ایسنا نوشت:

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد، در اعتراض به دستگیری تحقیرآمیز یکی از دیپلمات‌های ارشد این کشور در نیویورک، سفیر آمریکا در دهلی نو را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سید اکبرالدین"، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت، یک روز پس از دستگیری خانم دویانی خوبراگید، معاون کنسول‌گری، نانسی پوول، سفیر آمریکا در دهلی نو برای دیدار با وزیر امور خارجه هند احضار شد.

اکبرالدین گفت: دیوانی خوبراگید در حالی که کودکانش را به مدرسه در نیویورک می‌رساند، دستگیر شد. همه ما از اینکه او چگونه تحقیر شده متعجب و بیزار شدیم و این مساله به طور جدی با آمریکا مطرح خواهد شد. او به وظایف خود عمل می‌کند و در تمامی کشورها به عنوان یک دیپلمات وظیفه شناس و خدمتگزار لقب گرفته است. این نوع رفتار در برابر این دیپلمات هندی، یک خانم جوان با دو فرزند کاملا غیرقابل قبول است.

گزارش‌های رسانه‌های هندی حاکی از آن است، خوبراگید به اتهام جعل ویزا برای خدمتکار هندی‌اش در ملاعام دستگیر و به وی دستبند زده شده است اما پس از آنکه در دادگاه ا ظهار بی‌گناهی کرد با یک وثیقه 250 هزار دلاری آزاد شد.

سفارت هند در واشنگتن اعلام کرد، براساس اتهاماتی که از سوی خدمتکار سابق وی در هند مطرح شده، این دستگیری صورت گرفته است.

این خدمتکار در ماه ژوئن سال جاری میلادی از دست کارفرمای خود فرار کرده و در حال حاضر توسط دادگاه‌ عالی در دهلی نو حکم بازداشتش صادر شده است.

اکبرالدین به خبرنگاران گفت: جنبه قانونی این مساله موضوعی دیگر است و در اینجا هیچ توجیهی درباره اتفاقی که برای این زن جوان رخ داده وجود ندارد. این اتهامات مقامات آمریکایی را از تحقیر و نوع رفتارشان با دیپلمات‌ هندی که مشغول انجام وظیفه در آمریکا بوده را توجیه نمی‌کند. مطمئن هستیم که می‌توانیم موضع خود درباره این مساله را توجیه کنیم.

این دیپلمات با یک وثیقه 250 هزار دلاری آزاد شده و پاسپورت دیپلماتیکش در دادگاه به وی تحویل داده شده است. قاضی دستور داد که خوبراگید نمی‌تواند از کشور خارج شود اما می‌تواند با اطلاع قبلی در داخل کشور سفر کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =