۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۲
پشت تیم هسته‌ای را خالی نکنیم

می‌دانیم که رژیم صهیونیستی از حل مشکلات ایران با آمریکا و اروپا به شدت نگران است . می‌دانیم که به واسطه شیطنت‌های رژیم صهیونیستی، تبلیغ ایران هراسی در بین همسایگان اثر خود را گذاشته است.

می‌دانیم که برطرف شدن مشکلات موجود بین ایران و غرب منافع بسیاری از کشورها را به خطر می‌اندازد.

می‌دانیم که امروزه با توجه به توانمندی‌های ایران اسلامی، آمریکا بیش از هر زمانی نیازمند به رفع مشکلات خود با ماست.

می‌دانیم که تحریم‌های ظالمانه بیشتر از اینکه مردم ما را تحت تأثیر قرار دهد ضربه به اقتصاد کشورهای وضع‌کننده تحریم‌ها گذاشته است.

می‌دانیم که شکاف دیدگاه بین اعضای 1+5 در رابطه با ایران غیرقابل کتمان است .

می‌دانیم که حمایت مردم فهیمی که در 24 خرداد حماسه سیاسی را خلق نمودند بدرقه راه تیم مذاکره‌کننده بوده و خواهد بود.

می‌دانیم که پرونده هسته‌ای ایران علی‌رغم حقوقی - فنی بودن متأسفانه سیاسی شده است.

می‌دانیم که حل پرونده‌ای که در هشت سال گذشته با نگاه بی‌اعتمادی به آن نگریسته شده پیچیده و زمان‌بر و نیازمند به صبر و حوصله دارد و تا کاستن از بی‌اعتمادی‌های به وجود آمده باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده نمود.

می‌دانیم و می‌دانید که امروز جامعه بین‌المللی جهت حل بعضی از مشکلات منطقه‌ای و جهانی نیازمند به نقش مؤثر و مثبت ایران اسلامی است.

می‌دانیم و می‌دانند که افکار عمومی جهان با حرکت‌های استکباری غرب علیه ایران اسلامی مستقل همراه نبوده و نخواهد بود.

جای تعجب بیشتر از موضع‌گیری‌های غیرکارشناسانه بعضی جناح‌های داخلی است که نمی‌دانند چه بگویند و چگونه پاسخگو باشند .آنجا که تیم مذاکره‌کننده در حال نبرد است با سنگ‌اندازی و کنکاش بی‌مورد در صدد شکست مذاکرات برمی‌آیند و آنجا که مذاکرات متوقف می‌شود آمریکا را تقبیح نموده که چرا از مواضع خود عقب‌نشینی نموده است.

ضمن احترام به اظهارنظرهای صحیح و کارشناسانه که می‌تواند کمکی به هیأت مذاکره‌کننده باشد باید از اظهارات غیرمسئولانه و غیرکارشناسانه که در تخصص همگان نیست پرهیز کرد تا سربازان دیپلماتیک کشورمان با پشتگرمی و اتکا به پشتیبانی مردمی که به آنها رأی داده‌اند از این گردنه سخت به سلامتی عبور نمایند و شاهد رفع خدشه‌ از چهره پاک جمهوری اسلامی ایران از ادعاهای کاذب غرب شویم.

لذا باید به تیم مذاکره‌کننده علی‌رغم تمامی نامهربانی‌ها از سوی خودی‌ها خسته نباشید گفت و از آنها ضمن تقدیر و تشکر بخواهیم تا باقیمانده راه را که یقیناً از توافقات اولیه سخت‌تر و مهم‌تر می‌باشد با امیدواری و درایت و هوشمندی تا حل نهایی و رفع مشکلات ادامه دهند.

* سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در برزیل  

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    آقای محترم اسرائیل چرا باید از رابطه ایران وآمریکا ناراحت باشه کدام کشور در جهان وجود داره که با آمریکا خوب باشه و با اسرائیل بد؟!قطعا ایرانی که با آمریکا رابطه نداشته باشه به مراتب برای اسرائیل خطرناکتره تا ایرانی که با آمریکا روابط حسنه داشته باشه.با این تفکر نباید خودتون و مخاطب رو گول بزنید.
    • سعید A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      82 2
      رابطه با امریکا پیشکش. الآن پرونده ما باید از شورای امنیت بیاد بیرون.
    • محمد A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      4 0
      جواب شما اینه : فرض کنید که ما رابطمون با امریکا درست شد. حالا این اسرائیلی ها میخوان کدوم کشور رو به جای ایران دشمن خودشون معرفی کنند و خودشون رو به موش مردگی بزنند؟ سوریه ؟ عراق ؟ لبنان؟ که تقریبا هر کدوم خودشون تا یک مرحله ای دچار چند دستگس و نفاق هستند و گلیم خودشون رو از آب بکشن بیرون خیلیه! اون عربهای دور خلیج فارس هم که اصولا از مخ تعطیل هستند و هیچکاره! برای همینه که سر اسرائیلیها با هرگونه توافق ایران و امریکا بی کلاه میمونه!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 1
      میتوان گفت ایران قدرت بزرگ خاورمیانه است و قدرت نفوذ نسبتا خوبی در این منطقه دارد. اسرائیل میخواهد کنترل این منطقه را به دست بگیرد و فعلا با اشغال فلسطین شروع کرده امریکا هم میخواهد نماینده ای از جنس خودش و البته ضعیفتر (به نوعی دست پرورده) از خودش در این منطقه پر سود داشته باشد و اسرائیل ان نماینده است.لازمه گرفتن قدرت از ایران منزوی کردن ان در جهان است کاری که تا حدودی با پرونده سازی و تحریم ها انجام شد." بر فرض محال" برقرار شدن روابط کامل بین ایران و امریکا به ضرر اسرائیل هم هست چون قدرت بیشتری به ایران میدهد و قدرت رژیم اشغالگر را ضعیفتر می کند. هر چند چنین اتفاقی بسیار ضعیف است چراکه ایرانیها بسیار سرکش تر از این هستند که زیر بار امریکا یا امثال این قدرت ها بروند حداقل در روحیه کنونی.
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      حالا اصلا چرا ايران براي اسراييل بايد خطرناك باشه؟!، اصلا اون كشور يا رژيم يا هرچي چيكار به ايران داره، الان به دليل تهديد ها و دشنام ها و شعارهاي متمادي ايران اسراييل خيلي از ايران ميترسه و صد البته دوست داره ايران تو دنيا منزوي باشه و بتونه مدام برعليهش كار كنه، اما فكرشو بكن اگه ايران منزوي نباشه و تحريم نباشه آيا اين به نفع اسراييله؟!!!
  • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 4
    خوشم میاد خورده تو پرت خبرانلاین همش داری یاداشتهای عاقل اندر صفی میزنی نه اینکه خیلی راه افتاده بودن شعار آمریکا آمریکا ما داریم میایم سر میدادن حالا باید یجوری ماله کشی هم کنن دیگه این نظر من اگه هقته پیش رو سایت بود بالای 1000تا منفی میخورد حالا بزن ببینیم رو که نیست سنگه پا منفی چندنفرن
  • امین IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 5
    سلام با دونستن این حرفها و ادعای دیپلماتیک بودن، آیا در قبال این عهدنامه ترکمنچای 2 و این همه امتیازاتی که دادیم و هیچی نگرفتیم و تاکید زیاد آقا به عدم خوش بینی و شناخت دشمن در این سی و چند سال این حرفها مسخره است
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    56 2
    هر کس این کار بکند به کشور خیانت کرده با تدبیر تیم مذاکره کننده همه چیز درست خواهد شد
  • میثم IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 262
    آدم عاقل از یک سوراخ دوبار نیش نمی خوره.من از این دیپلوماسی که بر پایه زیر پا نهادن ارزشهای امام و رهبری هست متنفرم.
