست... گمون نکنم کسی دوست نداشته باشه کشور ما جایگاهی مثل کره جنوبی تو دنیا داشته باشه مگر امثال اقای جلیلی .شریعتمداری که عشق کره شمالی دارن یا امثال اقای زنجاتی که تحریم مردم راه پیشرفت رو براشون باز میذاره.
    • سعید A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      2 6
      نمیدونم چرا هر چی کیهان میگه از قضا درست درمیاد
    • سحر IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      8 4
      درجواب شما دوست عزیز مگر شما مصاحبه اقای مطهری را نخواندی گفت کیهان از روی غرض ورزی وعناد دست به این جنجالها میزند وگفت چون قافیه را در 24 خرداد به اصلاح طلبان باختند دست به هر کاری میزند
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    تا امثال شما راه حرکت ملتها را تعیین کنند، جهان روی آرامش نخواهد دید. چطور است اعلام کنیم میخواهیم بمب بسازیم! در اینصورت خیال همه را یکجا راحت میکنیم! یا رومی روم یا زنگی زنگ!!!!!!!!!!
  • شهروز IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    20 70
    نتیجه گیری آخر چه ربطی به کل متن داشت؟ و بالاخره باید به این حقیقت برسیم که؛ اگر چرخ سانتریفیوژها نچرخد هیچ چرخ دیگری در حوزه عزت و استقلال و اقتدار و امنیت و پیشرفت ملی نخواهد چرخید.
  • رضا A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    كيهان مثل ماها مشكل پيدا كردن كار، تورم، ازدواج نداره . ايشون وصل به مقامات و شكم سيره. اصلاً اون اگه توافقي حاصل نشه بنفعشه.
  • کیوان A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    بابا ما گشنه مونه!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      2 6
      فکر کردی با دست دادن با امریکا سیر میشی؟!!! افغانستان رو نمیبینی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    عزت و استقلال و اقتدار و امنیت و پیشرفت ملی ازادی و نظر مردم رو یادش رفته بهش اضافی کنه جناب ولایت مدار ببین نظر رهبری در این مورد چیه شما هم بهتره نظر مردم رو منتشر کنی جناب شریعت مداری همه مردم مثل شما رابط خوب توی تامین اجتماعی ندارن .
  • درویش A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    چگونه است زمانی که رهبری تشخیص می دهدو حمایت می فرماید و دست دولت را برای مذاکره باز میگذارد باز عده ای همچو کیهانی ها و اصحابشان بر طبل خصومت و دشمنی می کوبند بجز اینکه همه ذهنها را به این سمت سوق میدهند که اینان حیاتشان را در این دشمنیها می بینند بله ملت ایران آمادگی گفتمان را اعلام نموده و مشروط به احترام متقابل
  • علی IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 4
    اگر روزنامه کیهان (صداقت داشت ) بجای مغشوش کردن افکار خود به احتمالات و نوشته های دیگر روزنامه ها و مقامات خارجی و سپس نتیجه گیریهای نابجا که خود و دیگران را آشفته میکند ، شاید شاید اگر کمی صداقت داشت میتوانست با این وقت و نیروهائی که در اختیار دارد دنبال زد و بند ها و گرانفروشی و کم فروشی و رانت خواری و .... بعضی ها میرفت و نتیحه کارش را به مردم ارائه می داد که این مشکل اصلی مردم است آقای شریعتمداری .
  • مسعود AU ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    با سلام نیاز به تعیین تکلیف از طرف کیهان نیست.این مطلب نیاز به کار کارشناسی و نیازمند نظرات مقام معظم رهبری، پس کیهان زیاد تقلا نکنه تا احترامش از این کمتر نشه. مسعود -استرالیا
  • سید محمد A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    تو خوبی کیهان باشه ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    مگه چی میشه یه دفعه هم شریعتمداری رو ببرین ژنو؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      29 20
      انصافا حمایت اقشار مختلف از تیم مذاکره کننده کشورمون کم سابقه بود و اگر این حمایت در زمان دولت قبلی هم وجود داشت خیلی خوب بود.
