۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

ایسنا نوشت:

اسناد محرمانه اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نشان می‌دهد، برخی از پروازهای پهپادی برای انجام فعالیت‌های جاسوسی بدون مجوز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، افزایش تردیدها در مورد برنامه خارجی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و چگونگی ارتباط این برنامه با امنیت داخلی این کشور باعث شد تا "مرکز شهروندان برای امور قومی و واکنش در واشنگتن" علیه اف.بی.آی شکایتی تنظیم کند.

در میان اسناد منتشر شده که اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفت، می‌توان به چالش‌های حقوقی درباره استفاده از پهپادها اشاره کرد.

یکی از بازرسان کل وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که اف.بی.آی به صورت محرمانه چندین میلیون دلار برای انجام عملیات یک یگان کوچک از پهپادها در سال‌های اخیر هزینه کرده است.

رابرت مولر، رئیس سابق اف.بی.آی در ژوئن سال 2013 میلادی گفت که این اداره در مراحل اولیه ارائه سیاست‌های خصوصی و محرمانه برای سیاست در حال توسعه و ایجاد نظارت و گشت است. البته این اداره بعدها فاش کرد که اف.بی.آی در یک ظرفیت محدود از سال 2006 میلادی از پهپادها استفاده می‌کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 2
    من تعجب مبکنم حکومت امریکا که خودش بزرگترین دشمن ازادی است و با جاسوسی های اشکار از مردم جهان بیشتر از هر کشور دیگری ازادی رو به خطر انداخته وقتی خودش از وحشی ترین تروریست های ضدتمدن در اینجا و انجا حمایت میکنه چطور شرم نمیکنه اسم ازادی رو بیاره؟!!! اخه ازادی که امریکا ازش سخن میگه چه جور ازادی هست که در ان وحشی ها به هزار روش حمایت میشند و عربستان در مورد نقص حقوق بشر و زنان به سوریه هشدار میده !!!!!! ایا اینهمه اشوب و بدبختی و جنایت دلیل اول و اخرش این نیست که کشوری قدرت نخست جهان است که هیچ ارزشی برای عدالت و ازادی قایل نیست. امیدوارم این نظزم چاپ بشه تا شاید یکبار هم که شده خودمون بتونیم رها از فشار تبلیغاتی بلندگوها به حقیقت اندیشه کنیم که اوضاع جهان چرا اینجوره. با سپاس