    • شیعه مرتضی علی (ع) A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      شما اول برو یاد بگیر که وقتی بزرگترمون که رهبر عزیزمون هستند دارن از تیم دفاع می کنند شما و امثال شما نیان این طرف و آن طرف نظرهای ......بدن جناب!!!میدونید شما از همون آدم هایی هستند که حضرت علی فرمودن من از 2 گروه کمرم شکست یکی از مسمان تندرو و یکی دیگر از منافق زیرک!!!!!که دقیقا مثال شماهاست که هیچ وقت حاظر نیستید به فرمان رهبری باشید و دنبال این هستید که تشنج ایجاد کنید و آرزو می کنم خدای بزرگ شماهارو به راه درست هدایت کنه و یا اگر امکانش نیست شرتونو از سر این مردم کم کنه!!!!الهی آمین
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 2
      زیر پا نهادن ارزشهای امام و رهبری هست یعنی چه رهبری تمام قد پشت تیم مذاکره کننده وایستاده
    • كاظم IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      صحيح است صحيح است، بايد به آنهاييكه خواب آمريكايي ها را و ميبينند بگوييم و بيدار شوند و به آنها بگويند عصباني باشند و از اين عصبانيت حسابي كفري باشند
    • الیمی A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      50 1
      من!!!!!!!!!!! مهم نیست ما ،،،،، مهمه .
    • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      آخه مساله ميدوني چيه؟‌مساله اينجاست كه اصلا چرا بايد با كشور پيشرفته اي مثل امريكا دشمن ميشديم و دشمن ميمونديم كه كار به اينجا بكشه؟! اگه ميگين قبلا بدي كرده و فلان كرده قبول اما ما كه نبايد تو تاريخ و گذشته زندگي كنيم كه! بقول ماهاتير محمد امريكا مثل گاو شرده اي بود كه ما بجاي شيرش شاخش رو نصيب خودمون كرديم!، خودمون ميگيم كشور ما تنها نظام اسلامي درست و حسابي دنياست، خب حيف نبود؟ مي شد با كمي سياست هم تاثيرگذارتر شد و هم قدرتمند تر چون واقعا پتانسيلش رو داشتيم
    • دانشمند IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      10 0
      دکتر میثم ......نژاد. دیپلووووووماسی یعنی چه؟؟؟؟
  • علی RO ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    معلوم نیست این اقا حامد اسرائیل برایش اهمیت دارد یا ایران .لابد این اقای سفیر با اینهمه تجربه سیاسی وموی سپید کرده اش در عرصه جهان بینی چیزی ازسیاست نمی دانند واین اقا حامد که از نوشته هایش کاملا مشخص است بیست را به زور دارد علامه دهر است .اتفاقا مشگل اصلی ایران ما در همین جا نهفته است که هر کوچولویی برای خودش فکر می کند افضل به همه علوم است بخدا راست می گوید این اقای سفیر حرف هایش را قبول کنیم جای دوری نمی رود است
  • بهمن IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    19 4
    من با نظر حامد صددرصد موافق نیستم ولی فکر می کنم که علت اصلی به نتیجه نرسیدن تلاشهای ما در این چند ساله همین مفروضات و پیش فرضهایی است که معلوم نیست خیلی درست باشند . همینهایی که نویسنده مقاله بعنوان " می دانیم " های خود آورده است . اگر واقعاً همه این می دانیم ها درست است پس چرا نتیجه نمی گیریم ؟
  • محسن م IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 1
    امیدوارم به بهانه های جزیی مذاکرات را تعطیل نکنند وبه خواست اکثریت جامعه احترام بزارند/
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    این افراطی ها اساسا پشت تیم هسته ای نبودن که بخوان خالی کنند.اینا نگران اسراییل هستند.
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      شما ها بیشمارید! چی کار دارید به افراطیها , فقط مواظب باشید کاری نکنید که هم پولتون بره هم ابروتون .
    • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      نتانياهو و شيمون پرز: اصلاح طلبان به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگند و سرمايه ما هستند
    • م ک IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      12 62
      بازگلی به جمال اقای احمدی نژاد که به امریکارونداد
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 10
      بله هر کسی که با نظر شما موافق نباشه افراطی است راستی حتما استکبار جهانی در حال حاضر اسراپیل است تا مذاکره بعدی با اسراپیل که در آن صورت اصلا چیزی به اسم استکبار جهانی نخواهیم داشت
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      6 2
      اصلاح طلبان با جمهوري اسلامي نجنگيده و نمي جنگند بلكه قصد داشتند تا كشور را از يك سري انحرافات كه طبيعتا براي هر نظامي پيش مياد حفظ كنند و در قالب همين نظام جمهوري اسلامي رابطه با دنيا و پيشرفت ايجاد كنن و مهمتر اينكه قاطبه مردم رو از نظام راضي نگهدارند اما قدرشون دونسته نشد
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      167 9
      منبعت کجاست؟؟نتانیاهو و پرز کی این حرفو زدن؟
    • مهدی A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      8 0
      جناب "بی نام یکشنبه 24 آذر 1392 - 09:20:33"، فعلا که شما افراطیون دارین به نیابت از اسراییل با ایران و ایرانیان میجنگین. هردو از مخالفان سرسخت مذاکرات هستین!
    • علی DE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      ساروس و شیمون پرز: تا وقتی اصولگرایان در ایران هستند نیازی به حمله نظامی نیست.اینها خود کشورشان را نابود میکنند!!( حالا که بعد از جعل حدیث برای رسیدن به هدفتون؛ به جعل مصاحبه هم روی اوردید ما هم این جملات رو مینویسیم .اگر حرف شما صحیحه منبع این جمله هم کاملا معتبره! / آقای خبر آنلاین اصولگرا لطفا انتشار دهید!!)
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 0
      در گوش شریعتمداری گفته. آخه اینا از جیک و ÷وک هم خبر دارن. برا یهمین هم کیهان جز و ولز میکنه توافقی صورت نگیره . کیهان مدام دنبال اینکه که اسراییل راهی برای مظلوم نمایی بیشتر پیدا کنه. محمود رفته کار سخت شده
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      خب نتانیاهو و پرز احتمالاً تو جلسه خصوصی با این دوستان(افراطیون داخلی) این مطلب رو بیان کردن!!!
    • بی نام RS ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      أقای بی نام که که از قول آقای نتانیاهو و پرز بدون ذکر منبع موثق صحبت کردی: مهم نیست که مطلبی که گفتی چقدر صحت داره. مهم اینه که اگه چنانچه درست هم باشه نشون می ده باز هم اسرائیل و دوستانش راه تضعیف کردن اتحاد رو تو ایران خوب یاد گرفته اند و بلدند چی بگویند که افراطی های داخلی از این صحبت ها آتو بگیرند و مردم اتحاد داخلی رو از دست بدهند. اختلاف سلیقه و نظر همه جا هست و این نشان از دموکراسی در یک کشوره. ولی دلیل نمی شه که شما بخاطر اخلاف نظرت با اطلاح طلب ها بخوای به آقایون اسرائیل معلوم الحال بیشتر از مخالفین داخلی کشورت اعتماد کنی! این بعنی اسرائیل و اسرائیلی ها توانسته اند اتش اختلاف را از طریق افراطی های داخلی روشن کنند و موفق هم شوند!
    • حسین لطفی A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      شمایی که از توافق با امریکا و غرب نگرانید و به باج دادن و وطن فروشی تعبیر میکنید،واستید تا ببینید اگه مسیر به سمت حل شدن مناقشه ها باشه همین روسیه اولین مخالف میشه.چون اونا دیگه نمیتونن از ایران باج بگیرن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 0
      به نظر میاد جمعیت افراطی ها کم شده
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      افراطی های محترم که میایید اینجا کامنت میذارید لطفا با سند و مدرک حرف بزنید از خودتون حرف درنیارید
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      آقای بی نام 9:20 وقتی راجب چیزی اطلاع نداری اظهار نظر نکن. این حرفی که گفتی منبعش روزنامه ...... هستش که کلا همه میدونن جهت گیری و منطقش چیه. حقیقت امر اینه که شیمون پرز حمایت هایی رو در مورد آشوبگران سال 88 مطرح کرده بود. این که چرا روزنامه ...همچین چیزی رو ربطش میده به کل اصطلاح طلبا رو دیگه باید از خودش بپرسی
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      31 3
      افراطی ها حامی اسرائیل نیستند و میخواهند سر به تنش نباشد . اما در این برهه از زمان سر سخت بودنشان در راستای منافع اسرائیل قرار گرفته
    • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      فعلا این کیهان و طرفداراش هستند که نقشه های نتانیاهو رو عملی میکنند.
  • نادر A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 2
    ميدانيم كه وضعيت موجودبدتراززمان جنگ تحميلي نيست.ميدانيم بقول رهبري عزيز آنها دنبال بهانه اند.ميدانيم جنگ تحميليوتديمهي بعدازآن وقطع رابطه آمريكا قبل از آن وتشكيل لانه جاسوسي درايران بدليل بحث هسته اي نبود .علي ايحال سياست هميشگي ايران اسلامي داشتن روابط مسالمت آميز همراه بارعايت احترام متقابل باهمه دنيا جز رژيم غاصب صهيونيستي مي باشد وبراي ايجاداين رابطه ازتيم سياست خارجي خودحمايت مي كنيم ولي ذلت رانمي پذيريم
  • سید A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    با نظرات اقای هاشمی به دلیل منطقی بودن موافقم .امید است حداقل تندروی در ایران متوقف شود.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 4
      کاش اصلاح طلبان تندرو از روحانی سبقت نگیرند.
    • رحمانيان A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      اين چه جور انرژي هسته اي است كه خودش نميتونه مراقب و پشتيبان خودش باشه ، يعني فاقد قدرت و جذبه است ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      70 27
      همین تندرو ها اگه نبودند ذر 8 دفاع مقدس موفق نمیشدیم از کشور دفاع کنیم .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      تندرو ها فقط و فقط هدفشون عزت ایران است اما گاهی اوقات که باید نرمش قهرمانانه نشان دهند این کار را هم به معنای شکست میدانند و باعث ذلت کشور میشوند .
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      هاشمی گاف داده: نگاهی به روند تصویب دور جدید تحریم‌های ضدایرانی در ایالات متحده نشان می‌دهد که این مساله توسط خود دولت آمریکا و وزارت خزانه‌داری آن صورت گرفته و تحریم‌های جدید ارتباطی به کنگره و سایر نهادهای خارج از دولت آمریکا ندارد
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    با مشت هسته ای پشت آنها هستیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      4 0
      کنار مسئولین هستیم تا وقتی که حواسشون به مردم هم باشه
    • علی DE ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      با همین مشت برو سر کوچتون دو تا نون بخر جای پولش بهش انرژی هسته ای بده!! خدایا چرا در زمان اشتباه در مکانی اشتباه به دنیا اومدیم!!
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 5
    "می‌دانیم که رژیم صهیونیستی از حل مشکلات ایران با آمریکا و اروپا به شدت نگران است ." جناب هاشمی مردم را جیگر فرض کردی اگه اینطوره پس زمان شاه اسرائیل از رابطه ایران با امریکا حتما بدبخت شده بود! این حرفها چیه داری میزنی تمام زور امریکا برای تسلط بر انرژی خاور میانه است و هر کشور در منطقه ارزش خاص خود را برای این منظور برای امریکا دارد .
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    142 5
    شکست توافقات ژنو برنامه اسراییل است و ما باید بدور از واکنشهای احساسی برنامه های آنها را خنثی کنیم.ما ضربات سنگینی در 8 سال گذشته از حرکات شعاری و احساسی خورده ایم و در این راه پیچیده رفع تحریم باید کنار مذاکره کنندگانمان باشیم
  • مهشید A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    یاوران دولت تدبیر و امید زود جا نمیزنند خیالتون راحت.تا آخرش از دولت روحانی و تیم مذاکره کنندش حمایت میکنیم.مارو دست کم نگیرید
    • كاظم IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 5
      خواهرم نگاهت برادرم حجابت
    • كاظم باقر واعظي IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      خواهر ارجمند شما حجابت را حفظ بفرما و بدان كه زن در صدف چون گوهري است در حجاب
