ایسنا نوشت:

نمایندگان اقلیتهای دینی در مجلس روز گذشته در دیداری با محمدباقر نوبخت، خواستار تخصیص بیشتر اعتبار مربوط به اقلیت‌ها در بودجه‌ی سال 92 و همچنین افزایش اعتبار مربوط به اقلیت‌های دینی در بودجه‌ی 93 شدند.

کارن خانلری اظهار کرد: در دیداری که با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم، موضوع تخصیص بودجه را با ایشان مطرح کردیم. همیشه اعتبار مربوط به اقلیت‌های دینی کمتر از آنچیزی که مصوب می‌شد تخصیص داده شده و طی سالهای اخیر هم در بهترین حالت 45 درصد یعنی کمتر از نصف تخصیص اعتبار داده شده است.

وی افزود: در قانون بودجه‌ی 92 اعتبار اقلیت‌های دینی 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، که حدود 40 درصد آن پرداخت شد. در لایحه بودجه 93 نیز این اعتبار به 2 و نیم میلیارد تومان کاهش یافته است. خواهش ما از آقای نوبخت این بود که حداقل در بودجه‌ی 92 تخصیص بیشتر به اقلیت‌های دینی داشته باشند و در بودجه‌ی 93 نیز همراهی کنند که این اعتبار قدری افزایش یابد.

نماینده‌ی ارامنه شمال در مجلس اظهار کرد: آقای نوبخت قول رسیدگی به مطالبات نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس را دادند و گفتند که این موضوع را بررسی خواهند کرد.

خانلری با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه‌ی بودجه 93 یاد آور شد: ما می‌دانیم که تنگناهایی وجود دارد و نمایندگان استانهای مختلف کشور هم نگرانی‌هایی از این حیث داشتند. البته ظاهرا دولت در بودجه 93 به توان پرداخت خود بر اساس واقعیت‌های گذشته توجه کرده، و آن را ملاک قرار داده است.

وی اضافه کرد: قاعدتا در بررسی و تصویب بودجه توافقات بین‌المللی از جمله توافق ایران با 1+5 ، تسهیل در فروش نفت، و برداشته شدن تحریم‌ها باید در نظر گرفته شود و البته نگاه واقع‌گرایانه‌ای به آن وجود داشته باشد زیرا فعلا نمی‌شود به این قول‌ها اعتماد کامل داشت و باید ببینیم طرف غربی در عمل چه می‌کند.

خانلری در پایان با بیان اینکه دولت در تدوین بودجه سعی کرده اعتبارات را به اعداد واقعی نزدیک‌تر کند، تصریح کرد: بر این اساس نارضایتی دوستان ما هم قابل درک است زیرا شرایط اقتصادی در وضع مطلوبی نیست و دغدغه‌ها به همین علت است. اما امیدواریم که بتوانیم در نهایت بودجه‌ی 93 را به گونه‌ای به تصویب برسانیم که اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    مخالفم. چه دلیلی داره به عوامل عربستان سعودی سوبسیدی داده بشه؟