    • مهرداد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      4 1
      راش نمیدن بخدا
    • آرش A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      7 0
      حاج حسین بره اونجا اشتون اعتصاب غذا میکنه
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 4
    لیاقت اونا داشتن بمب اتمه . ضعیف بودنون ، نداشتن قدرت برتر در طول قرنها (پس از سلسله های اولیه ایران) همیشه باعث شده همین بیگانگان ایران رو تجزیه کنند و هر بلائی خواستند سرش بیارن... اینجا بحث اسرائیل و موجودیتش و فلان و بهمان نیست. من از کیهان متنفرم اما اینجا رو درست میگه. بقول اون ضرب المثل : تا ترا دم و مرا پسر یاد است ، دوستی من و تو بر باد است. ما یا باید موجودیت اسرائیل رو قبول کنیم تا بشیم دوست آمریکا و یا اینکه کار خودمون رو که اینهمه ملت ما بدبختی کشیدن بخاطرش تموم کنیم و بمب اتم رو بذاریم رو میز و بگیم حالا نفس کش... کاری که شوروی کرد... اما یادمون نره اول باید ملتمون رو سیر کنیم تا نشیم مثل شوروی که اتم داشت فضا رو فتح میکرد اما ملتش گرسنه بودند
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 5
    وقتی رهبر معظم انقلاب میفرماییند " من به این مذاکرات خوشبین نیستم " باید برای همه ما حجت باشه وقتی ایشان می فرمایند "امریکا فریبکار و خود برتر بین است " باید این فرمایش برای همه ما چراغ راه باشه . من نمیدونم از این همه راهی که ما میتونیم عزت و اقتدار ابرومندمان را در کلیه عرصه ها حفظ کنیم چرا این دولت تدبیر و امید اینقدر به این توافقات دل خوش کرده , اونم با این وضعیت که نه دنیا مون رو اباد میکنه و نه اخرتمون رو .
  • کرمانی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    ما هنوز امیدواریم کیهان, به کوری چشم بدخواهان مخصوصاٌ . . .
    • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      به چی امیدواری ؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      اقای کرمانی به زمین زدن کشور هنوز امیدواراند!!
  • ت IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    آقا شریعتمداری نظر شما درباره آقای مرتضوی در سال82 چی بود؟؟
    • حمید A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      10 0
      نه عزیزان شریعتمداری عمیقاٌ اعتقاد داره نون را باید به نرخ روز خورد
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    114 9
    به شکست کشاندن توافق ژنو دقیقا برنامه اسراییل و عربستان است که با فشار بر دولت اوباما به هر طریقی بتوانند واکنش ایران و فضا دادن به تند روهای داخلی را سبب شوند و ما نباید با واکنش احساسی در این دام خطرناک بیفتیم.
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    کاری که دیگران چندین ساله با لج بازی خراب کردند .مگه قراره یک شبه حل بشه.باید صبر کرد و با سیاست درست کار رو به پیش برد نه با بدبینی .
    • نریمان IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      3 0
      کدوم سیاست درست ؟ توافقی که بهمین زودی بهم خورد ؟ مخ ملتو کار گرفتن ... با باج دادن خواست موضوع هسته ای رو حل کنه ؟!!! تحویل بگیرین
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 4
    حسین جون....(شریعتمداری) این دفعه شما برو ژنو ببینیم که گلی به سر مردم میگیری.؟؟؟؟؟ باشه؟؟؟؟بی خیال شو دیگه...دست از سر این افراطی بازیهات کی میخوای بر داری؟؟؟؟ اصلا همه روزنامه ها و رسانه های داخلی و خارجی بدن.فقط تو خوبی.اینجوری راضی میشی؟؟؟؟حسین بیخیال....برو پی زندگیت...