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      کاظم خان! شما از کجا میدونی این خواهر حجابش رو حفظ نمیکنه؟!!! کجای حرفها و اظهارنظرهای شما راستیهای افراطی به دین اسلام و رفتار پیامبر نزدیکه؟! تهمت و دورغ و افترا و تندروی کی راه و روش اسلام بوده؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      جناب كاظم باقر واعظي، شما از کجا میدونی این خانم حجابش مشکل داره؟ خیلی بده که افراطیون به همه زنهای مملکت به چشم انحراف نگاه میکنن و کافی جایی تو جامعه زن وارد بشه تا بگن "لا اله الله، شیطان وارد شد" درضمن؛ زن در حجاب چون گوهري است در صدف. لا اقل این جملاتی رو که میدن حفظ کنین رو درست حفظ کنین.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      97 15
      آقا کاظم حالا شما از کجا فهمیدی ایشان حجاب نداره .علم غیب داشتی یا چون نظر داده شما جزء آن مردان قدیم هستی که حتی تحمل اظهار نظر خانم ها رو نداری در هر دو صورت برات متاسفم.
    • علی DE ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      49 14
      اقای عزیز ارتباط گوزن با گل شقایق در اینجا چی بود اخه...مجبورید کامنت ارسال کنید؟ اونم بیربط؟ اقا جون بهشت زورکی نمیشه که....ای بابا.......کی میخواین بفهمید این موضوع رو؟البته عمرا اگر بفهمید..!!
    • كاظم باقر واعظي IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      نه! روي سخن فقط با خواهرا نيست، كلا خواهرم نگاهت برادرم حجابت
    • قاسم DE ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      خدائیش کاظم راست میگه. خیلی از ما قانون صریح کشورمون یعنی حجاب کامل را رعایت نمیکنیم ولی توقع داریم قانون از ما حمایت کند. از قدیم گفتن شترسواری دولادولا نمیشه.
    • كاظم IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      از اسم و خط فكري و مشي اين خواهر مشخصه حجابشون محكم و دندان شكن نيست همگان بايد بدانند كه امريكا عصباني باش و از اين عصبانيت ناراحت باش
  • ممم IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    95 7
    اگر اسراییل و صد البته مخالفان داخلی اجازه بدهند که بعید به نظر می رسد ، امکان رفع تحریم ها مقدور خواهد بود .
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    3 0
    "می‌دانیم که شکاف دیدگاه بین اعضای 1+5 در رابطه با ایران غیرقابل کتمان است " نه نمی‌دانیم! از کجا اینقدر مطمئنید؟ چه دلایل و نشانه‌هایی برای این امر دارید؟!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    63 5
    حق با شماست امیدواریم ک هر کسی به خودش اجازه دخالت ندهد.
  • مهرداد A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    سرهنگهای آمریکایی سر حقوقدانهای ایرانی کلاه گذاشتند.آقایان حقوقدان با گرگ نمیتوانید مذاکره کنید چون اصولا به شما به چشم وعده غذای بعدی نگاه میکند.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      4 14
      احسنت.عالی گفتید.تا کی باید ما یک طرفه اعتماد کنیم و سرمان کلاه برود
    • مهدی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      1 0
      یه ضرب المثل هست که میگه هرکسی که بخواد از منجلاب سیاست ماهی بگیره، آخرش گرسنه میمونه! هدف از مذاکرات مشخصه و درنهایت این هدف محقق میشه. اما درپایان، افراطیون داخلی و خارجی علی رغم تموم تلاشها برای ماهی گرفتن، گرسنه خواهند ماند.
  • جواب حامد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 0
    دوست عزیز، 1- اسراییل از این نگرانه که اگر اخبار هسته ای ایران از صدر روزنامه ها برداشته بشه اونوقت دوباره شهرک سازیهاش در زمین فلسطینیها و تجاوز به حقوق اونها تیتر خبرها خواهد شد. 2- اسراییل در حال حاضر با داشتن صدها کلاهک هسته ای به خیال خودش قدرتمند ترین ارتش خاورمیانه رو داره و فکر میکنه اگر ایران هم بمب داشته باشه این هژمونی به هم میخوره... از گفتن دلایل دیگه صرفنظر میکنم و خواهش میکنم با مطالعه بیشتر به مسایل منطقه نگاه کنید.
  • احسان A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    دكتر ظريف جان يك نگاه كه به پشت سربندازي متوجه ميشي كه اكثر مردم ايران پشت سرت هستند