  • علی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    75 19
    تندروها در هر دوطرف نقش کاتالیزوری دارند و قدرت چانه زنی رابالا می برند بگذارید حرف بزنند ونگران نباشید
  • صادقی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    31 83
    این چه موجیه که راه افتاده؟فقط باید اسم کیهان و شریعتمداری رو ببینید که دیگه اصل متن رو نخونده شروع کنید به فحش دادن.طبق فرمایشات حضرت اقا امریکا قابل اعتماد نیست و در مذاکرات هم خوشبینی وجود نداره.حالا اگه کیهان این حرفو بزنه میشه فحش و اگه بهار و افتاب و امثالهم این حرفو بزنن میشه حرف حساب؟این مضمون کلام مولای متقیان نیست که فرمودند" نبین کی میگه ببین چی میگه " ضمن اینکه خدمت دوستانی که هنوز تصور می کنند (با وجود این همه شواهد که لازم نیست فقط از بیست و سی بشنوید! ) با مذاکره با امریکا مشکل معیشتی مردم ایران حل میشه باید بگم که زهی خیال باطل!!! اینو خودتون هم میدونید حالا هی کیهان و شریعتمداری و عالم و ادم رو به فحش ببندید
    • عنایت IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      3 2
      رهبری گفته است مااز تیم مذاکره حمایت میکنیم و این ها فرزندان ما هستند. کجای این مطلب شریعتمداری که دم از ولایتی بودن میزند مفهوم فرماشات رهبری را میدهد. خدا همه را به راه راست هدایت کند
  • رضا A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    6 17
    جالبه واقعا جالبه هیچ کدوم از نظرات از مضمون و موارد صحبت کیهان نتونسته ایراد بگیره و شروع کردن کلی ایراد گرفتن.همیشه این بوده. و جالب تر اینه که شما این نظر رو چاپ نمیکنید
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 4
    این اقا که مطرود مردم و جامعه هست چرا اجازه میدهد از طرف مردم صحبت کند ؟ تاریخ مصرف این شخص نمام شده . این باید به خاطر کارهای کرده در گذشته پاسخ گو باشد .
  • حسن IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 2
    صبر کنید چیزی نمیبازیم
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    40 7
    این جمله آخر نتیجه گیری کیهان غلط است که اگر سانتریفیوژها نچرخد چرخ استقلال و امنیت ملی و پیشرفت ایران هم نخواهد چرخید ایران مگر بعد از انقلاب که سانتریفیوژ نداشت مستقل نبود یا امنیت ملی نداشت این که همه مسائل را با موضوع هسته ای آن هم بشکلی که ما دنبال میکنیم گره بزنیم هیچ دستاوردی نخواهد داشت و نهایتا" با چرخاندن افراطی سانتریفیوژها دشمنان کینه توز اقتصاد و سیاست و امنیت ملی ما را هم خواهند چرخاند به شکلی که از این چرخیدن دچار سرگیجه شویم و حالمان به هم بخورد . باید در مسیر اعتدال حرکت کنیم و چاره ای جز این نداریم بقیه حرفها شعارهای بیهوده ای است که قبلا" دنبال آن رفته ایم و سرمان به سنگ خورده است ./
  • مصطفی A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 18
    آمریکا تحریم جدید کرده دوستان بجای انتقاد به کعبه آمال و آرزوهاشون به داخلی ها میگن چرا به آمریکا میگید بالا چشت ابرو تحریم های جدید رو شوهر عمه انجام داده یا دایی اوباماتون
  • کاتب IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    10 4
    کیهان جان اگه یک روز تو نظر موافق بذاری جای تعجب داره اخه شما فکر کن تو این دنیا مگه چیز خوبی هم هست یا ادم خوبی وجود داره که کیهان با اون موافق باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    42 24
    ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست. .عرض خود میبری و زحمت ما میداری.. تو را که هرچه مراد است در جهان داری... .... چه غم زحال ضعیفان ناتوان داری
  • مهام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    68 12
    کیهان ازت نمیگذرم که با این تحلیل هات روابط یه پدر و پسر توی یه خانواده رو سرد کردی!
    • ناشناس A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      5 0
      پدر و پسر عاقل باشند و روابط خانوادگیشان را بر پایه اتفاقات سیاسی شکل ندهند. آقایان خوش خیال زمان زیادی لازم نیست بگذرد تا شما متوجه شوید . در رابطه این شکلی با آمریکا هیچ خیری نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    31 15
    کیهان +مردم سالاری+شرق مساوی تندروی
  • رضا A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 2
    شریعتمداری یعنی ولایتمداری بابا چرا نمیخواین باور کنین آمریکا واسراییل نابودی مارو میخان ما هم دو راه داریم یا تسلیم یا مقاومت
  • بانو ب IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 1
    ىکى به من بگه مردم کيهان کيا هستن.؟
  • مسعود A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    42 12
    از خبر آنلاين تشكر ميكنم كه نظرات كاربران را بدون سانسور منتشر ميكند. واقعا آدم وقتي نظرات كاربران را ميخواند روحش شاد ميشود از اينهمه روشن فكري ملت ايران
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    29 6
    ما اميدواريم همين مارا بس.
  • ملت ایران A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 1
    امریکا و غرب قابل اعتماد نیستن و هدف اصلی اونا از بین بردن تفکر دینی ملت ایرانست...مرگ بر امریکا و وهابیون...درود بر ارتش بشار اسد ...درود بر حزب ا... لبنان و سید عزیز شیخ حسن نصر ا...که با تمام توان در مقابل باطل میجنگد...و زنده و پاینده باد نظام اسلامی ایران ...هر چند برای قوی شدن باید افراد فرصت طلب و فاسد رو که بیت المال رو چپاول میکنن و متاسفانه امروزه برخورد قاطع با انها صورت نمیگیره رو طبق قوانین اسلام با انها برخورد کرد تا هر روز به دلیل ضعف در برخورد با اونها بر تعدادشان اضافه نشه.
  • محسن IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 1
    بخدا قسم این شریعتمداری یه چاپلوس تمام عیاره،اینا دشمن ملتن اینا راضی بودن که مذاکرات بی نتیجه بمونه،تو این مملکت کسی نیس که به این یارو شریعتمداری چیزی بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • م ن ت A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 2
    چرا توان شنیدن نظر دیگران را ندارید مظاکره یعنی قمه کشی .مگر واقعا عربده آمریکارا نمی شنوید ملت ایران ترسو نیستند امام (ره)فرمودند ما برای شکم قیام نکردیم یاعلی
  • وحید A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 1
    کیهان یک بار هم بگه که اوباما گفت نمیشه جلوی پیشرفت هسته ای ایران رو گرفت. یه بار هم تیتیر بزنه که اوباما گفت حق غنی سازی ایران رو به رسمیت میشناسیم. اگه همین حرفا رو تو دوره ی قبل زده بود شصتاد بار تحلیل میزد روش. بله هم در ایران و هم در امریکا هستند افرادی که میخوان توافقی صورت نگیره. بلاتشبیه نمایندگان سنای امریکا هم مث نمایندگان مجلس خودمون.. ببین در ضمن توافق یه عمل دوطرفه س آقای شریعتمداری. مثلا اگر شما بری یه جنسی بخری یه توافقه بعد اگه کیفیتش بد بود میری پسش میدی. مثلا اگه کسی روزنامه ی شما رو چند سری بخره و ببینه خوب نیست، دیگه اونو نمیخره، حالا یعنی سر خریدار کلاه رفته!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
  • احمد A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 3
    همه ما می دانم که امریکا باهسته ای کاری ندارد اگر تمام مراکز هسته ای راببندند ایشان دست بردار نیستند بااین حرکت امریکا یک امتیازی می گیرد اقا وزیر هم بخاطر اینکه به نتیجه برسد سر تعزیم فرود می اورد دیکر به عواقب کار نمی اندیشد که چه دانشمدانی به شهادت رسیدند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 4
    احسن به کیهان
  • rasol A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    3 1
    غنی سازی 20 درصد حق مسلم ماست
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    یعنی قبلاً جمله‌ای که تیتر کردید را می‌شد گفت؟!!!!!