  • كاظم IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    آمريكا در چه فكريه
    • از تهران IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      5 29
      آخه به چيه اين جمله منفي دادين مگه ميدونيد بقيه اش چيه؟ امان از پيش داوري ها!!!!!! - اين الان سوال همه ملت ايرانه خب------------
    • كاظم IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 2
      از تهران راست ميگه، جمله من سوالي بود، خبري نبود كه آخه، بجاي اين كارا جواب سوال رو بدين
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    49 1
    حالا كه داشتن دشمن براي ايران خيلي مهم بوده كاش از همون اول يك كشور ضعيف تر رو به عنوان دشمن ايران انتخاب و معرفي ميكردن تا مردم و مملكت اينهمه متحمل تحريم و هزينه نشه
  • مصطفی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آمریکا زیر توافق زده بعد میگن داخلی ها میخوان مذاکرات رو به شکست بکشن عشق به آمریکا چه ها که نمیکند
  • ا محمدی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    آری تحریم بر مردمی تاثیر گذاشته که مردمی اند.. نه در خانه سازمانی اند.. نه جایی سودی دارن... نه سهمیه ای دارند... نه پارتی دارند... نه بیمه طلایی دارند... نه پدرشان سرمایه دار دارند... و هزار تا نه دیگر.. آری تحریم بر اینان تاثیر گذاشته... روحانی بخاطر اینها به تو رای داده ایم... زنده باد تدبیر
  • جعفر A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مثلا به عنوان نمونه همین کیهان شریعتمداری که رفیق گرمابه گلستانه نتانیاهوست. اونایی که داران از قبال تحریم ها دارو،پوشاک،کاغذ،خودرو،تجهیزات پزشکی،ساختمانی و ... رو با 4-5 برابر سود وارد می کنند باید هم ناراحت باشند حق دارند از کجا بیارن بخورن آخه!اذیتشون نکنین
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    61 2
    مردم ايران بايد تكليفش رو با اين تندروها مشخص كنه اين تندروها باعث بد بختى مردم ايران شدن بايد اين ها رو به خاطر خيانت به ملت و مملكت محاكمه كنيم
  • مجتبی MY ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    وقتیکه یکی از بزرگترین منابع درآمد امریکا از طریق فروش تسلیحات نظامی می باشد و بهترین مشتری برای این تسلیحات کشورهای متمول حوزه خلیج فارس هستند. لذا ایجاد تنش در این منطقه اولویت اول سیایت خارجه امریکاست پس نمی توان از امریکا توقع دیگه ای جز سیاست یک بام و دو هوا در قبال مسئله هسته ای ایران داشت درحالی که این مسئله قبل از هر واقعیتی بیشتر دستاویزی جهت ترساندن کشورهای منطقه (ایران هراسی) شده است. آنچه که مسلم است گفتگو و مذاکره در قیاس با سیاست دولت سابق از هر لحاظ سودمندتر می باشد ....
  • كاظم واعظي IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    16 40
    زن در صدف چون گوهري است در حجاب
    • مهدی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      جاااااااااااااااااااااااااان؟!!
    • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      جمله رو بر عکس نوشتی پدر جان زن در حجاب چون گوهری است در صدف استفاده از این جمله در جای نامربوطش باعث لوث شدن و بی اعتبار شدنش میشه هر چیزی رو باید در جای خودش گوشزد کرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 1
    این توافق نامه حفره های زیادی داره متاسفانه اونها بازیرکی راه فرار زیادی برای نقض دارن ولی ما در باتلاق گیر کردیم حالا امریکا به اشکال مختلف دست به تحریم می زند ومی گوید که این جزو توافق نیست وما هم با نوع تفکر اصلاح طلب باید فقط نگاهشان کنیم این تازه شروع دوباره دوره اصلاح طلبی نوین است امیدوارم ما شرف خودمون رو به نان نفروشیم -----------------------------------------------
  • محمد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    5 55
    عجیبه چرا بعضی ها دوس دارن آمریکا رو یه کشور نجات دهنده ببینن.......پس منطق کجاست....تو این دنیا جنگ بین شیطان و انسانه .....