  • فرزند آدم A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 1
    کم کم داره از کیهان خوشم میاد .خلاصه هرچندوقت یه حال جنجالی به مطبوعات کشور میده وهمه ر ا جری می کند.
  • حق نظری IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 1
    اقای شریتمعداری دیپلماسی فرایندی و روبه جلوست یک مذاکرانده خوب باید خوب بشنو تا خوب حرف بزنه مثل دکتر ظریف شمام بهتره منافع ملی رو به منافع حزبی ترجیح بدی انشاالاه این مسله حل میشه هر چند شما خوشتون نمیاد
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 3
    کیهان تودیگه کی هستی
  • قاسم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    گاهی فکر می کنم اکثر کسانی که نظر می دهند احمق هستند چرا که اگر فردی هم از حق اونها دفاع کنه اونو به باد ناسزا می گیرند. آخه مگه شما نمی گید آزادی بیان، مگه نمی گید دولت را باید نقد کرد و ... پس چرا هرکی نقد و اعتراضی داره اونو به باد ناسزا می گیرید. برای یه بار هم شده حرفهای این منتقد یعنی کیهان رو بخونید مگه نه اینه که همه اش داره میگه حق من و شما در مذاکرات دیده بشه. هرچند می دونم نمی فهمید. البته بعدا می فهمید ولی آیا دیر نمی شود؟
  • ایرانی A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    کیهان داره چیزهایی رو میگه که در آینده نزدیک بیشتر روشن میشه کمی صبر کنید چهره واقعی آمریکا معلوم میشه
  • ایرانی A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    کیهان ،حق داری که این همه مخالف داشته باشی زیرا این هموطنان حرف های اوباما را نشنیده اند ویا خود را به کری زده اند واز تحریم های جدید امریکا خبر ندارند وبازگشت تیم ایرانی را ندیدند واز تحریم های اتحادیه اروپا هم بی خبرند .این توافق بسیار خوبی است وباعث ارزانی در کشور شده است
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    یه کم واقع بین باشید ، دلیلش چیه تو این زمان توافق باید تحریم کنند، رهبری خوب پیش بینی کردند که ما ضرر نخواهیم کرد ولی به آمریکا هم اعتماد نداریم، کیهان هم بهتره از رهبر پیشی نگیره...
  • alireza IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    امریکا هیچ غلتی نمیتواند بکند
  • مقدم A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    این دولت باید تمام توافعات گذشته رو از بین ببرد وتا امریکا تحریمها رو بر ندارد تو هیچ یک از نشتهای 1+5 شرکت نکوند و بگوید ما حسن نیت خودمون رو ثابت کردیم و اگر قبول نکردن تنگه هرمز که دست ماه هست را ببنیدیم اون وقتی تحریمها بر داشته میشود چون سوخت اروپا و امریکا از طریق تنگه هرمز صادر میشود
  • ﺑﻨﺪﻩ EU ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    ﺳﻠﺎﻡ.ﺣ ﻔﻆ ﺍﺳﺘﻘﻠﺎﻝ.ﺍﺯﺍﺩﻯ.ﺟﻤﻬﻮﺭﻯﺃﺳﻠﺎﻣﻰ.ﻭﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭﺍﻥ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻭﺑﺎﻳﻤﺮﺩﻯﺅﺍﺯﺟﺎﻧﻜﺬﺷﺘﻜﻰ .ﻣﻴﺨﻮﺍﻫﺪ.ﻧﻪ ﺧﺪﺍﻯﻧﺎﻛﺮﺩﻩ ﺯﺍﻧﻮﺯﺩﻥ ﻭﺍﻟﺘﻤﺎﺱ ﻭﺧﻮﺍﺭﻯ.ﺍﻧﻬﻢ نزدك
  • ميثم ايراني IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 2
    امريكا زده زير ميز توافق يه عده گير دادن به كيهان .... تا كي دشمن پرستي ؟
  • حسین A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    2 1
    کیهان خواهشا به فکر ما فقیر فقرا هم باش