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      كسي امريكا رو نجات دهنده نمي بينه، اما ميشه گفت امريكا كشوريه كه خيلي استفاده ها مي شد ازش برد، بايد باهاش نه دوست باشيم نه دشمن مثل ساير كشورها
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    23 2
    ماتا حالا شعار میدادیم فکر میکردیم داریم بر علیه اسراییل عمل میکنیم نگو اسراییل هم همینو میخواست.عجب خدمتی کردیم مفت و مجانی
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 0
      آخه از شعار چي به آدم ميماسه؟!!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    4 47
    مذاکره سقط شده رفته داداش مطمعن باش
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    کارشناسان فوق تخصصی در داخل که دم از شکست مذاکرات میزنن بدونن که این دقیقا خواسته کسایی که نمیخوان صلح و پیشرفت ایران رو ببینن...شدن ابزار دست اونا...هوشیار باشین که شکست مذاکرات فقط به نفع اسرائیله
  • منشور گیلان A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    3 19
    فعلا که اونا پشت ما را خالی کردن .... فعلا هر چی ظریف میگه برعکس میشه معلومه کار اینها نیست مذاکره کنن. فقط دکتر جلیلی
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 0
    به هر حال این که ما هم خودمون رو با دنیا محدود کنیم و با هیچ کشوری به جز کومور و الی آخر روابط داشته باشیم هیچ فایده ای نداره
  • سامان A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    5 0
    دست درست نويسنده ي فرهيخته الحق كه خوب گفتي اگه من تو كل عمرم به يه نفر اعتماد داشته باشم اونم جناب دكتر ظريف هست كه كارشو با ظرافت و شجاعت مثال زدني به اتمام ميرسونه تا آخرش پشتتيم آفاي دكتر
  • بابک IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    راهی جز دیپلماسی وجود نداره. در دیپلماسی هم بالا و پایین وجود داره چون طرفها دنبال منافع خود هستند و این کاملا طبیعیه. ما به دیپلماسی رای دادیم و پشت رای خودمون هستیم.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    این عرایض رو به خدمت تندروهایی برسونید که حاضرن همه چی اونقدر گرون بشه مردم بمیرن تا بگن این دولت بده سری بعد به ما رای بدین...!
  • ملت ایران A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ایران اسلامی با هوش و استعداد ایرانی در حال فتح تمام قله های پیشرفت است ومسله غرب موضوع هسته ای نیست که بشه با اونا حل کرد مساله اصلی اونا اصل استقلال و امنیت و اقتدار ایرانیست که با ترکیب دین اصیل اسلام, پایه های پوشالی اقتدار مادی و حیوانی انها را به لرزه در اورده و هدف انها نابودی این اصل است ...دیدید در زمینه هسته ای ظاهرا به توافق رسیدن اما بهانه های دیگری در راهست.ایا وضع کشورهایی که به امریکا متمایل شدن خوب شده ...یا گرفتار جنگ داخلی و دو دستگی شده اند یا هویت و فرهنگ ملی خود را از دست داده اند و چیزی بنام خانواده و همسر و مادر و...در ان معنی ندارد یعنی زندگی حیوانی.
  • ستاره IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    شکست پدر و مادر ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    شما اصلاح طلبان از همان هایی هستید که به امام راحل بیشنهاد می دادید اروند رود را بدهد شما همیشه از جنگمی ترسیدید چون شهوت طلب بودید به یاد دارم که سال 67 در اواخر جنگ به یکی از این برادردن که الان از بزرگان اصلاحات است گفتم بیا جبهه گفت دلت خوش است من یه روز بدون زن زندگی نمیکنم دو ماه تو جبهه بدون زن اری عزیزان شما را به فاطمه زهرا از این اصلاح طلبان حمایت نکنید من 8سال در جبهه بودم وسی سال در سباه باسداران واین ها را حوب می شناسم خودشان می گفتند تنها راه حکومت اصلاح طلبی استفاده از احساسات جوانان است شا ثابت کنیدکه احساسی نیستید.
  • محمد EU ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام واقعا درست و حرف حساب است افسوس که این دیپلمات خوب کشورمان در دستگاه دیپلماسی حضور ندارد. افراطیون فقط به فکر منافع شخصی هستند.